פרשת ראה

אקטואליה בפרשה עם הרב אליעזר שמחה וייס: האתגרים בחיינו הם גם מתנות

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מתארח מידי שבוע באולפן 'כיכר השבת', ומגיש לצופים ווארט אקטואלי מהפרשה. והשבוע: האתגרים בחיינו הם גם מתנות (יהדות)

(צילום: כיכר השבת)

התורה פותחת בפרשתינו "ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה".

עצם האמירה שה' נותן פירושו רק טוב .כימו שאומר איוב "מפי עליון לא תצא הרעה והטוב" פירוש רק טוב יוצא מה' רק כלפי המקבלים זה מתהפך לרע כפי ערך המקבל וזכויותיו.

לפעתים קרובות אנו מחשיבים את הברכה כדבר טוב ואת הקללה כדבר שאיננו רצוי . אבל מהפסוק מובן אחרת.

הפסוק מדבר על נתינה -מתנה של הקב"ה של ברכה וגם על נתינה של קללה שהיא גם סוג של מתנה. כמו שמובן שהברכה הוא מתנת ה' לטובה, גם הקללות בחיינו הן מתנה. רק תלוי בהסתכלות שלנו על הדבר הזה.

האתגרים שהקב"ה מציב לנו לנסיון הם באים לעזור לנו לבנות אותנו ולקרב אותנו להצלחה. וגם לה' יתברך. רק לנו לא נראים הדברים כמו שמצינו אצל דוד המלך.

בברחו מפני אבשלום בנו תוך כדי בריחתו הגיע למערה וראה בדרכו עכביש .אמר להקב"ה בשביל מה בראת בריה כה שפלה .אמר לו הקב"ה חכה עוד תודה לי על הבריאה הזו. וכך בבריחתו נכנס למערה ונעלם בתוכה וכשהגיעו הרודפים ראו את פי המערה כולו מכוסה ברשת של עכביש .אמרו בודאי הוא לא נכנס לפה כי זה נראה כבר ישן ובכך ניצל ממות. ואח"כ הודה להקב"ה הרי בעיניו נראה לא טוב וזה הצילו ממות.

וכן טיטוס הרשע התגאה על הקב"ה שהוא כביכול לא יכול עליו ח"ו רק במים .אמר לו הקב"ה רשע בריה קטנה אני מהיא לך ואינך יכול לה. שלח לו יתוש שנהפך לגודל ציפור וניקר במוחו עד שמת. וגם את הצרעה כתוב ישלח ה' בם עד אבוד הנשארים מפניך ואפילו שהם נראות עוקצניות ומזיקות אבל ברצות ה' הם נהפכים לכלים יעילים ביותר ולטובתינו. הכל לא נראה בעינינו אבל כל מה שה' עושה הכל טוב.

תומס אדיסון המציא את נורת החשמל הצליח רק לאחר אלפי ניסיונות כושלים. עם זאת, הוא לא החשיב את אלפי הניסיונות האלה ככישלונות, אלא כצעדים בתהליך שיקרב אותו להצלחה. הוא אמר:" לא נכשלתי בדרך להצלחה, אלא הצלחתי למצוא 10,000 דרכים איך זה לא עובד. . " אנחנו צריכים לנקוט בגישה הזו עם האתגרים שלנו בחיינו.

הקללות והכישלונות שבדרך הם מתנות ושכר הלימוד הכי חשוב שנשלב בחיינו, לעזוב את הקללה ולהגיע דרכה לברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר