כיכר השבת

הספד מזעזע ומטלטל

המשגיח, מול גופת בתו: 'איזה כיף לך, קרובה למלך המתוק'

מי ששמע את ההספד הזה, לא ישכח אותו לעולם: 'בתנו היקרה', צווח האב השכול מול גופת בתו, 'את בשמים עכשיו, ליד אמא היקרה' - שנפטרה לפני 10 חודשים - 'וליד השם הטוב. איזה כיף' • צפו (חרדים)

154
אלי רוטמן | כיכר השבת | י"ז בטבת | 01.01.21
דבריו קורעי הלב של האב השכול (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגה"צ רבי טוביה פולק, מגדולי הדרשנים ו'המעוררים' בעולם התורה והמנהל הרוחני של ישיבת עטרת ישראל לצעירים, נפרד אמש מבתו אסתר בילא ע"ה שנפטרה בגיל 21 אחרי ימים ספורים של מחלה קשה; כעשרה חודשים אחרי פטירת אשתו, אף היא מהמחלה הקשה.

את ההספד ששמעו בבית הלוויות שמגר בירושלים, לא ישכחו הנוכחים לעולם. דברי אמונה צרופה, בדרגות מוסריות גבוהות של דבקות בהשם ואהבת השם, כפי שיצאו מפיו של אב שכול, מול מיטת בתו.

"תודה בורא עולם, על הכל", אמר הרב פולק בתוך דבריו. "אבא יקר, אמרתי לה כל הזמן 'איזה מאושר יהיה מי שיזכה בך'; בורא עולם, אתה המאושר, אתה זכית בה, איזו מתנה מכל הלב. איזה כיף שאתה שמח, כל החיים שלנו זה רק לשמח אותך".

"בורא עולם, תודה רבה שנתת לנו לשמח אותך, להביא לך כזאת בת מחונכת, כזאת רוחנית, כזאת טהורה. אבא, תודה שנתת לנו לשמח אותך אבא".

המשגיח הצדיק המשיך: "בתנו היקרה, את בשמים עכשיו, ליד השם. ליד אמא היקרה וליד אבא הטוב. איזה כיף לך, את קרובה למלך. איזה כיף לך, את רואה את המלך המתוק הזה? איזה כיף לך, איזה כיף לך".

ההספד המלא

"אבא היקר, אני מתחנן", צווח האב בבכי. "יש לי בקשה, אני מתחנן, בקשה אחת בלבד, תקיים אותה: אבא, אין מה שיגיד אחריה קדיש. אבא, אני מתחנן, רק זה. אבא, תגיד אתה קדיש, וכולם יחזרו בתשובה".

"אבא מתוק, תגיד את הקדיש אתה, ואנחנו נענה אמן עם כל הכוח. אתה עושה את זה הכי טוב. אבא, תעזור לנו להיות עובדי השם באמת. אבא, תודה! תודה! תודה!", סיים הרב טוביה פולק את הספדו המרטיט.

צפו בווידאו

תוכן שאסור לפספס
154 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
75
מחלה קשה זה סרטן? למה לא כותבים סרטן?
אריאל20.01.21
74
אחד המשגיחים המיוחדים שיש.... אדם מדהים וגדול... שמעתי שיחות שמסר פשוט להתאהב
נועם26.09.21
73
ריגש עד דמעות!!!! חברים, תעצרו פה את הביקורת על כל המגיבים... התמקדו בעיקר, בקידוש ה'... חבל להתמקד בזעזוע של התגובות, תתמקדו במילים של האב המדהים הזה...
מירי03.01.21

הצגת כל התגובות

72
איזה אדם גדול.ברגעים הכי קשים ניבחן האדם באמת. יהי רצון שלא ידע עוד צער ושנזכה ליראות בנחמת ירושלים בקרוב. ומי שלא הרגיש התעוררות מדבריו ועוד שפט את דבריו זה מראה על ריחוק מהשם ופחיתות שיש לו בעבודת השם ויהי רצון שגם הוא יתחזק ברוחניות
אמת03.01.21
71
כקרוב משפחה אני מזועזע מהטפשות של חלק מהתגובות כאן ...המשפחה ניסתה לעשות כל השתדלות כדי להציל אתי חייה של הבחורה וברור שמקדשים את החיים!!! אבל כשהוא ראה שהקב"ה החליט אחרת קיבל עליו את הדין באהבה ומסתכל על הדברים כמאמין שיודע שהעולם הזה הוא הפרוזדור ומי שהתכונן ללמעלה כמו שצריך אז כיף לו !!!... ומי
אפרים02.01.21
70
וואו איזה אמונה מדהימה!!!! אני בעצמי התחזקתי רק מלשמוע אותו!!!! פשוט צמרמורת! שלא תדעו עוד צער
ב01.01.21
69
אני מזועזעת מהתגובות פה נגד דיברי האבא היקר של אתי אני רק בוכה שאני רואה את דברי ההספד שלו ולא נירגעת לקחתי את זה מאודד קשה ואשתדל להתחזק לעילוי נישמתה ואנשים מגיבים פה נגד דברי האבא זה לא יאומן תתעוררווווו אנשים מי אתם שתדונו אותו ??? לא מאחלת לאף אחד לעמוד בניסיונות שלו ובמקום לבכות ולהתחזק שזה
שיראל01.01.21
את טוענת שאנו צריכות לבכות.. אבל האבא אמר שזה כיף..
לשיראל01.01.21
פשפשי במעשיך ודיבריך.
נ02.01.21
אמאלה !השם ישמור אז למה את לא מתפללת למות גם?מה זה המחשבה החולנית הזו !לא מאחל לאף אחד ! אם זה קורא אז אפשר לומר והוא אומר את זה מתוך אמונה ואהבת ה' עצומה!אמאלה איזה עוצמה איזה כוחות !וואוו!
טראמפ01.01.21
מי שגאה כאן זה כנראה אותו אחד שודאי שסבא שלו ירד מהדרך בשואה. אנשים כאלה ממשיכים.
אני15.01.21
סתומה זה מה שאת יש לך בעיה בהבנה של הדברים שלו הוא אמר שכיף לה שהיא ליד הקב"ה ז"א שהיא נימצאת במקום גבוה וטוב לא שכיף לו שהיא ניפטרה את פשוט רוצה להבין הפוך!
שיראל01.01.21
צודק ישראל אין עסק עם סתומים מי אמר שזה חוקי שיכתבו דברים בכלל
א19.01.21
אלה ואלה דברי אלוקים חיים האבא הוא בדרגה גבוה מאוד ויכול להכיל זאת כך והצדיק עליו את הדין בדבקות בטוב הבורא מה שנכון אבל לא כולם מסוגלים להכיל זאת , לא בגלל שזה טעות אלא בגללל שרובנו לא בדרגות כאלו , אבל אנחנו פשוטי אדם צריכים לבכות ולהצטער , והחי ישים על ליבו .
אורנה01.01.21
כיף לה, אתה איבדת את אחותך...
למגיב01.01.21
אתה באמת כזה סתום? או שזה רק פה...
מה הקשר03.01.21
לכל אחד יש את השעה שלו לצערינו, עכשיו הגיעה השעה של אתי אבא שלה אמר שכיף לה שהיא מגיעה שהגיעה זמנה לשמיים צדיקה וטהורה וללא חטאים. על זה הוא אמר לה שכיף לה, שהיא עולה לשמים נקייה! לא כל אחד שמגיע זמנו עולה לשמיים נקי אבל אתי הצדקת זכתה לעלות נקייה וטהורה!! כיף לה!! אשריה!! אשרי אביה הגאון הגדול הצדי
צאלמר03.01.21
68
איזה צדיק ואוהב השם בכל נפשו ומאודו !!! חיזק אותנו כל כך !!! זה אדם שחי באמונה כל רגע שעה שעה .
נועלה01.01.21
67
המטפלת הרגשית צודקת. "איזה כיף לך ...." ואחר כך מתפלאים ש400 איש כל שנה בוחרים בכיף הזה באופן אקטיבי. חכמים הזהרו בדבריכם.
יעל01.01.21
ממש דברי טעם.
ממש01.01.21
רפואה שלימה שיהיה לך, אין לך אפי' אחוז של דיבור נגד המשגיח, כדאי מאוד שתכללי את עצמך בהזהרו בדבריכם שנאמר על חכמים ולא עלייך כנראה לע"ע. קצת יותר חיבור לקב"ה ופחות לדברים אחרים יועיל לך להבין את דבריו.
א01.01.21
אני משער שיש די מעט, אם בכלל, יהודים דתיים, וחרדים בפרט, שמאמינים כ"כ בעולם הבא אבל לא שמעו שלמתאבד אין חלק לעולם הבא. די יפתיע אותי אם יש אפילו יהודי אחד שהתאבד מתוך תקווה לזכות כך לעולם הבא (אני לא מדבר על גזירות שמד וכו')
אריק101.01.21
אז ההשוואה לא נכונה.
יוני01.01.21
לכל החכמים שתדעו כמה נלחמו בשבילה כמה התפללו כמה היא בקשה שיתפללו עליה ולפני 10 חודשים על אמה וזה מה שה החליט בסוף והמשפחה הצדיקה הזאת מקבלת את הדין באהבה אז מה הקשר להשוות את זה להאתבדות ????
שירה01.01.21
66
את מאד מלומדת, אבל מטופש להכניס אבא כזה גבוה לקוביה של 'מנגנונים' אני לא הוצאתי תואר, אבל החיים לימדו אותי כמה דברים. זאת לא הכחשה זה אמונה וקרבת ה ברמות לא מצויות. ברור שיש גם כאב וגם אם יעברו ימים והכאב יצוף יותר, עדיין אלה מילים ודקות שתחרטנה בזיכרון של כל מי ששמע אותן. עוצמות נפש של יהודי החי א
תגובה למטפלת הרגשית01.01.21
דווקא בגלל שלא היה בהיסטוריה כזה הספד. זו הוכחה שאין זו דרך היהדות סבא אלא דרך מחודשת.
דווקא01.01.21
תסתכל במקורות יש עוד כמה תנאים שהצדיקו עליהם את הדין בצורה מעוררת השתאות , וחסרת הבנה אנושית איך הםמ מכילים את רצון הבורא , נכון אולי לא מפורט מילה במילה , אבל זו דרגה גבוהה שהייתה קיימת
טובה סגל01.01.21
65
אני לא חושב שזאת הכחשה, זה בוודאי כואב לו, אבל בן אדם שזוכה לחיות את החיים שלו, באמונה פשוטה, בוודאי גם בתוך הכאב הגדול, רואה את האמת הזאת, שכככללל מה שהשם עושה זה לטובה, אפילו שזה נורא כואב.
שי01.01.21
64
שיחת מוסר הכי חזקה שיכולה להיות בעולם.
אלימלך01.01.21
63
אוי אוי אוי
אוי01.01.21
62
הספד מחזק בטירוף האיש הזה גם יודע לדבר
מכיר אותו אישית07.01.21
61
חב'רה!!!! מה שהשם רוצה מאיתנו עכשיו זו אהבת חינם. ולא ההיפך. נכון שיש אנשים שחושבים ומגיבים אחרת ממכם. אבל לא צריך בגלל זה לכתוב דברים קשים נגד. אפשר להשתמש במילים עדינות ומכבדות. ובעז"ה נזכה לביאת המשיח בקרוב ממש!
ב01.01.21
60
"אסתר מן התורה מנין"? התורה היא תורה אור, אסתר מן התורה, גם בזמן של הסתר, זמן של חושך, נדע שהכל נובע מפי האור. "מה גדלו מעשיך ה' מאוד עמקו מחשבותיך", עמוק מאוד, אי אפשר להבין את זה. אולי יש הסתר פנים, אבל לעולם אין החשכת פנים. אין כזה דבר. יש רק הסתר פנים. הקב"ה מאיר תמיד, לא תמיד אנחנו רואים את
התמליל המלא01.01.21
תודה רבה על העלאה של ההספד המלא, שנזכה תמיד לחשוב איך להתחזק מהדברים,ולא איך לזלזל בהם. והקב"ה יאמר לצרותינו די....
יהודי פשוט01.01.21
תודה על כתיבת הדברים. מרגש מאוד מאוד. איזה לב בוער לאבא שבשמים. איך יהודי חי כך על כדור הארץ!! מחזק. שהשי"ת ירפא למכותינו ויגאלנו בקרוב!
תודה רבה 11.01.21
וואו! אתה חי בסרט שמישהו יקרא את התגובה שלך...
ש.ש02.01.21
59
שמענו על סכנת התקהלות איזה קטע אבל אני לא מאחלת לך לשמוע על כאב מהסוג הזה של אבא שאיבד את אשתו וביתו תוך פחות משנה ! תגובה דוחה ומגעילה !!!
לתגובה 3301.01.21
ממש דחוף ההודעה הזו
חחח01.01.21
58
יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה
מסילת ישרים פ"א01.01.21
57
BDE
ללא שם01.01.21
56
אני מוחה . למדתי איתה בסמינר . לא "כייף" למות בטרם עת . יש לקדש את החיים שנתן לנו הקב"ה ולומר מדי יום מודה אני על כל נשימה ודפיקת לב ששם בי . להצדיק את הדין ככה זה חינוך או מוסר במקרה הטוב או פוליטיקה במקרה הרע. הלוויה זה לא מקום לאף אחד משניהם. והיתה נפש אחותי צרורה בצרור החיים . אביגיל אחות לך
לא כייף בכלל 01.01.21
לא אמינים לך שאת מהסמינר שלה. הדברים שלך מסריחים פוליטיקה בעצמם, ואת חילונית או חילוני שמנסה לקעקע את כל הטוב שעוד נשאר העולם, מתוך שנאה עיוורת, ו"תמות נפשי עם פלישתים".
תחזור לכדורגל01.01.21
בוודאי שצריך לקדש את החיים, בשביל התכלית האמיתית, אבל אחרי שנפטרה, ההספד הכי יפה של אבא שאומר על ביתו טוב לך, היית צדיקה את ליד כסא הכבוד, פסגת התכלית האמיתית, כנראה כל אחד מרגיש את זה בדרגה שהוא חי זה
אהרן01.01.21
את תלמידתי אף שלא לימדתי אותך. הבנת את השיעור האמוני על קדושת החיים בסמינר שהקמתי. גאה בכך שבוגרת החדש שממשיכה המשפחה שלי. מי ייתן ויהיו לי אלפי בוגרות עם שכל ואומץ כשלך.
הלל ליברמן 01.01.21
לא למדת איתה בסמינר. היית לידה ולא הבנת כלום מהחיים שלך על אמונה אמיתית
פלוני01.01.21
נכון יש את הלכתחילה את הדרך שטבע הקב"ה בעולמו של חיות , ושל ובחרת בחיים. ושכל רגע של חיים פה שעוסקים בו בטוב קונה חיי נצח דם וצריך להתפלל ולנצל כל רגע , נכון. אבל, ברור לכולנו שאדם שהקב"ה החליט לקוטפו כך, במיוחד עם כל היסורים שעברה וכל המידות האצילות והענקיות שלה, זה לא שנפטרה בקיצור ימים בגלל חס
נחמה כהן01.01.21
תסלחי לי, אבל אם זה מה שהבנת כדאי שתחזרי לסמינר - יש לך בעיה בהבנת הנשמע!!!! כיף - כאשר מגיע זמנו של אדם לסיים את תפקידו והא זוכה לעמוד בצל השכינה באחד שזכה לתקן את עצמו - זה 'הכיף' שהוא המכוון אליו. אדם ענק שבענקים!
אחד העם01.01.21
לא. היא לא אחותך . את- שופטת. היא הייתה כולה טוב לב אינסופי אמונה אמיתית. וכך גם הוריה... מדהים. עם כזו אמונה רדודה יוצאים מהסמינר החדש. היא הגיעה לבורא עולם מושלמת. טהורה. וזה כייף. כן.
לאבגיל01.01.21
נראה לך שאת מגיעה לקרסוליים של האדם הזה??? לא מניה ולא מקצתיה... לא. לא אחותך היא...
לאבגיל01.01.21
אלה לא אנשים אלה מלאכים.
את טפשה01.01.21
חלילה אסור לשפוט אדם בצערו. אבל יש כתות ודתות שמקדשות את המוות. אם נמשיך את קו המחשבה אפשר לרקוד ולשמוח בהלוויות... בגמרא כתוב שהיו מקוננות ששכרו אותן בכסף כדי לגרום לציבור לבכות. ולא שאומרים איזה כיף.
נכון01.01.21
אם זה לא גרם לך לבכות את בבעיה קשה.
משה01.01.21
נח לו לאדם שלא נברא, ועכשיו שנברא יפשפש במעשיו.
שמעון01.01.21
55
לא שמעתי בחיים שלי כזה הספד איזה אמונה יש לבן אדם הזה בא לי לפגוש אותו .. לראות מי זה וואוו .....
אריק הפקות05.01.21
54
ברוך דיין האמת! איזו עוצמת אמונה וגדלות נפש יש לאב הכואב המקדש שם ה' הרגיעו הקשים ביותר.... שהקב"ה ישלח לכם כוחות להתמודד עם האובדן הקשה בבניין ירושלים תנוחמו תנצב"ה אמן.
לינדה01.01.21
53
פעם בכמה דורות אולי זוכה בן אדם להגיע לדרגת קידוש ה' ואהבת ה' כזאת אמיתית שמטלטלת את כל הדור. והלוואי שהרב פולק יזכה לשנים ארוכות ופוריות, אפילו ששם יותר טוב, אבל בשביל הדור, אנחנו צריכים אותו, להמשיך ולעשות נחת רוח לה' בלי טיפת צער, עם הרבה שמחה ונחת מצאצאיו.
פעם בכמה דורות01.01.21
52
המון שמתקהל ועלול להביא עוד כמה נפטרים, ה' ישמור
רק אני מזועזעת 01.01.21
מי שהלב שלו לא שותת מדם על לכת הצדיקה הזאת זה מה שהוא רואה
שירה01.01.21
כן. רק את מזועזעת מההמון ולא מהאסון ומדברי האמונה העוצמתיים שלא נשמעו כמותם
הדס01.01.21
51
אהבת ה׳ והתבטלות ברמה בכי גבוהה ובשפה הכי כנה. לא יאומן כי יסופר.
חבדניק01.01.21
50
הוא לא יכול להגיד עליה קדיש?
ש01.01.21
ברור שהוא יכול, כל יהודי יכול לומר עליה קדיש ובפרט שיש לה אחים, דודים וכו' הכוונה פה שאין לה בעל וילדים שלהם יש חיוב לומר ודברים אלו באים לעורר אותנו עד כמה עצוב שהיא נפטרה בדמי-ימיה
הסבר קל02.01.21
כן, אם יקבל רשות מהוריו שיחיו.
יהודי01.01.21
49
אנשים כאן טועים בהבנה מהו תכלית אדם בעולמנו לא הגענו לעולם ליהנות. מותר ליהנות אבל תכלית האדם לתקן את הנשמה ולעלות בחזרה וכך שזה לא משנה מה הגיל צעיר או זקן כי התכלית לעבור את העולם כמה שיותר מהר ולחזור נקי לאבא שבשמים. אני בכיתי מהאמונה של האבא הוא בעצם אומר דבר כזה איזה כיף לך שאת כבר קרובה למלך ש
הטעות בתגובות01.01.21
ועדיין בתורה, בנביאים ובמדרשים חיי ארוכים מתורים בדר"כ כדבר טוב. לא נראה כאילו המגמה היא לסיים כמה שיותר מהר
אריק101.01.21
48
איזה עוצמות של בן אדם פשוט לבכות
מזעזע ומרטיט01.01.21
47
על התגובות המטופשות, אתם צריכים להבין שהרבה אנשים גולשים פה באתר, חלקם כופרים ואינם שומרי תורה ומצוות, אמונה כזאת זר לא יבין, אין לאף אדם שלא מאמין כוחות כאלו מול שכול כזה, אין להם דרך להכיל את זה בכלל, זה נשגב מבינתם, אז אל תנסו להסביר, ולאבא היקר תודה רבה שחיזקת אותנו כ"כ אתה איש חזק, צמרמורת עד
לכל המתרעמים03.01.21
46
הבעיה של המגיבים שהם לא שמעו את כל ההספד והתגובות של כל החכמים פה זה על הכותרת גם האתר עשה לא טוב שבחר בכותרת פופולוסטית אבל ככה גורמים לאנשים להכנס לכתבה אבל בגוף הכתבה תכתבו את כל ההספד ולא רק את מה שאתם רוצים שיעשה הרבה תגובות ההספד המלא הוא ממש לא הכותרת זה לא העיקר בהספד שיתביישו המפרסמים והמגי
רועי02.01.21
45
מה יהיה על הבנת הנקרא של המגיבים כאן? הוא התכוון שלנשמה של הבת שלו כיף... שהיא קרובה לקב"ה.. אבל כנראה שאתם ברמה מאוד נמוכה כשאתם מביעים עוד דעה על הספד של אדם אחרי פטירת בתו.. אין יותר נמוך מזה להביע ביקורת על הדברים שלו.. אדם שמקבל באהבה את הדין...
רבקי02.01.21
44
לאבא היקר והמשפחה המקסימה תחזיקו מעמד אוהבים אתכם כולנו עם צערכם העמוק הבלתי נתפס זכית לקדש שם שמים ברבים שזו מצוה שאין כמותה רבים קבלו קבלות לרפואתה והתחזקו מאד אחרי ההספדים זו זכות גדולה כל מילה היתה שכולה נכון שזה לא קל ויותר מזה קשה שאין לתאר בזכותך אנשים יקימו סור מרע ועשה טוב מה לעשות אנחנ
צבי01.01.21
43
לשלמה ולכל המגיבים בסגנון דומה אני מתפלל עליכם שתזכו להבין את דברי האבא הצדיק הזה ושזה יכנס לכם ללב האטום שלכם לא יודע איפה למדתם או מה למדתם בילדות על יהדות אמיתית אבל אם אתה רוצה דוגמא קח את הרב טוביה פולק . יהודי אמיתי זה מה שהוא. וכם אם עדיין לא זכיתם להכיר אנשים כאלה מקרוב או להבין את זה לפחות
נתן01.01.21
42
ליועצת החינוכית הטיפשה שעבורה בספוקלציות ופילוספיות על נפש האדם ואין לה מושג מה זה לחיות חיים של אמונה וקדושה ודביקות בברא שלום רב. לאחרונה צצים במסגרת החרדיות החדשה והמבולבלת כל מיני אנשי מקצוע חכמולוגים שמדברים בלי סוף על תופעות והתנהגויות ולאן כל זה הולך והכל חרטא והציבור בקריסה ועוד כהנה וכהנה .
חרדי חדש ישן01.01.21
41
יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה
התענוג האמיתי01.01.21
להקליד הכל פעמיים??? איזו מסירות נפש!!!!
שירי02.01.21
כל מילה.
אורנה01.01.21
40
תודה רבה לכיכר השבת ששדרו את זה. מחזק ממש!!!!!!
אחד העם01.01.21
39
זה נכון, כשהנשמה עולה ,היא זוכה לראות את השכינה,(מה שלא יכולה לזכות בחייה ,״כי לא יראני האדם וחי״)ויא רוצה בכל מאודה להידבק בו , כי כל דבר רוצה לחזור לשורשו,אים הוא רשע ,,לא זוכה לכך ,השכינה מתרחקת ממנו ,ואיך הוא צדיק ,זוכה ונדבק בשכינה ,וזה אכן אושר שאין לתאר בעולם כלל.
יהודי01.01.21
38
בכיתי והתעוררתי מדבריי של האבא הצדיק יהי רצון שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו
ג01.01.21
37
אמא , איזה אדם גדול!!!!! מרגש מאד! עובד ה' אמיתי ונענה אמן על דבריו שירפא להם ויבולע המוות לנצח!
ח01.01.21
36
מעניין יקירתי האם על הפיכת מות בניה של מרים פרץ למשהו נעלה ונשגב את גם אומרת שזה בריחה??? איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת. דברים שגדלים מבינים, אל תשארי קטנה...
למטפלת הרגשית05.01.21
35
אני פשוט מזועזעת לראות פה את התגובות למי שלא הבין להיות ליד ה' להלקח בצורה שזעזעה וחיזקה המונים זה כיף. כיף רוחני צריך נפש גבוהה ורוחנית בשביל להרגיש את זה... היא הגיעה לקבל את שכרה טהורה ומושלמת יש כיף גדול מזה? ומה שבטוח שהאדם המיוחד הזה שאם הקדוש ברוך הוא מנסה אותו כל כך זה מראה שהוא מ"הקנקנים הח
אבב03.01.21
34
האבא הצדיק זכה לקדש את ה' באופן חסר תקדים, כאשר הודות לטכנולוגיה דברי החיזוק שלו מגיעים למאות אלפי אנשים ומרוממים אותם כמה טפחים מעל הקרקע. כמדומה שכמה אלפי שנים לא היה קידוש ה' כזה בעולם!
יוסף01.01.21
33
לא ככה מצדיקים את הדין. לא אומרים איזה כיף ! לא משנה מה הכוונה. בשום פנים ואופן לא אומרים אמירה כזו.
שלמה01.01.21
הוא אמר איזה כיף לך ולנפטר באמת הכי כיף בעולם לעזוב את עולם השקר במיוחד לצדיקה כזאת
שירה01.01.21
תיסתום תפה מותר לאבא להגיד מה שהוא רוצה!(דברים טובים...) אתה ניראלי לא עברת משהו כזה ומקווה שגם לא תעבור.... גם אישה וגם בת תוך שנה! אז תן לצדיק הזה להגיד מה שהוא רוצה!
לשלמה02.01.21
מה אתה מבין בכלל תעמוד במקום שלו ואז תדבר
חושב תצמו03.01.21
לא הבנת מה הוא אמר
פשוט טועה01.01.21
לעולם לא יבין, זר לא יבין את העוצמה של מה שיש פה!!
מי שלא מאמין03.01.21
32
היהדות מקדשת את החיים. חזל אומרים 3 ימים לבכי 7 להספד. ולא כייף. נקודה. אסור להפוך את היוצרות.
מחילה ולהבדיל01.01.21
אילו תגובות ה ירחם עלינו
חיים01.01.21
"התקן עצמך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין" כיף לך שזכית לתקן עצמך ולהיות ליד הקב"ה אל דאגה המשגיח יודע את משמעות החיים וגם את משמעות המוות הלוואי ונזכה להיות בדרגתו.... "ומחה ה דמעה מעל כל פנים"
יהודי01.01.21
31
נעלמו ממכם דברי הרמב"ם? אשרי אדם שסיים את חייו במהרה? כי סימן הוא שהוא סיים את התיקון שלו?
מישהי01.01.21
30
לא סביר דברים לא סבירים. יש חובה להתאבל.ולבכות
לא סביר01.01.21
למה הוא צחק? רקד? שר? לא הבנתי מה הפריע לך????
שירי02.01.21
לא סותר, ואל תהיה טיפש. או רשע. או שקרן עם עצמך.
סביר01.01.21
חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה
חיים01.01.21
אנא אמור לי מדוע תיקנו חזל לשבת שבעה? שיברך על הרעה כפי שמברך על הטובה ושיעשו קידוש בבית כנסת... לכן אסור להפוך את היוצרות. יש זמן למספד לבכיה וכמובן גם צידוק הדין.. אבל בזמן קבורה כייף ?? לא שמענו באלפי שנות היהדות.
לחיים01.01.21
29
משפחה מדהימה תמשיכו להיות חזקים הקב"ה איתכם!!!!!!!!!! המקום ינחם אתכם
בשורות טובות!01.01.21
28
אין דרכי להגיב, אך כמאמרו של איינשטיין: לשני דברים אין גבול, ליקום ולטמטום האנושי, זה מה שקורה פה כרגע. כל חכמולוג וחכמולוגית מטעם עצמם שופטים את היהודי הכאוב הזה ומביעים עליו דעה ועמדה. עפה על עצמה המבינה הגדולה שעשתה קורס בייעוץ (מן הסתם דרך הזום) ורוצה לשפוט 3,500 שנים של אמונה במשקפיים של גוי עם
אברהם01.01.21
27
לשלמה ולכל החכמים האחרים לפחות אל תראו לכולנו מה הרמה הרוחנית שלכם ... ה' ירחם עליכם והלוואי שתזכו רק להבין את הדברים שהרב הצדיק הזה אמר
בשם כולם01.01.21
26
ברוך דיין האמת וכאן אב שמממש את האמרה הזו - מברך את דיין האמת
SARARIVKA01.01.21
25
כתלמידו של הרב, רבות בשנים, ממליץ לכם קצת לשתוק!!! אתם עוד תשמעו עליו כאחד מגדולי המשגיחים, ומגדולי העובדי ה' שבדור. הוא איש ענק, שאין לנו מושגים בגדלותו. כל מילה שיצאה מפיו, מכוונת לאמת! כח מילה שיצאה מפיו, קודש קודשים! על כל המצייצים נאמר; "הוי זהיר בגחלתן" / "חכמים הזהרו בדבריכם".
יואל01.01.21
מי שמתאבד אין לו חלק בעולם הבא ואין לו נחת וכיף לרגע מי שזכה להילקח בצורה באופן במקום שהצדק ניצבת צדקנית הזאת נלקחה כיף לה מה לא מובן יא סתומים?????
די לצימצום01.01.21
שהחיינו, סו"ס יש פה תגובה נורמטיבית, אשריך תלמיד מאור הדור מרן רבינו המשגיח שליט"א!!!!!!!!
א01.01.21
24
הכוונה שכיף הוא להיות קרובה למלך מלכי המלכים ואני קירבת אלקים לי טוב שמה הוא הקירה האמיתית וזה כיף שנזכה כל אחד להיות קרובים אליו גם בעולם הזה וגם בעולם הבא
למספר 8 01.01.21
אם זה כיף להיות בשמים בקרבת אלוקים אז למה שלא תתאבדי? כאן ועכשיו?!
חיים01.01.21
כי זה אסור, היא תפסיד את הכיף
אריק101.01.21
כי כל רגע בעולם אפשר לעשות מיצוות וצריך לנצל את זה! אהל בגלל שהיא נפטרה ה׳ עשה את זה וזה אומר שזה הכי טוב בשבילה!
לחיים02.01.21
אנחנו בניו של הקב"ה מחויבים למצותיו ומצווים ובחרת בחיים, נקודה. ואם ה' החליט אחרת (ואפשר להרחיב בדבר בענין "דודי ירד לגנו") אז ברור היכן היא נמצאת ואיזה עונג היא זוכה אצל בורא עולם מלופף בכל מעשיה הטובים, דבריו של האבא לכל מי שפועמת אמונה ויראת שמים בלבבו, גם אם הם מלאכים במקום מסוים כל דבריו אמונה
רחל סגל01.01.21
23
יש פה תגובות שמלמדות שלא כולם/ן זכו לאינטליגנציה רגשית, וזה בסדר. לא כולם מושלמים/ות. האבא הצדיק הזה איננו שונה מכל אדם אחר באופן ההתמודדות שלו עם הטרגדיה. מנגנון הנפש שנקרא 'הכחשה' פועל אצלו כמו אצל רבים אחרים במצבים דומים. הוא מעדיף את החיובי והמשמח מאשר ליפול לתהומות של ייאוש, ולכן משתמש במילים א
מטפלת רגשית01.01.21
את הקורס שלך אולי גמרת אתמול את לא מבינה .........!!!!!!!!! בבקשה אל תגעי בתחום הזה ואל תלי הרס בעם שזקוק באמת למטפלים אני מוחה לכבוד חבריי למקצוע הכפשתאת השם שלנו
מטפל ותיק01.01.21
מטופלת
n01.01.21
חחחחחח לא הצחקת. גם אני מטפלת רגשית, עם תואר שני, לידיעתך. ואת פשוט כותבת שטויות.
מחילה01.01.21
מטפלחם מאוד אוהבים לשבץ כל אדם וכל התנהגות למשבצות הריבועיות שהם למדו עליה. אז דעי לך יש אנשים מורמים מעם . שהם מחוץ למשבצת. הם באמת מאטמוספירות אחרות. ומי שרא את הספר על אימא של הנפטרת, כל החיים שלה היו הודיה אמיתית מעומק הלב לבורא. ריב טוביה ורעייתו הם לא בני אדם שמכחישים או לא. הם נשמות זכות.
למטפלת הריגשית01.01.21
אמנם ככה לומדים בקורס. אך במציאות דברים משתנים מה יעזור להגיד לבנאדם שהוא מתכחש למציאות? זה דבר ידוע שאנשים מנסים להתכחש לדברים שקורים.
ב01.01.21
מסכימה איתך האבא היקר והמשפחה כולה אבדה את היקר להם מכל פעמים הוא היה חיב להיות חזק מול משפחתו ,מול ילדיו השבורים והרצוצים ולהראות להם שהוא לא נשבר יש לו אחריות הוא נתן כאן שעור באמונה עם הרבה מחשבה מה הוא אומר הוא חשב לפני כן שמה שהוא יגיד ישפיע עם העם המבולבל בודאי קבלו אותה בשמים עם בזרועת פתוח
שרה01.01.21
למה לראות את האור זה הכחשה של החושך ולראות את החושך זה לא הכחשה של האור או שאת פשוט לא מאמינה באור הזה....
צריכה טיפול01.01.21
22
זכות שיש אנשים כאלה בעולם!! הם אנשים מאושרים עם אמונה כזו
מרטיט 01.01.21
21
מרטיט! איזו דבקות ואמונה בשעת ניסיון הכי הכי קשה שאפשר לתאר- כולי נרגשת מהעוצמה! קידוש השם!
אסתר01.01.21
20
יש אנשים שנפטרים על קידוש השם. יש שחיים על קידוש השם. כמו הרב פולק. שהשם ייתן לו כוח.
יהודיה01.01.21
19
תתביישו לכם כל המגיבים עם התגובות המזעזעות שלהם,היזהרו בדבריכם,יש להם השגה על מה שהאבא הצדיק הזה אמר-תשתקו,תשמרו בלב!!!איזו עזות מצח לרשום תגובות כנגד דברי האב.
ח01.01.21
18
לא שמעתם על סכנת ההתקהלות.
משה01.01.21
תתבייש שזה מה שאתה מתעסק שמישהו בתוך שנה קובר אשה ובת! בוש והכלם!
ד.ל01.01.21
לא! לא במיקרה כזה! ותחשוב על דברים קצת יותר חכמים ליכתוב בתגובות....
ש.ש02.01.21
17
וואו איך הוא מצדיק עליו את הדין באהבה זה מרטיט ממש... אין. אנשים כאלה בדור שלנו זה נראה כאילו סיפור שלקוח מהגמרא או משהו...
שירי01.01.21
16
לא מעכלים.. עצוב כלכך.. משפחה מדהימה ןאתי היקרה היתה מורה של הבת שלי וגם אמא שלה המורה חיה ורדה אתכם בדימעתכם ובצערכם אוהבים אותכם!!
שירה01.01.21
15
לא מתאים לליטאי אבל כנראה נשמתו נמצאת במקום אמיתי של קרבה לה אשריו שזוכה לחיות כך אחרים לא יבינו אבל יש דרגות של אדם הדומה למלאך ישמח לב מבקשי ה אמן
אלי01.01.21
ואומנם האיש הזוכה ....הוא הולך בין אנשים ונדמה כבן האדם אבל באמת הוא מלאך הגר עם בני תמותה וחיי חיי חיי עצילות ומרומם על כל תהילה...
המלאך01.01.21
כל מילה שכתבת אמת חוץ מהמילה "כנראה" שזה לא כנראה אלא ודאי.
א01.01.21
חיי אצילות
א 02.01.21
14
וואוו אז עבודת השם אמיתית, איזה מידות של אמונה ועבודת השם . עצוב מאוד
איילה01.01.21
13
לכל ה'חכמים ' שיש להם מה לומר.... תתעוררו ואל תגיבו!!! תנסו פעם אחת לשמור על הכתיבה שלכם פעם אחת בלי ביקורת תנסו פשוט הזיה לא מבינה למה מעלים לפה כל תגובה של כל אחד חסר שכל ותבונה!!!!!!!!!
אחת שמזדעזעת!!!03.01.21
12
בכמה רגעים עשה קידוש ה' מה שאדם לא יוכל לעשות באלף שנה אשריו ואשריה לא ראינו הספד כזה אפילו מזמן הגמ' בע"ה יבוא משיח יאללה להתלבש בע"ה
אלי01.01.21
11
אישה יוצאת לריצה ולא חוזרת הביתה, נער נוסע עם חברים ונמצא ללא רוח חיים מתחת למכונית, ילדה בת 10 חוצה את הכביש והיא איננה, בחורה יתומה "טריה" בת 21 צמה בי' בטבת כהרגלה, מתמוטטת ולאחר פחות משבוע של ייסורים מחזירה את נשמתה לאדונה... איך ביום בהיר ורגיל אחד, אדם קם בבוקר ומהלך על רגליו ובלילה הוא כבר אי
רק להוסיף03.01.21
10
אמונה או הכחשה וחוסר יכולת להתמודד עם הרגשות הקשים..
אפי01.01.21
רפואה שלימה שיהיה לך אפי, באמת, אתה לא מכיר את האדם, מה אתה מדבר, הוא אחד מגדולי ענקי הצדיקים שבדור. אין אנשים כאלה!
א01.01.21
אתה לא מבין במי מדובר! לא הכחשה ולא שום דבר - זה הבן אדם!
אחד העם01.01.21
9
איזה אמונה מדהים.... אני שומע ובוכה ביחד איתך הרב תהיה חזק.
עצוב01.01.21
8
איזה חיים טובים למי שמאמין שלהכל יש תכלית טובה. לעמוד מול טרגדיה כזו ולהאמין שזה טוב? לי אין את הפריולגיה הזו. אני הייתי נאבד במצב כזה.
דודו03.01.21
מרגש עד מאוד
אני15.01.21
7
שיעור באמונה
שירה01.01.21
6
שאף אחד לא יתנסה אבל לא כל מי שעבר את זה יכול להישאר שפוי כל כך ולחזק את עצמו ואת עם ישראל. אשריו. מתפללת שיבוא המשיח שתהייה תחיית המתים ושניגאל בקרוב ממש אמן ואמן
איזה אבא צדיק. כמה כוח. איזו אמונה אשריו01.01.21
5
איזה גדלות של אדם.... איזה מבט טהור ואמיתי על החיים ועל המוות!!!! הרב הוא עובד השם אמיתי בלב ובנפש.
ש.ב01.01.21
4
עצה מעשית מהפרים ומהתורה הקדושה איך נינצל מהקושי והצער הזה תיקון המידות ובעיקר מצוות בין אדם לחברו שידוע אין יום כיפור מכפר אלו מצוות שאנחנו מזלזלים בהם יום יום שעה שעה ויותר מזה עוברים על עברות בין אדם לחברו לפעמים אנחנו כמו אדם לאדם זאב בואו נקבל כולנו להשתפר בבין אדם לחברו ונראה ניסים גדולים מא
ירושלים01.01.21
3
'למטפלת הרגשית' מתגובה 16 - תפסיקי לדבר משפטים 'כאילו' גבוהים על 'מנגנוני הכחשה'. גם אני מטפל רגשי וזו לא הכחשה - זה בן אדם מאמין אמתי שמסתכל למציאות בעיניים ויודע כיצד לקבל את הדברים בצורה הכי יהודית שניתן. הוא לשם שינוי לא יזקק לטיפול רגשי לאחר טראומה שכזו וגם לא בני משפחתו המחוזקים ממנו. לפני שא
אחד העם01.01.21
2
כאחד שמכיר אותו אישית - אין אנשים כאלו בדור! זה אדם הכי נטול פוליטיקות שיש, הכל נאמר נטו מהלב, דברים אמתיים! איזה חיזוק, איזו עוצמה! המקום ינחם אתכם!!!!!!
אחד העם01.01.21
1
בד"ה. אני מזועזע מאמירת האבא: איזה כיף לך. אין מקום לביטוי כזה בדברי הספד. מוות הוא לא כיף. לא לנפטר ולא למשפחתו. המקום ינחם את בני המשפחה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד.
יעקב01.01.21
מוות הוא סוף כל האדם, לא ענין של כיף או לא. לעובד השם החיים והמוות הם כיף, לאשר לא עבדו, החיים והמוות הם אבדון. וזה בדיוק מה שאומר האב, שחי באמונה, וביתו נפטרה באמונה. וכמו שאמרו כאן אחרים, מי שלא מבין את זה- שיחזור לסמינר או לפחות לסמינר של ערכים.
חזור בך01.01.21
תעיין בתגובה למספר 8 ותהיה מזועזע מהבנת הנשמע שלך
אחד העם01.01.21
מות הוא כיף לנשמה, ורע לגוף ולמי שנשאר למטה בעולם הגופות ונפרד מהנשמה שעלתה למרומים. מי שכולו שקוע בגוף מתייחס לזה שזה לא כיף לגוף, המשגיח שליט"א שמשתדל להיות כמה שיותר מחובר לנשמה, מדבר על עולם הנשמות.
חיים01.01.21
כנראה שלא הבנתם נכון את דבריו: לא כייף שהיא נפטרה, אלא אחרי שהיא נפטרה, כייף לה למעלה עם אמא שלה והשם ! זו הכוונה... המקום ינחם את בני המשפחה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד.
יהודית01.01.21
אתה בן אדם רדוד
ש01.01.21
לכולם ברור לגמרי מה הייתה הכוונה של האבא ויחד עם זאת צודק יעקב שזו אמירה מזעזעת. אסור לומר כך על יהודי שנפטר.
ישראל01.01.21
איזו סתימת פיות. מענין שדווקא יפי הנפש של חופש הביטוי, סותמים פיות של מי שחושב קצת אחרת מהם בענינים דתיים או ערכיים. בוודאי שכיף לה. אלו מטרתם של החיים של כולנו, להגיע לכיף הזה בדיוק. מה החידוש בזה בכלל?????????????????
עפרא לפומיך01.01.21
אולי גם יעניין אותך
הספדים

הלוויית ראש הישיבה הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל

כיכר השבת | 02.04.24

ברוך דיין האמת

נפטר בגיל 101: הגאון רבי אביגדור שמחה אפין זצ"ל

חזקי שטרן | 12.01.24

אסון קריסת הקיר

"לב ענק שתמיד שימח" | אחר מיטתו של יצחק שטיינברגר ז"ל

חזקי שטרן | 02.01.24

נטפי דמע

המונים ליוו למנוחות את הגאון רבי יהושע פרידמן זצ"ל

חזקי שטרן | 23.12.23

דודי ירד לגנו

"נפטר על קידוש ה' וחי על קידוש ה'" | קווים לדמותו של הדיין הרב אלימלך וסרמן הי"ד

ארי טננבוים | 07.12.23
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

נפרד בדמע

ימין מקרבת ואכפתיות: מילים לזכרו של המנהל שנלקח בחטף

הרב לוי טננבוים | 15.11.23

"הכרנו כשהייתי בן 12 וחצי"

ההספד של הגרב"ד פוברסקי; "אנחנו היינו כשושנים" | צפו

חנני ברייטקופף | 28.10.23

ההספד המלא | תיעוד

הגר"ד לנדו הספיד: "ונפשי קשורה בנפשו, היינו ידידי אמת"

חנני ברייטקופף | 27.10.23

אבל יחיד עשי לך 

איבדתי היום מורה רוחני וידיד נפש גדול // אריה דרעי

אריה דרעי | 26.10.23
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה

'נשא על כפיו את עול עם ישראל' | במערכת הפוליטית סופדים 

ישי כהן | 26.10.23

"שריד אחרון לדור דעה"

הרבנים הראשיים ספדו: עם ישראל איבד עמוד של תורה והגנה

ישי כהן | 26.10.23

הלווית רבה של יקנעם

שידור חי • הגאון רבי מיכאל ועקנין זצ"ל מובא למנוחות

כיכר השבת | 21.09.23

בדמעות ובתפילה | תיעוד

במלאות ה'שבעה': המשפחה עלתה לקברו של דדי גראוכר ז"ל

איציק אוחנה | 18.09.23
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

צפו בהספד של פריד

המוזיקאים סופדים: כל אחד הרגיש שאתה החבר הכי טוב שלו

איציק אוחנה | 12.09.23

טור פרידה

מגדלור של תורה // אריה דרעי

אריה דרעי | 30.05.23

"יתומים היינו ואין אב"

הראשל"צ הגר"ש עמאר: "גדול הדור נסתלק  - חייבים בכבודו"

ישי כהן | 30.05.23

"הנהיג את עם ישראל"

הרב הראשי הגר"ד לאו: "רבן של ישראל הסתלק"

ישי כהן | 30.05.23
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"מצטערים על סילוקו של צדיק"

הראשון לציון ספד לראש הישיבה: "הנהיג את הדור"

ישי כהן | 30.05.23

טור הספד

ראש השבט, הנחשון הראשון // אברהם דוב גרינבוים 

אברהם דוב גרינבוים | 15.05.23

מתורגם לעברית

מצמרר: ההספד המלא של ליפא שמלצר על מיכאל שניצלר ז"ל • צפו

איציק אוחנה | 20.04.23