כיכר השבת

בעיות בזוגיות? תקראו!!

הבן סיפר על הזוגיות עם אשתו - ואביו כמעט חטף התקף

הוא תושב מרכז הארץ, נשוי למעלה מ-20 שנים - במהלכן רב כל הזמן עם אשתו אך הם נשארו יחד בשביל הילדים | כשנולד לו הנכד הראשון, זה היה היום המאושר בחייו. שבוע לאחר מכן, הבן שלו קרא לו לשיחה שכמעט גרמה לו התקף • המטפל הרגשי מרדכי רוט בסיפור קורע לב (מגזין)

50
מרדכי רוט | כיכר השבת | כ"א באב | 18.08.22
אב ובנו על חוף הים | תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
אב ובנו על חוף הים | תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

פגשתי לא מזמן יהודי יקר וכך הוא סיפר לי: "אני בן קרוב לארבעים ונשוי כעשרים שנה, יש לנו ברוך השם 8 ילדים מתוקים.

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

זוגיות טובה לצערי לא הייתה לנו אף פעם. מריבות וויכוחים היו מנת חלקנו, ואין בכלל מה לדבר על אהבה וקשר רגשי.

היינו חיים כדי לשרוד. לא היה לנו הרבה זמן להיות יחד, עבדתי בכל יום כתשע שעות וגם אשתי עבדה לא מעט זמן.

אבל בזמן שהיינו יחד השתדלנו לנצל את זה כדי לריב, להתווכח, ובכל פעם על משהו אחר. פעם אני הייתי זה שמבקר ומוצא על מה לריב ופעם אשתי הייתה זו שמעירה, פוגעת וכד'.

היינו עושים תורנות מי הפעם מתחיל. וכמובן שאת חלק מהמריבות היו רואים הילדים המתוקים שלנו.

באמת השתדלנו לא לריב לפני הילדים אבל ילדים זה ילדים, הם רואים ושומעים הכול למרות שאנחנו חושבים שאנחנו יכולים להסתיר מהם. ואין על מה לדבר שהילדים לא ראו בינינו הערכה וכבוד אחד לשני.

אנחנו האנשים מהסוג של פעם, לא חושבים בכלל ללכת לטפל! אלא פשוט ממשיכים את החיים כך: עובדים, רבים, מתווכחים וכך הסרט של החיים ממשיך הלאה.

מה שהכי מעניין הוא - שגם אני וגם אשתי, לילדים שלנו היינו ההורים הכי מקסימים והכי טובים שיכולים להיות. היינו מכבדים אותם, מכילים אותם, נותנים להם אהבה, רק בנוגע לשנינו משהו התפקשש בינינו.

אבל מרוץ החיים המשיך. נולדו ברוך השם עוד ילדים - בריתות, בר מצווה, בת מצווה. עד שהילדים הגיעו לשלב של שידוכים.

בשידוכים יצאנו מכל פרופורציה, הגענו לשיא חדש של ויכוחים ועצבים. אבל למרות הכול זכינו בסייעתא דשמיא לחתן את הבן הראשון.

אני לא יכול לתאר לך כמה עצבים היו בינינו בתקופת החתונה.

אבל ברוך השם גם זה עבר, הבן התחתן וכעת כבר קצת התביישנו לריב ולהתווכח לפני הכלה החדשה, כי זה פשוט לא נעים!

להתווכח ממש לפניה לקח קצת זמן, וגם לפני כן לא תמיד הייתה לנו שליטה וגם קצת לפניה היינו מתווכחים מעירים ו...

לאחד שנה זכינו לראות נכד ראשון.

כשהבן שלנו התקשר לבשר לנו על כך הרגשתי שזה הרגע הכי מרגש בחיי.

היה זה כחצי שנה לאחר לידת הנכד הראשון שלנו, בני מתקשר אליי ואומר לי: 'אבא, יש לי משהו מאוד חשוב לדבר איתך אני אשמח שזה יהיה בארבע עיניים'.

קבעתי עם בני בערב, לא ידעתי על מה בני רוצה לדבר איתי ועוד בארבע עיניים. זו פעם ראשונה שהוא ככה מדבר שהוא רוצה לדבר איתי לבד .

אספתי את הבן שלי מביתו ברכבי. 'לאיפה נוסעים'? שאלתי. 'תיסע בבקשה לטיילת, אני צריך קצת שקט ופרטיות', אמר לי בני. 'מה קרה?' שאלתי קצת בבהלה.

ראיתי שלבן שלי קשה לדבר ורק מספר דמעות נקוו בקצה עיניו. הוא שתק מספר דקות ואז אמר לי בשקט:

'אבא, אני לא רוצה לצער אותך, התאפקתי כבר הרבה זמן אבל אבא כבר אין לי ברירה, צר לי להגיד לך אני הולך להתגרש. כן, פשוט להתגרש!'

הרגשתי שאני הולך לקבל דום לב. 'מה אמרת', 'מה', 'למה', עצרתי את האוטו באחד הרחובות הצדדיים וספק שאלתי ספק אמרתי: 'בני היקר מה קרה, אני אעזור לך'.

הוא התחיל לספר ולספר ואני פשוט מרגיש שאני הולך לקבל דום לב בפעם השנייה.

הוא מספר לי איך כל הזמן הוא ואשתו רבים ומתווכחים, לא מכבדים אחד את השני.

אשתי הלכה ליועצת אחת והיא אמרה לה שאנחנו לא מתאימים וכדאי שנתגרש, שהיא מכירה את המצב הזה וכדאי לה להתגרש עם ילד אחד לפני שעוד ילדים יסבלו.

היא רק ספרה לי את זה ואמרתי לה: 'אין שום בעיה, מצידי נתגרש גם מחר', וכך הדברים התגלגלו עוד ועוד ועכשיו אנחנו פרודים כבר שבוע וחצי.

לא רציתי לספר לך אבא כדי לא לצער אותך ואת אמא, אבל הרגשתי שאני כבר לא יכול שאני חייב לספר.

ופתאום נפל לי האסימון שלא נפל לי עשרים שנה - פשוט הארה מהשמיים, 'אתה קולט', אמרתי לעצמי בליבי, 'הוא פשוט מחקה אותך ואת אמא שלו'.

הוא פשוט ממשיך את המסורת שלכם הוא מתנהג בדיוק כמוך ובדיוק כמו אמא שלו: רב, לא מעריך, פוגע, וכל שאר הדברים ה'טובים'...

הבן שלי התחיל לבכות והאמת שבכיתי יחד איתו. בכיתי עליו, בכיתי על החינוך הלא טוב שהראיתי לו כל השנים. איך צריך להתייחס לאישה, מה זה כבוד ומה זו הערכה, מה זה לא להעיר ולא לפגוע.

בכיתי שבגללי הבן שלי הולך להתגרש. כן, רק בגללי! מה שהוא ראה הוא פשוט עשה 'העתק הדבק' להתנהגות שלי. פשוט אותו הדבר - כמוני וכמו אמא שלו.

והוא פשוט הולך עוד צעד אחד קטן קדימה בדרך להתגרש. הבנתי איזה דורות אני גידלתי. איך הבנים שלי והבנות שלי יתנהגו, איך הנכדים שלי יתנהגו, האם לימדנו מה זו אהבה בין אישה לבעלה? מה זה כבוד? מה זה אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו? מה זה לדבר אחד עם השני בנחת? האם זהו המסר שאני מעביר לדורות הבאים? כך אני רוצה שייראו הדורות הבאים שלי?!

כן, גם בכיתי על עצמי ועל אשתי. איך עשרים שנה אנחנו רבים ופוגעים אחד בשני במקום לחיות באהבה ובשלום, במקום זה אני בוחר שלא לעבוד על המידות שלי ורב בלי הפסקה עם אשתי.

התביישתי להסתכל לבן שלי בעיניים, חיבקתי אותו ואמרתי לו שאני אעשה הכול בשבילו.

המטפל הרגשי מרדכי רוט (קרדיט: ראובן חיון)

רציתי להגיד לו שזה לא נכון להתגרש ושזו לא הדרך וצריך לכבד אחד את השני, אבל התביישתי להגיד לו את זה. איזו זכות דיבור יש לי כאשר אני מראה לו עשרים שנה את ההפך הגמור!

באותו לילה סיפרתי לאשתי את כל מה שסיפר לי הבן, וכנראה שגם אשתי קיבלה את ההארה הזו ונפל לה האסימון למה בדיוק הבן שלנו הולך להתגרש.

האמת ששנינו ישבנו באותו לילה ובכינו יחד על עשרים שנים מטופשות שרבנו על כלום, ממש על כלום, רק על חוסר עבודת המידות ועל הרבה אגו מטופש. גם אני וגם אשתי אנשים טובים בסך הכול ותראה לאיפה הגענו.

לפעמים סטירה כואבת אחת יכולה לעשות מה שלא עושים שנים של טיפולים ופגישות. לפעמים אתה נתקל באמת ובמציאות כל כך כואבת שזה בית הספר הכי טוב שיכול להיות לחיים.

דיברנו אני ואשתי עד אור הבוקר. הבטחנו שנינו לעצמנו שמה שהיה לא יחזור ואנחנו נעשה את הכול שהמצב שהיה לא יחזור לקדמותו.

למחרת קראנו את בנינו לשיחה, זו הייתה השיחה הכי כואבת שהייתה לי בחיי.

אני ואשתי ישבנו מול הבן שלנו ואמרנו לו כך: 'אין לנו זכות להגיד לך כלום, אבל רק שתדע שאנחנו אשמים במה שקרה לך אנחנו טעינו זו לא הדרך הנכונה אל תחזור על הטעות שאנחנו עשינו.

תחזור לאשתך תחיה איתה טוב, תכבד אותה. אל תיקח אותנו בתור דוגמה איך צריכים לחיות בעל ואישה, בדבר הזה תתנהג נהפוך הוא!

אתה יכול בהחלט ללמוד מאיתנו איך להתייחס לילדים, כפי שאהבנו וכבדנו אתכם, ואתם ברוך השם אוהבים אותנו, אבל לצערנו בזוגיות אנחנו דוגמא שלילית במיוחד.

אשתי, שתהיה בריאה, כל השיחה בכתה ללא הרף. מה שראית אצלנו, הוסיפה אשתי, זה לא החיים הנכונים כך לא יוצרים זוגיות נורמלית.

אנחנו רוצים להציל את החיים שלך אתה יקר לנו. אנחנו מבקשים ממך סליחה.

הבן שלי ממש התרגש מהשיחה שלנו איתו והבטיח שיעשה את הכול ויילחם שלא יהיו גירושין ח"ו ולנסות לחזור לחיות יחד בשלום עם אשתו.

'רק בשבילכם', אמר. 'גם בשבילך', אמרנו לו בשקט.

ובכן, סיים האברך לספר לי, עשרים שנה רבנו התווכחנו פגענו אני ואשתי אחד בשני, אם לא הבן שלנו מן הסתם שהיינו ממשיכים לריב עד עצם היום הזה.

השם ריחם עלינו ונתן לנו הארה לראות איך חיינו עשרים שנה, ופשוט להבין שאיך שנחיה כך יראו אותנו הילדים שלנו ויתנהגו בדיוק אותו הדבר במקרה הטוב, ובמקרה הרע יותר גרוע מאיתנו.

הבנתי שאם אני רוצה שהילדים יגדלו נורמלי ויחיו חיים נורמטיביים עם בני הזוג שלהם אנחנו צריכים להראות להם דוגמה אישית.

כי אם לא אז השם ישמור לאיפה הם יגיעו, איש לא יודע.

בסוף קרה הנס והבן חזר לביתו והם חיים היום טוב ברוך השם, וגם אנחנו התחלנו מחדש לחיות. פשוט התחתנו מחדש.

פשוט חיים חדשים של רוגע ושלווה, של אהבה, של כבוד אחד לשני.

הבית שלנו השתנה 180 מעלות".

חשוב לדעת שהילדים רואים ושומעים את הכול ואיך שתתנהגו לבני הזוג שלכם הילדים שלכם יחקו אתכם, בדיוק אתכם, ואף יותר גרוע מכם.

האמינו לי זה צער שאי אפשר לתאר כאשר אתה משקיע בילד שלך עשרים שנה החל מהיותו תינוק, גן, חיידר, ישיבה – בי"ס, סמינר, דואג לו שיהיה לו הכול רק שיבנה בית טוב, ואז בסוף הכול מתפוצץ ובסוף הוא מתגרש. זהו צער איום ונורא להורים שאי אפשר לתאר אותו.

לא מזמן תינתה לפניי אימא יקרה את צערה העמוק על בתה שחזרה לביתה עם שישה ילדים!

לכן, מינימום דוגמה אישית זה המינימום של ההשתדלות שאנחנו צריכים לעשות כדי שהבנים והבנות שלנו ודורות העתיד יחיו עם בני הזוג שלהם בשלום ואהבה.

תחליטו בעצמכם איך אתם רוצים שהילדים שלכם ייראו, איך הנכדים שלכם ייראו, חיים של אהבה וכבוד או שחס וחלילה.

השם יעזור שתמיד נזכה לכבד ולאהוב את בני הזוג שלנו.

לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו שנאמר: "ולאברם הטיב בעבורה", והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו – כבדו נשותיכם כדי שתתעשרו. (ב"מ נט.)

שבת שלום, קדושה ושמחה לכל עם ישראל.

לתגובות machon.rot@gmail.com:

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
לא מאמין שאחרי 20 שנה נופל אסימון אדם שרב כ"כ הרבה זמן ימצא לעצמו תירוץ למה הגירושין של הבן שלו לא קשור לזה
סיפור שהיה יכול להיות24.08.22
20
הסיומת אינה נכונה תכבדו את נשותיכם כדי להתעשר. לא, אלא כי הם מחזיקות את הבית, בלעדיה אין אור בבית, אתה בא מהעבודה מחכה לך חיוך ואהבה ואוכל חם, מטומטם מי שלא מכבד את אשתו הוא לא יודע איזה חיים יפים ושמחים הוא מפסיד, ואם אין לו את מה שכתבתי, שילך רגע למראה ויסתכל טוב טוב על האדם הנשקף ממנה ויאמר ל
ליזר19.08.22
מה לגבי מי שבא מהעבודה ולא מחכה לו שום אוכל אלא ים של קיטורים? מה לגבי מי שבא מהעבודה ותמיד הבית בלגן הפוך מטונף והאשה בטטת כורסה לא חושבת אפילו להזיז את עצמה?
לא כולם אותו הדבר 19.08.22
סובלים קצת, וצוחקים
באק21.08.22
נכון מה קרה? האישה גם צריכה לעבוד משרה מלאה, גם להביא ילדים ולגדל אותם וגם לחכות עם חיוך ואוכל חם? מה קרה? אז בערב היא שרועה על הספה כי אין לה כח גם היא בנאדם קצת אנושיות בדור המעפן הזה שנים עושות בו הכל ולגברים עוד יש תלונות
חנה הפנר23.08.22
אמא שלי עובדת כל יום, חוזרת הביתה ומיד היא עם הילדים, וכשאבא שלי חוזר הביתה היא כבר עייפה או שהיא עדיין עסוקה בהשכבת הילדים ולא, לא תמיד יש אוכל חם וטרי מחכה לו על השולחן, ועדיין אבא שלי מעריך את אמא.
בת להורים עם זוגיות לדוגמא02.12.22
מאוד קשה לי להבין, גבר מכבד ומעריך את אשתו רק אם היא מכינה לו אוכל? בעלים, אתם לא ילדים קטנים, קומו ותכינו אוכל לעצמכם, גם אם פעם בשבוע אשתכם לא תכין לכם אוכל העולם לא יקרוס
בת להורים עם זוגיות לדוגמא02.12.22
אותם חז"ל שאמרו "אוקירו לנשייכו...." אמרו גם "איזהו עשיר...." אם תקשרו בין הדברים תבינו איפה נמצא האושר והשמחה אוקירו לנשייכו.....בוודאי מכל הסיבות שכתבת, אבל לא כדי להתעשר בגשמיות.... אלא בעיקר כדי להיות עשיר ששמח בחלקו, במה שיש, באשה שיש, בבית שיש, בילדים שיש (או אין) בהכל !!
א.א.19.08.22
הכוונה היא גם עושר רוחני.
ככככככ19.08.22
19
ומה לגבי הפרעות אישיות? גבולית, נרקסיסטית וכד? שהמריבות הן לא קלאסיות והמצב לא ניתן כמעט לשיפור?? סיפרה לי אחת, שהיום כבר בת 40, שאביה עם הפרעת אישיות נרקסיסטית, כשהיא והאחים גדלו הם התחנני להורים שיתגרשו, וכך היה. וכמו בסיפור, ילד מחכה את המריבות, אז הור אלים, ילד גם מחכה, אז לא עדיף להתגרש? במק
ממ19.08.22
מי שלומד מאחר ומנסה לעשות כמוהו, זה נקרא לחקות. לחכות זה להמתין
משה20.08.22
לא מדברים על מקרה קיצון כזה
משה08.09.22
לפעמים התיקון הוא להתגרש וזה גם בסדר גמור.
גגג19.08.22

הצגת כל התגובות

18
המטרה היא לחיות חיים של נתינה אהבה והערכה, אבל מה עושים אם הבן/בת הזוג לא פרטנר? אם הם נהפכים לאוייב בתוך הבית? מבקרים פוגעים מזלזלים לא מעריכים ומלאים טענות כרימון? יש מקרים שהאחריות היא על שני בני הזוג ואפשר ליישר את ההדורים בטיפול זוגי. אבל יש מקרים שבו אחד הוא קרבן להתעללות ואלימות מילולית בדרך
לא כולם אותו הדבר 19.08.22
ברוב המקרים אם רצון טוב והדרכה אפשר לבנות זוגיות מצויינת. אני לא מדבר על מקרים חרגים כמו בעיות נפשיות וכ
חיים21.08.22
17
לא רבים ליד הילדים נקודה!!!!!!!!!!!! בלי הרבה הסברים! חוק בל יעבור זה משאיר צלקות כל החיים!
rcs19.08.22
תגובת רווק קלאסית
חחחחח23.08.22
בתור ילדה, בכל פעם שהורי התווכחו בפני הייתי נכנסת לחרדות ומתחילה לשקול צעדים עם מי מבינהם אני אבחר לחיות, והאם כל האחים נגדל יחד או נתפצל וכו’. כיום אני יודעת שב”ה יש להם זוגיות טובה ואלו היו בסה”כ ויכוחים קלאסים ונורמטיבים שיש לכל זוג. המסקנה: כמה שפחות לריב ליד הילדים אפילו עם בבסיס ישנה זוגיות טו
צודקת20.09.22
16
אין לכם מושג כמה הוא צודק רובם פשוט חושבים שזה החיים אבל החיים יכולים להיות גן עדן או ח" ו גיהינום הכל איך אתה מתנהג...
אפעס’18.08.22
15
מרדכי רוט אף פעם לא יגיד לכם, אפילו לא אחרי הסיפור הזה: כן, יש נישואין שצריכים להסתיים בגירושין, ובדיוק בגלל הסיפור הזה. יש אנשים שלא נועדו להיות יחד, וכשהם נשארים יחד "בשביל הילדים", הם הורסים את הנישואין של הילדים, שדווקא כן היו יכולים לחיות יחד אבל לא יודעים איך כי לא ראו דוגמא טובה מההורים.
יהודיה18.08.22
הוא לא אמר את זה תקרא שוב ותבין. אם באמת הילד התנהג לא יפה לאשתו כי ראה את זה בבית של ההורים שלו אז יש הרבה מה לשנות ובאמת לא חייב להתגרש.
יויו18.08.22
לא הבנת אותי. אמרתי שהילד אכן היה צריך להיות נשוי, אבל ההורים לא. אנשים שלא הצליחו לפתור בעיות 20 שנה ובכל זאת נשארו יחד הם אנשים שבהגדרה עשו עוול לילדים שלהם. אני בעד שכל אחד ינסה לפתור את הבעיות, אבל יש סיבה שיש לנו ביהדות יכולת להתגרש ואיננו קתולים שנשואים לנצח. יש נישואין שלא נועדו להישאר יחד. ג
יהודיה19.08.22
בסיפור המובא לעיל אין מדובר באנשים שלא הצליחו לפתור בעיות 20 שנה אלא באנשים שלא ניסו לפתור בעיות 20 שנה. וד”ל
גם אני יהודיה20.09.22
14
...
סיפורי סבתא18.08.22
13
תרגיל בלוגיקה: הבן נוהג כך, כי ראה אותנו נוהגים? ובכן, איך זה שאנחנו רבים - בניגוד למה שראינו בין הורינו?? ובכן, אין קשר.... אנשים מתגרשים כי לא טוב להם, ויש להם אלטרנטיבה יותר טובה. כזה פשוט.
הרב לוגי22.08.22
12
אהבתי מאוד!!! הכי נכון שבעולם!!!!
ננושקה19.08.22
11
וואוו כמה שזה נכון!!!! 😥
אסתר18.08.22
10
סיפורי מעשיות יש לבחור. אבל הם נחמדים כי הוא מתאר מציאות חיים. בשורה התחתונה מוסד הנישואים חי וקיים כי יש איסור מהתורה לחיות ללא זה. אחרת זה כבר מזמן פשט את הרגל. אהבה. זוגיות. הכל שטיות. הכל תאוות שעוברות וחולפות עם הזמן. ואז מנסים כוסות רוח למתים עם כל מיני יועצים ויועצות וטיפול ריגשי וכל מיני בלב
יענקל18.08.22
מרחמת עליך. אהבה, זוגיות, זה לא עובר עם הזמן. זה נהיה הרבה יותר חזק והרבה יותר מחבר והרבה יותר עצום ועם הרבה יותר טעם. בעלי ואני מכירים 27 שנים. כל שנה רק יותר מאוהבים. אלא מה? זה לא בא בלי עבודה, אפילו שמראש היינו מאד מאוהבים. זה בא עם עבודה קשה. עם השקעה עצומה. זה לא נהיה אוטומטית. ואם כבר אתה מדב
ציפי18.08.22
מאוד יפה שאת עובדת קשה, ומאוד קל לכתוב את מה שכתבת. אולי תתני לנו כמה טיפים, במקום אנחנו מאוהבים בלה בלה בלה? לצערנו רוב הזוגות לא יתארו לך את המצב שאת מתארת, והרבה בגלל חוסר ידע והדרכה נכונה.
יואב19.08.22
הרבה בעיות בחיי הנישואין מגיעות מחוסר הדרכה נכונה. בעיקר של בחורי הישיבות. זה פשוט מכה. ואחריות ההורים לדאוג להדרכה טובה לילדיהם. לא משהו של לצאת ידי חובה וזהו.
ללללל21.08.22
בעיקר מחוסר ההבנה הבסיסית מהם נישואין, מה מטרתם, או ליתר דיוק- הם המטרה
טטט20.09.22
וואי כיף לכם, תני כמה טיפים מעשיים.
בני ברק22.08.22
מסכים עם כל מילה באתי להגיב לו בערך ברוח הדברים האלה אבל הקדמת אותי...
קובי19.08.22
יפה כתבת ישר כחך. נראה שהכותב כותב כך על חיי נישואין רק בגלל הסתכלות לא נכונה של תאוות וגו' כמו שהוא בעצמו כותב ואם זה ההסתכלות אז יש בעיה בשורש.. ודל'
יויו18.08.22
מאוד עצוב שאנשים מתים בחיי הנישואין כי לא מבינים ולא יודעים שהמתנה הכי גדולה שיש זה בעל ואישה צריך ללמוד וללמד את הנושא הוא יקר והוא העיקר
עצוב19.08.22
מתי אתה פותח קורס?
אבי19.08.22
נישואים באושר ועושר הם קושקוש קפיטליסטי
נינה18.08.22
עצוב שזאת דרך החיים שלך. חבל על כל מה שאתה מפספס ומפסיד בדרך. חיי נישואין הם אושר במידה ויודעים לחיות אותם בדרך נכונה. אם נשארים יחד רק כי "אין ברירה" זה ממש לא רצון ה' ולא דרך התורה. חבל שבדבר כ"כ קריטי עדיין מחפשים לרצות את החברה.
מישהי21.08.22
9
זה הפיתרון? להישאר עם אותו בן/בת זוג למרות שלא מסתדרים ומאמלליםאת הדור הבא? איזה מן דבר זה?למה לא להיתגרש ולומצוא מישהו/מישהי שכן מיסתדרים ואוהבים?בואנה, נתתם לבן שלכם עצה גרועה לדעתי. עכשיו הוא חי עם אשתו לא בגלל אהבה וחיבה אלא בגלל ההורים שלו.
חכם עינו בראשו19.08.22
אתה קורא מה שאתה כותב? לא מסתדרים אז מחפשים מישהי/ו אחר/ת? ונראה לך שעם הבא בתור תסתדר? אשליות.....
משה08.09.22
8
נכון מאוד
הדס18.08.22
7
סיפור מעשיות חרדי קלאסי. מחפה על כל כך הרבה דרך עקומה בדרך. אם אתה רב עם אשתך כל הזמן למה אתה מביא איתה 8 ילדים? למה? למה צריך להיות אומלל ולאמלל עוד 8 נשמות? ואם באמת לא מצליחים לחיות יחד למה צריך להמשיך ולא להתגרש?
בובע מעיסעס19.08.22
6
כתבה מועילה כל הכבוד אני נשואה ואני אומרת לעצמי קחי את זה לצומת ליבך להתנהג יפה לבעל זה עבודת מידות כל יום וכל שעה ...
ש.י19.08.22
5
זה כ"כ נכון.. אנחנו פועלים בדיוק כמו ההורים שלנו בלי לדעת רק בצורה הרבה יותר מרחיקת לכת ועם אקסטרא אמוציות.. שימו לב הורים יקרים כל מה שאתם אומרים, עושים ואפילו חושבים מושרש אצל ילדינו אנחנו הדוגמנים שלהם
מישהי23.08.22
4
כל כך נכון
אני19.08.22
3
מוסד הנישואין יורד בעולם, אבל בסופו של דבר זה השיטה המנצחת. מכל מיני סיבות. ה״חסרון״ שלה שחיי נישואין טובים דורשים עבודה והעולם היום רוצה רק מה שמהיר ללא מאמץ. היהדות מציעה מאמץ תמידי ובתמורה זוגיות איכותית ועמוקה.
בני ברק22.08.22
2
למה בכל המאמרים שלך, הדוגמאות הם של גבר בעייתי ?
שאלת תם19.08.22
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
ככה בא לי22.08.22
1
יש משפט נכון שאומר תהפוך את אישתך למלכה אז אתה תהפוך להיות מלך. כמה שאדם משקיע בנישואין זה חוזר איליו. כמו הוורט הידוע שאת המילה "ונתנו" אפשר לקרא משני הכיוונים, ללמדך שמי שנותן הוא גם מקבל. לגבי להישאר בנישואין בשביל הילדים, קבלו בדיחה על זוג שהתגרשו בגיל 100 שאלו אותם למה חיכו עד עכשיו? השיבו, לא
אבי22.08.22
אולי גם יעניין אותך
זוגיות

הם לא שמרו על ההלכה כזוג מאורס - וזה התפוצץ להם בחיי הנישואין | סיפור מטלטל

משה רבי | 04.04.24

אין שלם מלב שבור

מאיר ורבקי רק ביקשו להיות אבא ואמא, אבל הרופא פשוט התאכזר אליהם | סיפור מטלטל

משה רבי | 01.02.24
ש

אולי באמת אנחנו לא מתאימים?

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

אל תזניחו את הזוגיות

אחרי 21 שנות נישואין, לאישה נפל האסימון והבעל נבהל ותהה: "זה נגמר?"

מרדכי רוט | 18.01.24

נשים חרדיות פותחות צוהר ל'מילואים'

מאחורי כל חייל מילואים חרדי עומדת 'אשת חיל'; אבל איך היא מתמודדת?

יהודה גל | 04.01.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

קריעה 

"אני כועס עליכם": מכתב מילד להוריו הגרושים

טובה אור | 01.01.24

אחרי 30 שנות נישואין

זה היה הרגע בו הבנתי שכל הפגמים שאני רואה באשתי - הם בגללי | כך השתנתי

מרדכי רוט | 07.12.23

תנצלו את הרגעים שאתם חיים

כשאמי שכבה על ערש דווי היא נתנה לי עצה בשלום בית ששינתה את חיי

מרדכי רוט | 23.11.23

לקח לחיים מאושרים

כשהייתי עשיר ומצליחן סבלתי מאשתי; ברגע שנפלתי - הבנתי במה זכיתי

מרדכי רוט | 16.11.23
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כח ההבלגה!

החברות נתנו לאשת האברך עיצה שתגרום לה להתגרש, הבעל התאפק והגירושין נמנעו 

מרדכי רוט | 24.08.23

שלום בית

האברך התלונן: "לקח לי זמן והבנתי שאשתי לא אוהבת אותי; למה?" | זו הבעיה שהתגלתה

מרדכי רוט | 17.08.23
ש

זוגיות

בעת משבר - שוברים את הכלים ולא משחקים??

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

טור חשוב לזוגות צעירים

אשתי שאלה אותי - "אני שמנה?", התשובה שהשבתי לה פתחה את שערי הגיהנום

מרדכי רוט | 20.07.23
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

תשימו לב!

לא דיכאון לידה, לא מחלה, לא שלום בית: מה קרה בין בני הזוג ואיך זה נפתר?

מרדכי רוט | 29.06.23

לא תמיד הבעיה בבן הזוג

האברך נשבר: "אשתי חסומה וקרה" - ואז התבררה הסיבה: "חטפנו מכות ואלימות בילדות"

מרדכי רוט | 04.05.23

תכבדו את האישה!

הבן ירד מהדרך, האבא נשבר והבן חשף: "הוא בן תורה, אבל התייחס לאמא כמו זבל"

מרדכי רוט | 02.03.23

טובים השניים

צמד עצות שישפרו את חיי הנישואים שלכם

תהילה אלטמן | 29.01.23
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

אתם בעניין? תיזהרו!!!

האברך החסידי נתן לאשתו לעשן קנאביס ו... זה מה שקרה לחיי הנישואין

מרדכי רוט | 12.01.23

"בעיות בבריאות ובנפש"

יוקר המחייה גרם למריבות בלתי פוסקות בין בני זוג; כך זה נפתר

מרדכי רוט | 05.01.23

אלו הדרכים לאהוב

אדם שלא אוהב איך שאשתו נראית - יתאהב דרך האישיות?

מרדכי רוט | 29.12.22