כיכר השבת

הכניסה לנשים בלבד!

אנחנו כנשים חרדיות, מעניין אותנו מה הקב"ה דורש מאיתנו כנשים תכל'ס, מה עיקר העיקרים מה המהות, לימוד תורה? חסד? תפילה? להתחתן? והנה התשובה: מובא שהקב"ה ברא את האישה מהצלע - עצם מוסתרת כדי שתהא צנועה ועל כל אבר ואבר שהיה בורא בה היה אומר לה: 'תהא אשה צנועה' אשה צנועה חד וחלק! אצל האישה הצניעות היא המהות כמו שאצל גבר לימוד תורה הוא המהות (טור דעה)

41
ג. הלוי | כיכר השבת | י' בתמוז | 04.07.17
לנשים בלבד!
לנשים בלבד!

איני מורה בסמינר וגם לא מרצה חסודה בערב נשים. כמוני כמוכן העין שלי העין שלכן, בואו נביט נכוחה באמיתיות מושכלת. ביהדות ישנם נושאים שבהם כל אחד נוהג לפי מנהגיו וזה בסדר גמור. למשל הכשרים על מוצרי מזון, נראה לכאורה שכל ההכשרים המוכרים כולם טובים, אחד אוכל כזה וחברו אחר. אך לא נראה לאחר מאה ועשרים שנה כשנעלה לבית דין של מעלה מישהו יבוא אלינו בטענה למה אכלנו הכשר זה ולא אחר (כך בכל אופן נראה לי). אך יש נושאים שעם יד על הלב, כולנו יודעות שהענין כן חשוב כן משמעותי וכן מחייב ולא ניתן להתחבא מאחורי מנהג משפחתי.

אנחנו כנשים חרדיות, מעניין אותנו מה הקב"ה דורש מאיתנו כנשים תכל'ס מה עיקר העיקרים מה המהות, לימוד תורה? חסד? תפילה? להתחתן? והנה התשובה: מובא שהקב"ה ברא את האישה מהצלע - עצם מוסתרת כדי שתהא צנועה ועל כל אבר ואבר שהיה בורא בה היה אומר לה: תהא אשה צנועה, אשה צנועה חד וחלק! אצל האישה הצניעות היא המהות כמו שאצל גבר לימוד תורה הוא המהות.

כשאומרים את המילה צניעות להרבה נשים התגובה המיידית היא אנטי, מגננה ועולים משפטים כמו אני לא ממאה שערים, עזבתי את הסמינר אתמול, מה רע בבגדים האלה? ראי איך הרחוב לבוש וכך בעלי רוצה שאני אתלבש וכו'. האמת שכולנו אוהבות להתלבש יפה להראות טוב לחטוף מחמאות, זה עושה הרגשה טובה, רק שאין ארוחות חינם, אנו הולכות ברחוב עם חצאית צרה בקושי עד לברך, חולצה צרה, צבעים עזים איפור רועש, את חשה את המבטים כלפייך, לא מסתכלים עלייך בשיויון נפש, (לא משנה אם הם חילוניים או חרדים, עם האחרונים הבעיה יותר חריפה). כאן נכנסת לתחום חוסר הצניעות, שהקב"ה אומר היי צנועה לזה בדיוק לא הכוונה.

אסור לנשים לגרום לגברים להביט בהן מעבר למבט סתמי ואל תגידי אני לא אשמה שהוא מסתכל הבעיה שלו, לא נכון, עובדה שעל אישה אחרת הלבושה צנועה לא כל כך מסתכלים. זה לא אומר שצריך להתלבש בסגנון מיושן 'יאכנע', ביידיש. אפשר להתלבש יפה, מתאים, עדכני, אבל חבר'ה, לדאוג לא למשוך תשומת לב ומבטים מיותרים. בסופו של יום אין לך את מי להאשים זה רק את עם עצמך, רק את מחליטה כיצד תתלבשי.

ולבעל החמוד הרוצה שאשתו תלבש צר וקצר, תסבירי שגברים זרים מסתכלים עלייך לא בשיויון נפש. מה העניין שלו שכולם יראו כמה את יפה? שמענו כבר על אחד בשם אחשורוש שרצה להראות לכולם את יופיה של אשתו הסיפור שם נגמר לא טוב. אם בעלך "מבין עניין" הוא ודאי יבין את הבעייתיות.

יש כאלה שיקראו את השורות האלה וזה ידבר אליהן, ויש כאלה שימשיכו הלאה רק שיש לדעת שצניעות היא מדד לרמת הרוחנית שלך, אם את לובשת בגד לא ראוי ומרגישה עם עצמך לא נח בנשמה, אז תדעי לך שאת ברמה רוחנית טובה, יש כאלה שאפילו לא ירגישו שיש בעיה.

אספקט נוסף של צניעות זה ביחס של נשים לגברים, בעבודה, במסגרת חברתית אפילו בשמחות משפחתיות. נשים צריכות לשמור את הסימפטיה הנחמדות רק כלפי נשים. מובא על שלומית בת דברי, שקראו לה שלומית משום שהייתה אומרת שלום לכל אחד, "אהלן, מה שלומך, מה קורה? נשמעת אישה סימפטית מה רע? רק שהסוף ידוע... כמובן לא מדובר שעלייך להחמיץ פנים ודאי לא לפגוע, צריך לענות יפה להתייחס בכבוד אבל בצמצום, להיות מאוד עניינית לא מעבר לבוקר טוב ושלום. אפילו שאין לך שום כוונה נסתרת, סתם חיוכים, דיבורים נחמדים, אז לא.

עם גברים צריך להיות חסכניות במילים ובחיוכים. בלי שיחות נפש, בלי החלפת חוויות על החופשה השנתית, בעיות בריאות ואל תגידי סתם מדברים, לי יש חיי משפחה טובים וגם לו, לא מדובר ביצירת קשרים רומנטיים חלילה, בטח שלא, על זה אף אחד לא מדבר, אבל גם דיבורים בעלמא אינם במקומם. יש גברים המחפשים אוזן קשבת, לשפוך את הלב רק שלעיתים זה מוביל לקשר נפשי מצידם כלפייך. (לא מצידך חלילה) לעיתים הוא משווה אותך עם אשתו שאולי לא נראית טוב כמוך, (בטח שלא...) ואולי לא מבינה אותו טוב כמוך (גם בטח שלא). מה שעלול לגרום לבעיות מכל כיוון.

עד שאת עלולה להגיע למסקנה, שהמצב בלתי נסבל ועלייך לעזוב את מקום העבודה, משכך עדיף למנוע מראש את הבעיה, זה עולה הכי בזול! ואל תאמרי אצלנו כולם אנשים רציניים ולא קלי דעת, אני עובדת עם חרדים רבנים וכו', אין הבדל ההיפך (הגדול מחברו יצרו גדול ממנו). ההלכה האוסרת מתכוונת לכל סוגי הגברים בלי הבדלי השכלה, מהטבח עד הפרופסור כולם. אינך צריכה להיות ה'כותל' או ה'חברמנית', אם אומרים עלייך "שאת אחרת לא כמו כל הדוסיות האלה", דעי זה לא מחמאה, הדבר מראה שהתרחקת איבדת כיוון, אף אחד לא יאהב אותך יותר בשל כך.

ההיפך, יכבדו אותך הרבה יותר עם תהי מרוחקת שומרת על דיסטנס ושיודעים שאתך לא מתבדחים, לא שותים, קפה ולא מחליפים חוויות וגם לא מתייעצים. את לא שם. אפילו אם עד היום היית כזו, ממחר תהיי אחרת. בהתחלה ישאלו מה קרה? את ברוגז? לא מרגישה טוב? אבל מהר מאוד יתרגלו ויעריכו!

זה נכון לכל בחורה רווקה ושבעתיים לנשואה, ושוב, אין מאחורייך שום נציג ממשמרת הצניעות או מורה מפחידה מהסמינר, רק את עם הקב"ה את והנשמה שלך. הבאה להיטהר מסייעין בידה.

***

ג. הלוי מחברם של רבי המכר הנודעים: השידוך, כפרה בכפור, נשק סודי, הסמינר, היהלום, המרגל, שרביט קסמים, מדרון חלקלק, סדרת יוני גאוני (3 כרכים), סדרת חבורת צופן (9 כרכים), זינוק לאחור, דינה ילדה מיוחדת (2 כרכים), חותן איש האלוקים ועוד.

]]>

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
כתבה מדהימה ומחזקת! מקיפה כל כך הרבה נושאים בתוך הצניעות...כן ירבו מאמרים כאלה בכיכר השבת ופחות שטויות...
אודליה03.01.21
36
תודה על החיזוק ,בשבילי הוא במקום.
bila08.10.18
35
ולא לידי ביזיון!!! אמן!
נחמי09.07.17

הצגת כל התגובות

34
מאוד יפה!!! ב"ה בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו!!! תאמיני שאת יכולה!! והשם יעזור לך. זה כתוב שכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו ואם הבורא לא עוזר לו הוא לא יכול לנצח אותו. תתחברנה לקויי הצניעות, תתחברנה ל"שמורה במבול" אלו פשוט נותנים כוחות אדירים, ותחושה של נ-ס-י-כ-ה אמיתית. אנחנו בנות של בורא עולם, לא
chedva29.12.21
33
מיוחד! והכתיבה בכלל מדהימה. ותהילה גם אני חושבת כך............. נכון! במיוחד בסמינר עם תלבושת, כך שאין דרך לבטא את הסגנון האישי שלך. וכמוך- אני גם מקווה שתקרא את מה שכתבת איזו מורה.
עדי בר14.03.19
32
דיבורי אמת ניכרים
לאה31.12.17
31
גם אם מישהי מתקשה לשמור על דיסטנס בגלל אופיה, שתבדוק מה עלול לקרות לאור המקרים הנוראים האחרונים, שהתחילו בדיוק כך.
hili07.07.17
30
במקרה לא היו ציטוטים מהמקורות. פיטפוטים של וולפיות.
נחמה04.07.17
29
אני מזדהה עם תגובה 19, הסמנרים עושים לפעמים עסק מזוטות, ודברים שהם בניגוד להלכה כמו גרביים שקופות זה בסדר, מבחינתם.
פנינה25.07.21
28
אני עשיתי שינוי עם עצמי. הפסקתי להשקיע בחיצוניות שלי בחוץ. והתחלתי להשקיע בחיצוניות שלי בבית פנימה. כך שאמנם הגברים במקום העבודה שלי הפסידו, אבל הגבר שלי בבית, הרוויח, ובגדול. הזוגיות השתפרה. הרוחניות עלתה. והאמת, גם ההערכה כלפיי במקום עבודתי צמחה, העובדות מדברות בעד עצמן מתוך תלוש המשכורת שלי. בהצ
אישה16.01.19
27
ולא לידי ביזיון!!!
נחמי09.07.17
26
כתבה יפה מאוד, כל מילה במקומה, אני ממליצה לכל אחת ולכל אחד לשלוח לחברות/ים את המאמר הזה על מנת לפרסמו. יש הרבה מה לתקן בנושא. היי בריאה וברוכה.
דפנה04.07.17
25
מסכימה כל כך. חייבת להיות כנה ולומר שיש תקופות בחיים שכתבה כזו הייתה מעוררת בי זעם. לי אישית לקח הרבה מאוד זמן לעקל צניעות מהי (וזה לא אומר דבר על העבודה הרבה שעוד יש לי). מהרהרת לעצמי איך מעבדים מידע כזה באמת מדויק ונכון לנערות דתיות/חרדיות... חיזקת אותי מאוד. תודה.
ליטל לוי16.04.20
24
אני כל כך מסכימה וכואבת איתך שאת לא יודעת כמה. אני בסמינר עכשיו, וכל כך קשה לי עם הנהלים החונקים האלו, את מרגישה שאת לא יכולה לצאת החוצה בלי שמאות פרצופים יתקעו בך מבט ויחליטו לך אם את צנועה מספיק לטעמם. כל דבר שיש בו קצת יופי וטיפוח נשי כבר מסתכלים בעיניים עקומות כאילו אלוקים שם אותם לשרות הצניעות
תהילה28.01.19
23
אני מתפלאת עלייך, איך את יכולה להשמיץ ולזלזל במאמר כה חשוב וראוי. א. לא מדובר במאמר בערות, אלא התגובה שלך לצערי נובעת מבערות גדולה, איך את יכולה להיות בעד נשים שמדברות עם גברים בחנחון, נגד הדין לגמרי. ב. ג. הלוי הביא ציטוט מהמדרש, כך שהתגובה שגבבת אינה אלא הבל, וטוב היה שלא היית מעלה אותה לאתר. אם פ
תפארת06.07.17
22
דבר שרציתי להעלות , בחורה או אישה נשואה שלבושה עדכני לא אומר שהיא פחות חזקה דתית מזו שלבושה לא עדכני . זה פשוט מרגיז שמייד מקטלגים מישהי על אורך חצאית , אורך עגיל , איפור .... אם בחורה יפה נאה ( בקיצור כולנו ) מתלבשתצנוע ועדני למה לרדת לחיים שלה ולקטלג ולשייך אותה לקבוצה מסוימת?????
רייצל22.09.20
21
יישר כח עצום!! כ"כ ממוקד ולא משתמע לשתי פנים אחד המאמרים החזקים שצריכים פרסום לצערנו בנות יוצאות מהחממה של המסגרות שלנו לעבודה וכו' ואין לנו את הכלים לדעת להתמודד, להבחין ,לשים גדרות כי הראש הגברי כ"כ שונה מהאישה ולרוב אנו נכשלות במקום של חוסר ידיעה אני חושבת שהתפקיד שלנו בעיקר זה להרים את הנושא הנ"
חני13.08.19
20
המאמר של ג. הלוי מצויין מאוד. התגובה של נחמה כולה בורות הבל ופטפטת שאינה במקומה. תתביישי לך. תלמדי וחזרי בתשובה
רינה06.07.17
19
תכלס זה נכון אבל זה ממש קשה ברילי טיים כמו שאומרים
היפה!!25.03.21
18
מחזק!
מישי04.12.19
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דברים היוצאים מן הלב ונכנסים20.12.17
16
צריכה דחוף להשתפר בצניעות כולל אני..........
אחת05.07.17
15
כל מלה זהב ג. הלוי מתים עליך תמשיכי מעגל מעריצות מתרחב...
מעריצות04.07.17
14
כל כך חשוב לרענן את הנושאים החשובים האלו!ת
מדהים04.07.17
13
מסכימה עם כל מילה, ואני עובדת בהייטק עם גברים, זה קשה לפעמים לשמור על הדיסטנס הזה, אבל בסוף רואים שהם מעריכם את זה יותר מאשר אלו שמנסות לזרום איתם ולהראות שהן לא כמו כל הדוסים...
אני04.07.17
12
תיאורטית את ממש צודקת, אבל בפועל זה מאודדדד קשה
רחל20.03.21
11
צריך להבין שמוחו של הגבר הוא שונה משל הנשים.. כשאת נחמדה, מחמיאה, נותנת תחושה טובה וכדומה- את רק מזיקה לו! וכבר היו מקרים לצערנו שזה הרס משפחות!
טליה13.09.17
10
נחמה היקרה, בטח למדת בוולף ואת פגועה מהם קשות... אם את מרגישה ככה את כנראה נשואה לאחד שמעריך רק נראות וחיצוניות כואב הלב, יש בנשים ככ הרבה כוחות ועוצמות ואחת העוצמות החזקות שלנו היא מקור החולשה של הגבר בזכות הנשיות והיופי שנשקיע בו בשביל המטרה הזאת נקבל ככ הרבה טוב בעזרת השם נשים יפות ומדהימות תש
רות ו.24.01.21
9
זהו נסיון יומיומי וצריך בכל יום להשיב אל הלב את הדברים הנ"ל. יישר כח
ר.ל25.10.18
8
אני חושבת שמי שהורס את התחושות היפות והעדינות של הצניעות, אלו הסמינרים עם תקנוניהם. הם רק יודעים לומר מה אסור. ולהוסיף דברים לא נכונים (גרבים שחורות אסור??? חצאית אמצע - לא פחות וגם לא יותר???) למה אותה אחת שמתלבשת כ"כ צנוע בחוץ, לא משקיעה בעצמה כשהיא בבית? למה לא מלמדים שיופי וטיפוח הם נפלאים, רק
כואבת17.09.17
7
כתבה יפה מאוד תוכן אמיתי ונכון כל כך. לצערנו התופעה של נשים המתחברות ומתנחמדות עם גברים בעבודה רווחת היום גם בקרב הציבור היותר שמור. הלוואי וניקח דברים אלו ונתחזק ישר כח!
אסתר04.07.17
6
התחברתי מאוד למילים וזה היה במקום. אני בעבודה יום יום נופלת בשיח והתקשורת עם גברים וכל יום חוזרת לבית ובוכה עלכך. איך אפשר לעבוד על זה כשאני בן אדם מאוד חברותי ותקשורתי?
מישהי01.10.21
5
רואים שמכל הלב
כתבה אמיתית 30.11.17
4
אני חושבת שנשים גם נשואות לא יבינו לעולם מה זה ראש של גבר ומי שקצת מבינה את ההתמודדות היום יומית שלהם אז בבקשה תעשו חסד ותתחזקו אפילו רק בדבר אחד קטן ושזה יהיה לזכות הבעל שלך והבנים שלך תכלס בינינו לא היית רוצה שבעלך או בנייך ייכשלו הם מספיק מתמודדים יישר כוח גדול על המאמר חיזק אותי מאד
אישה שאכפת לה30.10.20
3
כמה שזה צודק , אלוקים!!!!!
אחת...25.09.18
2
כמה שזה נכון............. כמה פעמים אני רואה נשיםאו בחורות ש"זורמות"עם גברים ופשוט כואב לי.... העברת פה מסר כל כך רגיש וכל כך חזק ביחד והעברת את זה בצורה הכי טובה שיכולה להיות אין יותר טוב מזה...וכולנו הבנו את המסר בצורה הכי טובה שיכולה להיות... ת ו ד ה !!!!!!!!!!!!!!
אודליה05.07.17
1
ממש מים קרים על נפש עייפה אני עובדת במקום חילוני וכמה שמשתדלים לשמור ולהתרחק ולא להתאפר וכדומה עדיין כל הזמן צריך תזכורות וחיזוקים! לאף אחת אין ביטוח! וחבל לי ככ כשאני רואה נשים חרדיות ש״לא רואות מה הבעיה בזה והן חזקות״ ועוד כל מיני דברי הבל... עצוב לי בשבילך ויהי רצון שה׳ ינתב אותנו לדרך הישרה ויפ
פלונית04.07.17
אולי גם יעניין אותך
דעות

מדוע 'חיפוש עבודה' היא המטלה הכי מתסכלת?

טובה אור | 28.01.24

נעצור לחשוב

האם חברות של אחות הכלה צריכות להשתתף בחתונה? 

טובה אור | 10.01.24

יכנאות לא כאן!

כך הסתיימה שיחת פלאפון קולנית באוטובוס

טובה אור | 08.01.24

דילמה משפחתית

האם ילד צריך לפנות את מיטתו בשבת לטובת האח הנשוי?

טובה אור | 26.12.23

אבודה בעבודה

שימו לב: מה מרגישה טלפנית כשטורקים עליה את הטלפון?

טובה אור | 17.12.23
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

תפילה של אמא

אמא?- גם את מתוסכלת מיום הדין שעבר ללא תפילה ראויה?

טובה אור | 20.09.23

אבודה בעבודה

 מה מרגישה מזכירה המנוצלת לעבודות בלתי מוגדרות? 

טובה אור | 05.09.23

הרהורים פוסט פורים // אתי קצבורג

אתי קצבורג | 09.03.23

כולנו באותה זירה

מרגישה שכולם מתקדמים בחיים חוץ ממך?

תהילה אלטמן | 03.01.23
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

5 דברים שלא כדאי להגיד לנשים מעל גיל 40

תהילה אלטמן | 18.10.22

הכנה לראש השנה

כי אתה בעל סליחות / מנוחה פוקס

מנוחה פוקס | 25.09.22

אז והיום: אסתר לעומת טופ מודלס

אתי קצבורג | 16.03.22

האלמנה מאחורי הדלת // טור סוחט דמעות

תמר בל | 24.02.22
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

האישה החרדית - אז והיום / תחיה בן צור

תחיה בן צור | 06.02.22

חיים של שתיקה

אתי קצבורג | 30.12.21

מתנצלת, אבל הטור הזה הולך לעצבן אתכם

אתי קצבורג | 23.12.21

על 12 דברים ודברות בת המצווש עומדת

אתי קצבורג | 12.12.21
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

משפיעניות בשקל: על שיווק דיגיטלי חרדי

אתי קצבורג | 07.11.21

הצד השני של המטבע

נשמח שהקורונה תישאר עוד קצת - וזאת הסיבה

אלישבע מזרחי | 08.08.21

אז מה הסטורי שלכם? / אתי קצבורג

אתי קצבורג | 04.08.21