פרשת וירא

אקטואליה בפרשה עם הרב אליעזר שמחה וייס: להיות מודל לחיקוי

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מתארח מידי שבוע באולפן 'כיכר השבת', ומגיש לצופים ווארט אקטואלי מהפרשה. והשבוע: להיות מודל לחיקוי (יהדות)

(צילום: כיכר השבת)

'"וַיָּבֹא הָאִישׁ הַבַּיְתָה וְגוֹ' [וַיְפַתַּח הַגְּמַלִּים]" התיר זמומיהם. ר' הונא ור' ירמיה שאל לר' חייא בר רבה: לא היו גמליו של אברהם אבינו דומים לחמורו של ר' פנחס בן יאיר?

רש"י מסביר שהגמלים של אברהם היו בעלי רסן כדי שלא יגנבו ולא יאכלו רכוש של אחרים. אבל נשאלת שאלה למה הוא היה צריך לרסן אותם ?– אנו למדנו על חמורו של פנחס בן יאיר שהיה ברמה כל כך גבוהה שלא אכל מאכל אסור (כלומר טבל) וכי לא היו גמליו של אברהם אבינו דומים לחמורו של ר' פנחס בן יאיר? בוודאי שהבהמות של אברהם לא יאכלו מאכל האסור להם (כלומר אוכל של אחרים). מהעובדה שבכל זאת גמליו של אברהם היו מרוסנים אנחנו יכולים ללמוד את החשיבות בלהיות מודל לחיקוי.

אברהם ריסן את הגמלים שלו כדוגמה, כדי ללמד אחרים שעליהם לרסן את החיות שלהם בכדי שלא יגנבו.

מודל לחיקוי חשוב במיוחד הוא המודל של הורים לילדיהם.

דוגמה טובה למושג זה היא הורים העומדים בפינת הרחוב וממתינים עד שהשלט במעבר החציה יורה כי ניתן "ללכת", גם במקרה שאין מכוניות שבאות וזאת כדי ללמד ילד לחצות את הכביש בבטחה. או כאשר הורה מתפלל מתוך סידור למרות שיודע היטב את התפילה בעל פה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר