מאמע TV: 'ילד מושלם זה עניין של גישה'

שניאור לנדאו נולד כילד רגיל, אחרי הריון תקין ולידה רגילה. בתחילה שום דבר לא רימז על הבאות, אך כאשר אחרי שלושה חודשים הוא עדיין לא הרים את הראש ולא הגיב לצלילים מסביב, אמו מושקי החלה לדאוג * חובת צפיה לכל הורה (ילדים)

מאמע TV, יעל איבר | כיכר השבת |
(צילומסך מיתוך הסרטון)

"בהתחלה חשבנו שאולי הוא פשוט ילד נוח, שקט, ושעם הזמן הוא יתחיל לעשות דברים נוספים" נזכרת מושקי באותם ימים, "אבל משהו בי לא היה רגוע והחלטתי שאני חייבת לבדוק את זה לעומק".

גם בהתפתחות הילד באסף הרופא, אליה הגיעה מושקי עם בעלה זכריה ועם שניאור בגיל ארבעה חודשים, לא שמו לב בתחילה למשהו מיוחד והמליצו על פיזיותרפיה אחת לחודש. אך עם הזמן הם הבינו כי הפער של שניאור גדול מדי, וזימנו את ההורים לשיחה בה בישרו להם כי שניאור צריך להיכנס למעון שיקומי ולמסגרת של חינוך מיוחד.

"בשלב זה כבר הבנו ששניאור לא ילד רגיל, ולצערנו גם לא יהיה" מספרת מושקי, "החלטנו יחד כי אם הקב"ה שלח לנו אתגר בדמותו של שניאור, יש לנו את הכוחות לכך ואנחנו נעשה הכל כדי לקדם אותו ולשפר את יכולותיו".

מכאן התחילה מסכת ארוכה של בדיקות, טיפולים, וריצות ארוכות בבתי רפואה בכל רחבי הארץ. שניאור אובחן כילד עם פיגור שכלי, כאשר האבחון משמש טריגר להורים לקדם אותו עוד יותר ולהוכיח את יכולותיו ואת הפוטנציאל שבו. שניאור נכנס למעון השיקומי ובמקביל החל לקבל טיפולים נוספים במרכז רגש של עמותת "יד לילד המיוחד", והוא אכן הוכיח כי הוא מסוגל להרבה יותר ממה שחושבים, אם כי הדרך עוד ארוכה.

לקראת התספורת של שניאור הפיקו הוריו סרטון מרגש המספר את סיפורו של שניאור, בו הופיעו גם רופאיו ומטפליו. "נשאלנו שאלות רבות על שניאור מצד בני המשפחה והחברים, והחלטנו שסרטון כזה שיוקרן במהלך התספורת יענה בצורה הטובה ביותר על כל השאלות. לאחר התספורת הסרטון הופץ ברשתות החברתיות, ובעקבות התגובות שקיבלנו על כך שהסרטון חיזק משפחות נוספות במצב שלנו, החלטנו לאפשר את פרסומו במטרה להגיע להורים נוספים של ילדים עם צרכים מיוחדים ולתת להם תקווה".

"בעידן בו אנשים רצים אחר השלימות, חשוב לזכור כי השלימות תלויה רבות בגישה שלנו, וכאשר מטפלים בילד כזה עם גישה חיובית אזי אין דבר יותר מושלם ממנו" מסכמת מושקי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית