אל תתנו לכל אחד לטפל בילד שלכם

לילד יש בעיה? צריך לעזור לו. אבל צריך לשים לב גם למי הולכים ומי המטפל שאליו פניתם. הקלות הבלתי נסבלת של מטפלים בשיטות כאלו ואחרות יכולה להוות נזק בלתי הפיך לילדיך * הורים שימו לב למי אתם פונים (ילדים)

Mame | כיכר השבת |
שיטות טיפול שונות ומטפלים רבים יש בימינו, חלקם מוסמכים חלקם בדרך, ורובם מטפלים מעצם היותם בעלי כישורים לכך, כל אחד לומד שיטה כלשהי והופך להיות מטפל, איזה יופי, ממש בקלות ואתה יכול להושיע כמעט כל אדם ממצוקותיו.

זה מה שהיה עם ג' ילד בעל הפרעות התנהגות, קשב וריכוז, ההורים לקחו אותו למטפל אדם חביב ששמעו מדודה של השכנה, ככה זה עובד בדכ' מפה לאוזן. במיוחד אם מדובר במטפל מעולה. המטפל הציע כי כל פעם ש-ג' מתנהג בצורה מוזרה ומפריע יוציאו אותו מהכיתה לכמה רגעים וכך הוא יילמד את הלקח. הוא נתן להורים תוכנית ענישה לעצב את התנהגותו של ג'.

ההורים כמובן נשמעו לעצת המטפל וכך נהגו, ג' הוצא מהכיתה בהתחלה בסביבות פעם ביום ולאט לאט הוא הגיע למכסה של 5 יציאות ביום מהכתה, טיפול שהשיג בדיוק את התוצאה ההפוכה.

מיותר לציין שעל כל מפגש ניתנה להם הנחה של 50 שקלים, בשל השיחות שהמטפל שוחח איתם, כל מפגש עלה במקום 300 - 250, איזה יופי הנחה מיוחדת, כי בדכ' הוא גובה 400, והכל כדי לשמוע את עצת המטפל..

***

הסיפור הנ"ל הוא סיפור אמיתי, המטפל הנ"ל הוא באמת מטפל אמיתי, אך לא מוסמך, הוא למד אמנם טיפול בשיטה מסוימת, אבל מי אישר לו לטפל וליגוע בנפשו של ילד כזה או אחר.."מטפל בשיטה מיוחדת, מהירה ויעילה" כך כתוב בכרטיס ביקור.

טוב אז ברור לנו, שאנו מיד מפנים אצבע מאשימה להורים, עליהם מותלת חובת הבירור, אך לא תמיד כך הם פני הדברים, כאשר הורה נמצא בחוסר אונים ומשווע לעזור לילדו על מנת לקדם אותו, הוא יעשה הכל למען ילדו, הבעיה כאן היא דווקא הקלות הבלתי נסבלת בשוק המטפלים בארץ, בשביל לטפל בנפש, התנהגות, ואפילו בסתם בעיה שלכאורה נראית פשוטה וקלה צריך לוודא שאתם אצל האדם הנכון והמוסמך לכך, בדיוק באותה מידה בה נדרש רשיון לרופא לרפא, ולפעמים מטפלים שאינם בעלי ידע נרחב ורב מערכתי, יכולים להיות מזיקים.

כיום יש לא מעט מטפלים המציגים עצמם כמוסמכים וכי לנו בתור ההורים חייב לוודא כי הם באמת מוסמכים לכך, לבקש לראות תעודה מהמטפל ואת הגוף המסמיך, לערוך בירור קצר אודות השיטה בה הוא מטפל, ולוודא כי מדובר באיש מקצוע שעבר את ההכשרה האקדמית המלאה ועמד בדרישות ההסמכה המקצועית.

אל תקלו ראש במטפל....

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית