כיכר השבת

הבו גודל ל"יתד נאמן"

גם בחלוף אלפי שנים מאז שנקברו קורח ועדתו, בני קורח עדיין לא מתו. הם כאן בכל דוכני העיתונים, כבר עשרים וחמש שנה. דעה

84
יעקב עמית | כיכר השבת | כ"ז בשבט | 11.02.10
הבו גודל ל"יתד נאמן"
(פלאש 90)

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה חסרת תקדים המתחוללת בתוככי התקשורת החרדית על כל גווניה. עיתונים חדשים צצים חדשות לבקרים, מוספי סוף שבוע, כתבי עט ומגזינים מצולמים, מצטרפים אל תחנות הרדיו הקיימות, שידורי הלווין ואתרי האינטרנט המפוקפקים. מטבע הדברים, כולם נלחמים שם בכולם; הם נלחמים על כל סקופ עיתונאי וכותרת מרעישה, נאבקים בכל הכח כדי ליטול חלק מרכזי בעוגת התקציב של משרדי הפרסום, ופועלים בכל המישורים על מנת להגדיל את קהל הקוראים או המאזינים הפוטנציאלי.

כתוצאה מאותה תחרות סמויה וגלויה על ליבם של הקוראים והמפרסמים, מעטים הם האנשים העוסקים בתחום אשר יודעים לפרגן לעמיתיהם על הישגיהם, להעריך את עבודתם העיתונאית ולציין לשבח את הצלחתם המסחרית. דווקא משום כך, חשוב מאוד שעיתוננו הנכבד ייטול חלק בשינוי המצב וישמש כדוגמא למופת וכמודל לחיקוי, עבור מערכות העיתונים כולם.

ובכן קהל נכבד, הננו להביע בפה מלא ובלב שמח, מתוך תחושת שותפות כנה ואמיתית, את ברכותינו ואיחולינו מעומק הלב למערכת העיתון "יתד נאמן", מנהליו, עורכיו וכותביו, לרגל חגיגות החצי יובל להיווסדם. הבה ונניח את הפערים ואת חילוקי הדעות בצד. הבה ונותיר מאחור את המאבקים, המחאות הציבוריות והביקורות הנוקבות, ונשמח בשמחתם של שותפינו לעבודה העיתונאית הברוכה. בודאי רבים מקוראינו שותפים להתרגשות הגואה ולקולות הצהלה ומצטרפים בחפץ לב לברכות הלבביות. מזל טוב, חברים, שיהיה בשעה טובה.

אין ספק כי מאחורי עשרים וחמש שנים של עמידה איתנה ונחרצת למול תחלואי הדור ונסיונות התקופה, בד בבד עם פעילות עניפה לעיצוב השקפתם של בני התורה וגדולי ישראל, עומדת מסירות נפש חסרת גבולות ודאגה אמיתית לכלל ציבור היראים, אשר שורשה נעוץ בתחושת האחריות הכבירה הפועמת בקרבם של אותם עיתונאים, ללחום את מלחמות ישראל ולשמור את משמרת הקודש.

כל בר דעת מבין שלא ככל העיתונים "יתד נאמן". כאשר יוצאים אנשי העיתון למאבק חזיתי כנגד מחטיאי הרבים ועוקרי הדת המתיימרים להיקרא "חרדים", יכול הקורא הנאמן להיות סמוך ובטוח במאת האחוזים כי לא מדובר בגחמת ליבו של איזה רב בא בימים שאינו מבין את בעיות השעה, או בפרי מוחם הקודח של תלמיד חכם מפוקפק ואברך מן השורה, המבקשים ליצור כותרות וסנסציות. לאיש אין ספק כי המתקפות הסדרתיות נובעות אך ורק ממחשבתם המאומצת ויגיעתם הבלתי נתפסת של עורכי העיתון בכבודם ובעצמם, אנשים משכמם ומעלה והוגי דעות מורמים מעם, אשר כל חפצם ומגמתם לדחות על הסף כל כירסום ופגיעה בערכים המקודשים לעולם התורה לדורותיו.

חובה נעימה היא לנו לספר לקהל קוראינו הנכבדים, כי "יתד נאמן" חידש נורמות חדשות ומיוחדות בכתיבה, אשר לא היו מוכרים במחוזותינו. לא עוד מאמרי מערכת נבוכים ומאמרים פובליציסטיים רב משמעיים, מעורפלים ומסורבלים, אלא מאמרי השקפה בהירה, חדה וצלולה, שמובעת ללא חת, ותוך התעלמות מהחשש של איבוד קהל קוראים פוטנציאלי. איש אינו חסין, לאיש אין תעודת ביטוח, למול המטרה הקדושה והחיונית לדאוג לביצורו של מחנה ההשקפה הטהורה. כאשר מזהה העיתון שמץ של "טשטוש רעיוני" בקרב רבנים ואישי ציבור או שמתקבלת החלטה בין חכמי התורה מבלי להיוועץ באנשי המערכת קודם לכן, זוכים הם לקיתונות של רותחין ולמאמרי ביקורת ארסיים ונשכניים ללא מורא וללא משוא פנים. לא עוד התעלמות מ"בעיות השקפה" חמורות וטיאטואן מתחת לשטיח, במסווה של הקפדה וזהירות מחילול שם שמים. לא עוד התמקדות במאמרים חנפניים וחסרי שיניים תחת מעטה של שמירה על כבודם של גדולי התורה. הקץ להתרפסות ולכפיפות הקומה בפני אותם רבנים וראשי ישיבות המנסים להנהיג את עולם התורה ולקבוע את גבולותיו. אלא התמודדות כנה ונוקבת עם תופעות שליליות משונות ודעות כוזבות אשר אינן עולות בקנה אחד עם ערכי התורה והמוסר עליהם גדלו אנשי מערכת העיתון.

הערכתנו למערכת העיתון גדולה שבעתיים בשעה שאנו יודעים כי אנשיו אינם נרתעים מקשיי מצפון והיגיון אנושי ואינם בוחלים בשום אמצעי על מנת לשמור על הגחלת ולהבטיח את עתידו של עם ישראל. גם במחיר של ביזוי תלמידי חכמים, התעלמות מדעתם או הזכרת שמם בתוארים שאינם לפי מעמדם. גם אם בדרך נרמסים הערכים המקודשים לכל בן תורה ונוצר שיבוש הרסני בשורשי החינוך הטהור. וכן, אפילו במחיר של הבאת שלוחא דרבנן בר אוריין אלי קבר. שוו בנפשכם, וכי אתם רוצים חלילה לאפשר לסכנות רוחניות וחינוכיות להתקרב לפיתחנו? היעלה על הדעת שנניח לילדינו צעירי הצאן להתרסק לתהומות של השקפה מסולפת וחינוך קלוקל?

אכן, הבו גודל ל"יתד נאמן"; חברי המערכת, הכותבים ועובדי המינהלה, כל אחד על משמרתו. חיזקו ואימצו גיבורי החייל! ישלם ה' פעולכם, כפל כפליים!

נכון, אין זה סוד כי זוהי שעתו הקשה של העיתון. לא כולם תמימי דעים באשר לנאמנותו של "יתד נאמן". לרבים מקרב המחנה פנימה, אשר בעבר ראו חשיבות רבה בעצם הופעת העיתון והמסר שהוא מעביר, נמאס מהמאבקים הרדודים ומהכתבים המוזרים לענייני "הדים נרחבים" ו"שאט נפש". הכותרות הבוטות וההשתלחויות חסרות הרסן אשר מופיעות בכל בוקר מחדש כתוצאה מהעדר חומר חדשותי מעניין יותר, מעלים תחושה של גועל גם בקרב קהל היעד המרכזי של העיתון. ראשי ישיבות ליטאיים מתבטאים בפה מלא כי עיתון יתד נאמן "טוב לו שלא נברא", ובני תורה רבים מסרבים בתוקף להכניס את העיתון לביתם בטענה שהוא מחולל נזק בלתי הפיך לחנוך הילדים ולרגשות הקודש המוטבעים בכל בית של תורה.

במשך כל השנים הארוכות שחלפו מאז יסודו של העיתון, נדמה כי דווקא בשנים האחרונות, ניתן לזהות בבירור את הלחץ הסמוי שבו נתונים אנשי מערכת העיתון והסובבים אותם. לדאבון הלב, הם נאלצים לעמוד בפני מהמורות ומוקשים בלתי צפויים המציבים סימן שאלה על עצם זכות קיומו של העיתון. לנגד עיניהם הכלות, קורסים המגדלים שנבנו בעמל רב והפטרונות על עולם התורה מתפוגגת ומתאדה מן העולם. ההגמוניה הליטאית שחשבה עד כה כי עולם התורה תחת שליטתה, הולכת ומכירה עם הזמן את מקומה האמיתי. לא מרצון הם עושים זאת; בעל כורחם הם מגלים כי מתחת לאפם מתפתח עולם התורה הספרדי ללא היכר ומצמיח גידולי פאר פורחים ומשגשגים. הם מסרבים להאמין כי ישנו ציבור גדול של יראים ושלמים, המקפידים על קלה כבחמורה, שצמח וגדל דווקא בזכות אותם אנשים בעלי "טשטוש רעיוני", שכביכול אינם ראויים להנהגה. אולם לא לשם כך נתכנסנו. חלילה לנו לקלקל את צהלות השמחה. וכי זהו הזמן להתעסק בנושאים פעוטים וחסרי ערך מן הסוג הזה, בשעה שמערכת העיתון חוגגת חצי יובל להיווסדה?

אומנם שמועות עקשניות מספרות על ביטולים רבים של המנויים לעיתון, ועל ירידה משמעותית בהיקף הקוראים שלו. אולם הסירו דאגה מליבכם, קוראים נכבדים. במסגרת אירועי חצי היובל ל"יתד נאמן", הוחל לאחרונה במבצע מנויים ייחודי ואטרקטיבי, שכבר מכה הדים רבים ומתקבל בהתלהבות בקרב אלה שעדיין לא זכו להימנות על משפחת העיתון. בודאי רבים ישמחו לחבק בחום את אנשי העיתון הנכבד לרגל יום חגם ואף יצטרפו בחדווה גלויה אל שורותיו. גם הם מעוניינים להיות שותפים מלאים אל ההוכחה ההיסטורית הכבירה המכריזה קבל עם ועולם כי גם בחלוף אלפי שנים מאז שנקברו קורח ועדתו, בני קורח עדיין לא מתו. הם כאן בכל דוכני העיתונים, כבר עשרים וחמש שנה.

(פורסם בעיתון "יום ליום").

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
למה כל התגובות של הפרענקים כאן הם קללות וגידופים? הם לא מסוגלים להתבטא בצורה מתורבתת יותר?
מנחם לוגר15.02.10
65
שם המשפחה של הכותב הוא שיינפלד, אשכנזי מירושלים, בוגר פונוביז' או בית מתתיהו. אכן נודע הדבר.
אברי14.02.10
64
הכותב המושחז השכיל לשלב במאמר ציניות ושנינות מדהימה, בד בבד עם ביקורת ארסית ואגרסיבית. אין ספק כי כבר שנים לא ראה העיתון יום ליום מאמר ביקורת מוצלח כל כך. כה לחי!
עיתונאי11.02.10

הצגת כל התגובות

63
למי שלא קרא את כל הכתבה, הרי תמציתה: בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, בלה, ונאמר אמן.
המבורג+פראק11.02.10
62
לקיים את הפסוק ויתד תהיה לך על אזנך והתורה לימדה אותנו לאיזה צורך משמשת היתד וד"ל
רפול11.02.10
61
בכלל לא הבנת את המאמר! זה נגד יתד, לא בעד...
איפה המוח?14.02.10
60
הכתבה ממש ממש יפה! כל הכבוד! רואים שיום ליום עשו יבוא אישי בשביל הכתבה הזו. אין שם כותבים כאלה. נקודה. הכותב לא חייב לכותב את המאמר שימצא חן בעיני כל העולם. זה פשוט בלתי אפשרי. באופן כללי, ממש יפה כל הכבוד. וכל הכבוד לספרדים שלמדו להגיב ולא לסתןם את הפה ולהרוס את הבטחון של הנוער שלהם.
יוני לימוני12.02.10
59
אף ששמי מוכיח כי אני אשכנזי, איני משתייך לאף אחד מהצדדים בוויכוח. אבל כמי שחוקר בדבקות את נושא הפלגנות בחברה החרדית, אני מוצא לנכון לציין כי בכל רשימת המגיבים לא מצאתי מישהו שמגיב ישר ולעניין, בצורה כל כך תרבותית ואינטלגנטית, בלי אמוציות ובלי שנאות - כמו מגיב מספר 28 המכנה את עצמו "האמת ורק האמת
ד"ר מנחם ליפשיץ11.02.10
58
כתיבה מרתקת. כל מילה בסלע!! אגב מגיב 33 34 35 36 37 זה אותו אחד. ממש שקוף!!
חרדי דרומי11.02.10
57
עיתון יתד נאמן קם כדי להלחם בגדולי התורה והחסידות הורתו ולידתו שלא בקדושה ואחריתו מרה כלענה אני קורא לעיתון יום ליום להתרחק מאנשי ההשקפה ההיא ולא להביא את כתבות השיטאנה של המבורגר וכיו"ב המבזות את גדולי ישראל האמיתיים
חיים11.02.10
56
כתבה פשוט משגעת! זה לא הסיגנון של יום ליום. מי זה יעקב עמית? שם עט או מישהו אמיתי?
חזק ביותר11.02.10
55
כאשר שופכים את דמם של אחינו בני עדות המזרח עשרות שנים גם נזעקת? אין לי כלום נגד יתד מה גם שהייתי מנוי שנים רבות. אך האמת חייבת להיאמר-הסגנון והחוצפה לא עוברת את ההלכה הצרופה ועל כך יש סוללת ראשי ישיבות ליטווקס שיחתמו על כך. אז סוף סוף יש להם עיתון ואתרים המוכנים לפרסם זאת כאיזון לנ"ל אז על כך תלונ
מ.א11.02.10
54
לא מתאים לכם לכתוב כל כך טוב
רי11.02.10
53
יתד זה עיתון שהרב שך ציווה לקנות (בזמנו!) והחפץ חיים ציווה לא לקרוא...
בחורציק17.03.10
52
אחרי ההתנפלויות הסדרתיות על יתד נאמן, החלטתי לקנות פעם את העיתון הזה ולקרוא אותו מאלף ועד תו - ומה אומר לכם: זהו עיתון ברמה מרתק מקצועי ונאמן - כן, נאמן ממש ככה - למה שהוא מייצג. אגב, להפתעתי מצאתי שם מדור סאטירי שנקרא "אדרבא" ברמה אחת מעל כולם, בלי גוזמא!! אני אישית, לא משתייכת לחוגים שאליו העית
רחלושית12.02.10
51
חברה, לא יעזור לךכם כלום. יתד הוא העיתון של היהדות החרדית וכלם יכולים לקפוץ כמו אנשי יום ליום.
קוק11.02.10
50
כל מילה ומילה שם שקולה ומחושבת ובכל משפט יש לפחות עקיצה נגד יתד.. הכותב לדעתי מוכשר מאוד!! יום ליום- המשיכו כך!!!
אני11.02.10
49
היכן כל גדולי התורה בהמוניבם היכן כל הרבנים שכתבו ספרי מוסר היכן כל הרבנים שכצבו ספרי הלכה היכן הרב קנייבסקי היכן הרב שטיינמן היכן הרב אליושיב היכן היכן הם היכן היכן הם כל הרבנים הרבנים הגדולים מקטן ועד גדול היכן הם קיימים רק "ביתד" רבנים חרבנים שהורסים כל חלקה טובה בעם - רבנים חרבנים רק חר
אדם שתוהה וחוזר11.02.10
48
אנשי יתד בני קורח-עשירים כקורח. אנשי יום ליום- חיים מתרומות.
שריר11.02.10
47
נותן במה לכל התקפה על כל מה שקשור לליטאים
שימי11.02.10
46
על מה בידיוק לפרגן לעיתון המלוכלך הזה שרק זורע הרס שנאה חורבן ביזוי תלמידי חכמים מחלוקות והמון המון צביעות שמה שאחר יעשה פסול אבל שזה יגיע מכיוונם הכל עם הכשר אז על מה בידיוק לפרגן?על האנטישמיות שיש בעיתון הזה על הגיזענות ?ומישום מה ניראה לי שאותו כותב טור זה מתוך המערכת של העיתון הקלוקל הזה ותפילות
זונדל 13.02.10
45
"בני קורח לא מתו". זה ר"ת מקלב. בודאי הכותב הכישרוני התכוון לזה.
טובה12.02.10
44
גברת רחלושית זה שאת מוצאת שהוא עיתון מרתק ונאמן לחוגים שלו לא אומר שמותר לו לפגוע במי שלא מהחוגים שלו. אני מתנגדת ליתד נאמן בלי קשר לרמה שלו. שיהיה עיתון הכי טוב בעולם, לא אגע בו עד שלא יתנצל על היחס שלו לפסקי מרן
לאלושית13.02.10
43
חברים יקרים, כותב יקר. מגיל צעיר מאוד, אני מבלה במחיצת אחינו למחצה, ואינני מנסה להוריד במאומה מהיתרונות הרבים, שבאמתחתם ובהתנהגותם, אך מראות ההתנשאותית שלהם, לא יועילו מחמאותם של קטנים, כי כך הם רואים ומחשיבים אותנו, משל דומה למחמואותיו של תינוק, מי יחשבם בכלל, לא זו הדרך, גם לא דרכם של משמיצים וחמ
אורי רועם14.02.10
42
אני דוקא מאד תומך בעיתון, ולאנשים כמוך היתי קורה בני קורח, יכולתי להוסיף הרבה אבל אני חושש שלא ינעם לך, כי אפילו לתחנה שלך (קול חי)מאד קשה ליהודי חרדי להאזין, כמובן חוץ להרב אייכלר שאני מאד אוהב להאזין לו, כי בכול עניין שבין חרדיפ לחילוניים אתם בצד של החילוניים.
מיכאל דודזון13.04.10
41
אמת ויציב ונכון
אמת ויציב ונכון14.02.10
40
הם בטח נשארו עם לשון בחוץ... מאמר ציני ונשכני כל כך הם לא ראו שנים...
יענקל13.02.10
39
חזק וברוך. אני ספרדי ומסכים עם כל מילה שכתבת. צר לי שמרבית התגובות נגד יתד נאמן, הן מתלהמות ומבטאות שנאה בלי להתייחס לגופו של עניין. מיותר לומר כי אני לא מנוי על יתד נאמן, אבל אני מסכים שיש להם זכות לבטא את העמדות של הרב אלישיב ושאר הרבנים שלהם. הצורך שלנו להגן על כבודו של הרב עובדיה שליט
ספרדי גאה11.02.10
38
אם אתה חושב שהם חתומים על דברי השקר והכזב שביתד תהיה לך על אזנך. בא אני אענה לך בלי לפגוע ברבנים, ותשובה שתחשוב קצת ותבין. ככל שתוכיח שמחורי דברי הסילוף השקר ההמצאות והעיוותים החולנייים שביתד תהיה לך על אזנך, באים מגדולי התורה. אינך מכבד את גדולי התורה שלך, האשכנזים. אלא רק מבזה אותם.
שענון11.02.10
37
שאלותיך טובות מאוד. והתשובה לכולם היא אחת: גדולי התורה לא מוחים נגד יתד משום שהם בעצמם מורים ליתד לכתוב כך כדי למחות על חילול ה' שש"ס עושה. כותב המאמר הזה ב"יום ליום" מנסה כביכול לתקוף את עורכי יתד ולכנות אותם בשם בני קורח וכדו' - אבל גם הוא יודע את האמת שדבריו מכוונים כלפי גדולי התורה האשכנזים ו
האמת ורק האמת11.02.10
36
יש שם דברים המייחבים חשיבה.חזק
שימי.ל11.02.10
35
אולם בני קרח היו צדיקים עובדי השם שלא דרכו בדרך אביהם. ויתד נאמן ועורכיו אינם בני קרח אלא עדת קרח.
צפחת השמן11.02.10
34
שבוע טוב לגבי הכתב זה לא נכון לא השם לא המחיר ולא כלום 65 קשה לך להבין שיש דור חדש חכם מוצלח שזה לא מה שמכרו לך מגיל קטן זה העם הספרדי לגבי ש"ס לא לחינם בחר הרב שך זצק"ל בספרדים כינראה הוא צפה את העתיד שזורקים אבנים על האוטו של גודל הדור ואשל על ראש ישבה פןנוביז וכל המחלוקות שגדולי הדור הולכים לבית
דניאל13.02.10
33
הדבר האחרון שעושים יתד המשוקץ והמתועב זה לשמוע בגדולים ולא מתווכחים על עובדות:כשהרב שטיינמן קבל את החויזר מחב"ד אחרי מספר השתלחויות כתבו מאמר בשם הזהרו מדעות פסולות: כלומר שלבלר היתד יילמד לגאון הצדיק בן ה95 השוקד על תלמודו מה זה "דעה פסולה ומה כשרה" וזה אני מביא בתור: דבר שהיה בכלל ויצא מן הכלל לא
moisihilu13.02.10
32
במקום להסתכל על העיתון המשוקץ והמתועב הזה אשר אין בו דברי תורה ודרך ארץ רק לשון הרע ורכילות תתחילו להביא ידיעות אחרות ומענינות.. עזבו אותנו אנחנו לא רוצים להתייחס אליהם כפי הפתגם הנודע: "כלב נובח לא נושך" אז למה לנו לדבר עם כלבים הלוא אנחנו בני אדם. וחבל...אנו צריכים לקיים את הפסוק "ויהיו חגבים בעינ
ספרדי טהור11.02.10
31
מילה בעיתון אבל זה לא יעזור כל זמן שהפרענקלך ימשיכו לעשות את כל המאמצים להכניס את הפרענקים הקטנים שלהם למוסדות אשכנזיים זה מוכיח כי הכל קשקשת ברשת ואני מחכה ליום בו מרן יפסוק שאסור ללמוד במוסדות אשכנזיים אבל זה לא יקרה כי אין להם אומץ וכדאי שתדעו שהפרענקים מחפשים את העתון יתד נאמן כדי לדעת מתי מתחיל
ערבי בן דת משה12.02.10
30
במחילה מכבודך-במקום להתמודד עם הטענות בחרת לזלזל במגיבים התמימים(וקראת להם "פרימיטיבים") הזועקים מנהמת ליבם על ביזוי חכמים ועל תחושת רדיפה מתמשכת של קומץ עסקנים נעדרי יראת ה' המטעים ומטעים גם את גדולי הציבור הליטאי. אין בכוונתי לבזבז זמני ולהשיב על דבריך מכיוון שניכר מתוך סגנונך שהנך שקוע בתפיסה ה
צ.ל11.02.10
29
חסר כותבים נורמלים בש"ס?
מנחם11.02.10
28
יש ליטאים רבים האוהבים ממש את אחינו הספרדים. נכון הוא הדבר שהביקורת על יתד נשמעת בלחש כי זה לא נראה טוב אך עדיין זה לא אומר שכולנו שופכי דמם של הספרדים.
אשכנזי אוהב11.02.10
27
כול הכבוד ממש בסיגנונו של פ חובב תנו לכתב הזה לערוך את העיתון יש שם הרבה עבודה
קובי 11.02.10
26
את כל התגובות הללו כתב אדם אחד, קנאי וצר עין. המאמר משובח מאוד והעריכה הלשונית גבוהה ביותר. כואב לך לראות שיום ליום שיחקו אותה בגדול והשאירו את יתד עם הלשון בחוץ.
מילה בסלע11.02.10
25
ככככככככככ
אבי11.02.10
24
במקום להסתכל על העיתון המשוקץ והמתועב הזה אשר אין בו דברי תורה ודרך ארץ רק לשון הרע ורכילות תתחילו להביא ידיעות אחרות ומענינות.. עזבו אותנו אנחנו לא רוצים להתייחס אליהם כפי הפתגם הנודע: "כלב נובח לא נושך" אז למה לנו לדבר עם כלבים הלוא אנחנו בני אדם. וחבל...אנו צריכים לקיים את הפסוק "ויהיו חגבים בעינ
ספרדי טהור11.02.10
אין מילים. כל מילה פיצוץ. ישר כח.
אורי מ 19.04.10
23
ב"ה בתחילת דרכה של דגל התורה האותיות של בחירה של דגל, היה ע"ץ, לקיים מה שנאמר ותלית אותו על עץ, ומודבר עץ גבוה של חמשים אמה, כעת זה רק חצי מזה כי אנו חוגגים רק חצי יובל לעיתון הדגל, אבל יכול כבר לברך שמתקרבים לחצי של השני של היובל עדי עד מגיעים לסופו של העץ במלאת חמשים שנה לעיתון, אלא שעד אז יהיה
משה11.02.10
22
הבבדל הוא שקרח ועדתו יצאו נגד משה רבינו אבל במקרה דנן משה רבינו איתם הגרא"מ שך זצוקל"לה ומרן הגרי"ש ........
יוסי11.02.10
21
היום יום שלישי , יתד נאמן מופץ חינם ב-135000 עותקים, ואף פרענק עוד לא דיווח כמה עיתונים לא נאמנים הוא שרף. יכול להיות שהם השתכנעו שיתד נאמן לא אשם בשטויות שש"ס עושה?
מיכלוש16.02.10
20
אני מכיר אותו. שם המשפחה שלו ארליך. (אין לו קשר משפחתי עם ד"ר ארליך המפורסם)הוא גם כותב מוכשר וגם אדם צנוע ונעים הליכות. כל הכבוד, הלוואי שיצטרף לצוות יום ליום. אשכנזי כמוהו מתאים לנו.
מכיר אותו14.02.10
19
אין לכם שוב טענה אלא נהמת כסילים בלשון עילגת ורדודה,ולכן לכו דחוף לעשות: 1.אבחון פסיכודידקטי 2.אבחון שפתי 3.טיפול נפשי ולסיום! רפואה שלימה............
פסיכולוג קליני11.02.10
18
לא נעים, אבל מבין שורות תגובתך ניכר שבכלל לא הבנת את תוכן המאמר ואת כוונת הכותב. המאמר כולו נועד לנגח את אנשי יתד בציניות האופיינית להם, ואין בו שום כוונה להתרפס ולהתחנף, או "לדבר בגובה העיניים"... מצפה לתגובתך. אח כאוב.
אח כאוב15.02.10
17
מדיעה אישית שקיבלתי מבעל הדבר עצמו: כותב המאמר הוא אברהם מירושלים. אברך אשכנזי שקיבל עליו 1000 דולר מהנהלת "יום ליום". בעקבות התהודה הרבה הם פנו אליו שיכתוב אצלם בקביעות והוא סירב משום שהוא אברך כולל וכל זמן שהוא לומד הוא לא מעוניין לכתוב בעיתון. לגופו של עניין הוא אמר להם שהוא לא שולל אפשרות להשתלב
זבולון בן ארי13.02.10
16
אולי בעוד 100 שנים גם אתם תגיעו לרמה של יתד. כל הקללות והנאצות של הפרענקים, לא ישנו את המציאות. אם הפרענקים רוצים שאנחנו נתייחס אליהם כאל אחים שווים בציבור החרדי, שלא ינסו לפרוץ גדר!!! את מה שהחזון איש והרב מבריסק והשפת אמת והרב משה פיינשטיין וכל גדולי התורה הליטאים והחסידיים קבעו כבר לפני מאה שנה,
אשכנזי גאה11.02.10
15
חברים יקרים !! בואו משים את הדברים על השולחן! אנחנו חיים תחת מערכת מושחתת של עסקנים רשעים ורבנים פחדנים מוגי לב שמפחדים לקום ולומר את האמת !!! יתד נאמן הוא אכן השופר של העסקנים הפולטיקאים ובכלל המושחתים החרדים! נמאס משלטון העריצות ! אם לא יקומו רבנים ישרים שימחאו על השנאה ועל השחיתות צריך לצאת כו
נתן 11.02.10
14
שליום ליום נגמרו הכותבים. מאמר כזה לא מתאים איפלו לרמה של בחדרי חרדים
למה 11.02.10
13
יתד שלא נאמן ישר כח לכותב המאמר גגגגגגגגגגגדדדדדדדדדדמממ
רנה11.02.10
12
אני ספרדי גאה ורוצה להגיד לכם שהעיתון שהכי רץ בכל העולם זה יתד הם חזקים מאוד למבינים בלבד אני בחוץ לארץ מקב את זה כל שבוע ובחול יש יותר מנויים מכל הארץ
סבבה משה11.02.10
11
יש פער עצום בין אופן המחלוקת שיש בין גדולי עולם הנ"ל לבין דברי השטנה של שועלי יתד.הנך מוזמן ללכת להגרי"ש עם מאמרי יתד ולשמוע אם ניחא ליה מהסגנון והביטויים. כמו כן-אם הנך יר"ש אתה מוזמן לקרוא את הקונטרס ב"מחולת המחניים"ולהתעמת עם העובדות(ולא ספקולציות)המוכיחות שהמחלוקות הפורצות מפעם לפעם אין מקורם ב
שימי11.02.10
10
ב"ה העיתון יתד נאמן לא בכדי נקרא בשם זה, כידוע שהכל בהשגחה פרטית, וכל ענינו וכסית את צאתך, מכיון שזה העיתון שאמור לייצג את כל הגדולים למיניהם, והם אלו שקובעים מי גדול ומי לא, ועל פיהם ישק כל דבר, לכן עליהם חל החיות וכסית את צאתך וד"ל. מן הראוי שאחרי 25 שנה של שנאה, יהיה מאן דהוא בר סמכא שהו
יוסי11.02.10
9
איך זה יכול להיות שהוא לא הבין? הרי הוא ספרדי אסלי?! ספרדים מבינים בדרך כלל עד כמה שידוע .
אוח אוח 14.02.10
8
בבקשה לאמץ את הרב שכתב את המאמר. תמורת כל הון שבעולם. כל מילה - פנינה!!!!
תמר13.02.10
7
מה כל כך הקפיץ אתכם? ערכים של שמירת כבוד הזולת, כבוד התורה (גם של רבנים ספרדים...) כך כך מפריעים לכם? "בני קורח" הפריע לכם? אינכם יודעים כי בעלי המחלוקת נקראים "בני קורח" ואין כמו "יתד תהיה לך על אזנך" הממשיך את דרכם של בני קורח בדור הזה. מרן הגר"ע יוסף לא זקוק לעצותיכם, וכל הספרדים צריכים להת
שרשור11.02.10
6
לך עניתי בכבוד כי הגבת בכבוד(בניגוד למגיבים 33+34).
פסיכולוג11.02.10
5
כי הכתיבה ממש תת רמה
שלומי11.02.10
4
העונה לנבזים הללו בשפתם שפת הלעג והזלזול כמאמר החכם באדם:"ענה כסיל כאיוולתו".
מזרוחניק אשכנזי11.02.10
3
מונעת מהם לנהוג באגרסיוויות תורנית.רק ת"ח צעירים שספגו בישיבות (לצערם) מעט מהאגרסיוויות האשכנזית יכולים להוביל מהלך כזה. אך-הדברים נכוחים ומתבקשים.
ראשית חכמה11.02.10
2
מי כתב?? מוכשר!!
אני11.02.10
1
חזק!חבל רק שהכותרת גילתה את הסיום הנחמד שהיה חזק יותר אם היה מגיע כהפתעה. ולתוכן עצמו: 1.מדוע מתעלמים כבת יענה מכך שגדולי הציבור הליטאי שותפים בכך(ע"פ הרבינו יונה)כיוון שאינם מוחים על ביזוי ת"ח שיטתי ומתמשך?האם הם חסינים מביקורת תורנית מכבדת ובונה במקום שיש חילול ה'? 2.מדוע אין גילוי דעת נרחב של
צ.ל11.02.10
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם