ילדים חרדים סובלים מהפרעות שונות. פוביות, פחד מאובייקט או ממצב מסוים כגון: חושך, כלבים, גבהים, חרקים. פחד מסוג אחר הוא פחד מפרידה ובדרך כלל זה הפחד מהפרידה מהאמא דווקא, מהם הגורמים לחרדה הזו? (ילדים וחרדות)
פגיעה בלתי מכוונת של ילדים היא מכת מדינה. משנה הזהירות שעלינו לנקוט על מנת לשמור ולהגן עליהם, ושימת הלב לדברים הקטנים שעלולים להוות פוטנציאל לפגיעה בלתי מכוונת בילדינו, אינם צרובים די בתודעה שלנו, איך עלינו לשמור עליהם? (בטיחות ילדים)
אסון קו 402 זעזע את כולנו, ההלם הכאב והצער לא מרפא, היועצת שלנו עונה לגולשת השואלת: למה קרה אסון נורא שכזה ואיך מתמודדים? ומציעה לה תשובה מפתיעה ומעודדת במיוחד (פינת היועצת)
ילד שמח הוא ילד בטוח בעצמו ולהפך, זהו ילד שקיבל מנות גדושות מכוחה העצום והמרפא של אהבת הורים לילדיהם. ילד עצוב הוא ילד שאין בו ודאות גמורה שהוא אהוב, שיש לו מקום בעולם הזה, שהוא יכול לתת אמון ולבטוח, ולילד כזה קשה יותר לפתח בטחון וערך עצמי (ילדים)
שיטת החינוך המומלצת בעולם, לטענתה של המחנכת הדגולה בעלת ניסיון של 40 שנה, היא רק אהבה. פירסון אומרת: 'תפתחו מערכת יחסים בריאה עם התלמידים ותובילו אותם להצלחה' (חינוך)
ילדים שומעים ומקשיבים פשוט תאפשרו להם, עוד מהבטן הם יצורים חשים ושומעים. כדאי שתתנו להם להרגיש כי אתם שם בשבילם, ואל תשכחו הסיפורים שאתם מספרים להם יוצרים את החיים שלהם (ילדים)
תחרות פינג פונג בינלאומית, אחד מענפי הספורט המפותחים בארה"ב, אסתי אקרמן יהודיה בת 14 ניצבת במקום ה-8 בעולם בדירוגים ותייצג את הנבחרת בתחרות בינלאומית, אסתי אמרה כי בשבילה יהדותה היא במקום הראשון (ילדים בעולם)
'הטראומה והניצול הם שום דבר לעומת זה שלא האמינו לי שהייתי קטנה' רות סקרסי גוללת את הטראומה שחוותה בילדותה ופונה בקריאה חשובה להורים אם הילד בא ומתלונן תאמינו לו, הפגיעה מחוסר האמונה גדולה בהרבה יותר (ילדים)
שמש הוא ציור שנחשב לאחד הסימנים שמסמלים את הקשר בין האמא לילדיה. המיקום של השמש הוא אחד הדברים המשמעותיים לגבי יחסי אם וילד. באיזה צד אתם ממקמים את השמש, ומה זה אומר על אמא שלכם? (ילדים)
הילד הגיע והביא עמו תעודה 'גרועה' ולא ממש כמו שרצינו, ציפינו, הגאון הקטן שלך אכזב! את מרגישה מחנק בגרון, מעט עצב שלא התממשה הצפייה ואפילו קצת עלבון. היי, זו רק תעודה לא תמיד היא משקפת את ההישגים האמתיים. כך תהפכי את התעודה לכלי ממנף שיסייע לילדך להתקדם (ילדים)
לפני שאתם מכים ילד 'מכה חינוכית' לחלוטין, צריך לשקול את ההשפעה שיש להלקאה זו על נפשו של הילד. מחקרים מראים כי היא לא בהכרח בעלת השפעה חיובית ומה גם שלא ממש חינוכית * האם זה נכון להלקות ילד, ומהי השפעתה הנפשית על הילד? (ילדים)
כל הורה ומשאלותיו אך משאלה אחת עולה על כולם – שנזכה לרוות נחת מכל צאצאינו. כיצד נזכה לכך שהשתיל היקר שלנו יגדל בצורה ישרה? איך זוכים בדור בו רבו הנסיונות, לפירות המצליחים בחייהם ובשלים להתמודדות עם גלי החיים? (חינוך)
'אמאאא'... נשמעת צרחה מקפיאה מהחדר, את רצה בבהלה ואז את רואה את שתי בנותייך מושכות האחת לשניה בשערותיה, בגלל שהיא לקחה לי וזה שלי. גם אצל הבנים המצב לא ממש מזהיר שם המכות באות כבר מיד בשלב הראשון * המטפלת אסתר אברהם עונה לשאלות שלכן, והפעם: מה עושים כשהילדים רבים? (ילדים)
ילדים נמוכים מדי, לא בהכרח חייבים להשאר כך. כיום יש טיפולים מגוונים ויעילים המסייעים לבעיות גדילה שונות * אם את חוששת ולא יודעת אם מדובר בבעיית גדילה או בסתם עיכוב סביר בהתפתחות, הנה כמה סימנים שיעזרו לך (ילדים)
דילמת השכבות תמיד תוקפת אותנו בשיאם של ימים קרים אלו. האם להוסיף או להסיר שכבה? סוגיה קשה העולה לנו בבריאות. מסתבר שרופאי הילדים בעד ההוספה, אך לא באופן גורף * לפני הסערה הגדולה כמה טיפים שיעזרו לכם לכסות את גופם באופן מידתי וסביר, ואל תשכחו גם לתת להם לשתות מים פושרים (טיפים)
עוד לפני שכולם 'כמעט' ידעו על עוזיה והכשרון העצום שהתברך בו, גדול הזמר החסידי ומי שאחראי על האיכות שבז'אנר 'מרדכי בן דוד' אמר עליו "שאין דברים כאלה". אז אם הוא אומר נותר לנו רק להקשיב * 'ואל תיטוש תורת אמך', לאמהות שביננו
"מחבלים" ו"שונאים" לא שייכים אך ורק לחמולה פלסטינאית, לארגון דעאש ודומיו. אחד הפירושים המנוגדים לטרור לאומני במונחים אלו מפנים אצבע מאשימה למסע שנאה צולב בציבור הליטאי. מה הם הערכים והאידיאלים המנחים אותם? ומה איתנו ההורים, איך נמנע מילדינו את ההרס הזה? (חינוך)
בכל אחד מאיתנו קיים פוטנציאל גלום. החל מילדותינו ששם תפקידם של ההורים ואנשי החינוך לזהות ולהביא את הילד ליעדו, אך לא תמיד ניתן לזהות ויש כאלו הנופלים לחינם בין הכיסאות * משל אחד קטן ומסר גדול לחיים (חינוך)
ולמה, בעצם, לא להתריע ולבקש מעוד אמהות לנקות? לפחות מאלה שהילד שלהן מתגרד, כמו שעושים באמריקה, אנגליה, צרפת ובשאר מדינות שלא מגדלות בננות? כי זה מעליב, היא הסבירה בחיוך. זה הלבנת פנים * למה תופעת הכינים בארץ נסלחת בקלות? (ילדים)