כיכר השבת

התעללות רגשית: איך נזהה גבר אלים ותוקפן

גברים אלימים רבים מצליחים בתחילת הקשר לשמור על חזות נפלאה ואוהבת. הם מסמנים לעצמם מטרה וכל האמצעים כשרים להשיגה. הם יכולים לשקר באופן גלוי, להתחנף, לתת מתנות, להחמיא ולפרגן, אבל אחרי החתונה הבועה מתפוצצת והם מתגלים בכל קלונם. על הדברים הקטנים שמעידים על בעיות גדולות

84
בת-שבע ברטמן | כיכר השבת | כ"א באדר | 15.03.12
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

בת שבע היקרה.

אני בחורה בשידוכים ואני כרגע נפגשת עם בחור מסויים כבר מספר פגישות. בתכל'ס אין לי סיבה להוריד את השידוך, כי הוא בחור טוב ממשפחה טובה, הוא מעניין אותי ואני רואה שהוא חכם ולומד הרבה, אבל עם כל זה אין לי הרגשה טובה. יש כל מיני דברים קטנים שמציקים לי ואני לא יודעת אם לשים לב אליהם או להתעלם, כי זה לא דברים כל כך רציניים. אני אתן מספר דוגמאות – נפגשנו בבית מלון וביקשנו שתיה מהמלצרית ועבר הרבה זמן עד שהיא הביאה לנו את השתיה, אז הוא עשה מזה סיפור גדול וכעס עליה, וביקש את השם שלה ואמר שהוא לא יחזור למלון הזה שוב. זה היה קצת מביך. חוץ מזה, בכל פעם שאנו נפגשים הוא לא שואל אותי מה אני רוצה לשתות ומזמין מים עבורי מבלי שאני מבקשת. באופן כללי הוא מדבר הרבה על עצמו, ולא ממש מתעניין בי. בדרך כלל זה לא איכפת לי, כי הוא אומר דברים מעניינים, אבל שמתי לב כמה וכמה פעמים שכשאני סוף סוף מנסה לספר על עצמי סיפורים, הוא פשוט משנה נושא. ההורים שלי אומרים שאני אחליט אם זה מתאים לי או לא, ואני לא יודעת מה להחליט, האם יש משמעות לדברים הקטנים האלו, כי בסך הכל הוא בחור טוב.

אשמח לתשובה מהירה מאד,

משודכת.

למשודכת היקרה.

ראשית אאחל לך המון הצלחה וסיעתא דשמיא בבחירת בן הזוג המתאים. תקופת השידוכים יכולה להיות תקופה מיגעת וקשה, וצריך הרבה מאד אמונה ותפילה על מנת לעבור אותה בשלום.

מכיוון שרוב בני האדם די עקביים בהתנהגותם, בדרך כלל אפשר במספר פגישות לתהות על קנקנו של המשודך ולהגיע למסקנות כלליות די מדוייקות לגבי אופיו ולגבי מידת ההתאמה. עם זאת ישנם גם אנשים מורכבים מאד, שקשה לקלוט אותם במספר פגישות וצריך להיות רגישים ביותר ולהתבונן באופן עמוק בהתנהגותם ולראות האם היא מסתירה דבר מה אחר. יכולים להיות סוגים שונים של אנשים כאלו, אני אתייחס כאן לבני זוג אלימים ומתעללים.

מספר מילים על תוקפנות ואלימות רגשית

כשמדברים על בן זוג מתעלל ואלים, אנו מדמיינים אדם חדל אישים, מובטל, בריון, שמכה את אישתו ואת הילדים. האמת יכולה להיות שונה לחלוטין. נתקלתי במשפחות אמידות שמנהלות אורח חיים נוצץ ובתוכו מופיעה אלימות קשה בין בני הזוג כאשר אף אחד ברחוב לא חולם שקיימת שם אלימות.

אלימות לא חייבת להיות אלימות פיזית. אלימות רגשית יכולה לפגוע לא פחות ולפעמים אף יותר מאלימות פיזית. בעל אלים רגשית יגרום לאישתו להרגיש אשמה וחסרת ערך. הוא יתעלם ממחשבותיה ורגשותיה של אישתו, יגרום לה לפקפק בעצמה וביכולתיה, הוא ירצה שליטה בכל כולה, יפגע בכבודה, יפחיד אותה ויזלזל בה. בעלים אלימים רבים מבודדים את נשותיהם מאחרים ובכך גורמים לנשותיהם להיות תלויות בהם. הם צועקים על האישה, משפילים אותה וכועסים באופן מתמיד. חשוב להדגיש שאנשים כאלו יכולים להיות מאד אהובים על החברה, פופולאריים ומוצלחים, והם רק מתנהגים כך כלפי בת זוגתם. ולכן, אי אפשר לסמוך על בירורים שאומרים ש"הוא בחור מוצלח ונהדר".

סימני אזהרה בתחילת הקשר

גברים אלימים רבים מצליחים בתחילת הקשר לשמור על חזות נפלאה ואוהבת. הם מסמנים לעצמם מטרה וכל האמצעים כשרים להשיגה. הם יכולים לשקר באופן גלוי, להתחנף, לתת מתנות, להחמיא ולפרגן, אבל אחרי החתונה הבועה מתפוצצת והם מתגלים בכל קלונם.

,, להפגיש את הבחור עם אנשים שאת סומכת עליהם (צילום: פלאש 90)

עם זאת, התוקפנות בדרך כלל מבצבצת באופנים שונים, ולכן חשוב מאד לשים לב לסימני אזהרה שיכולים להעיד על כך שמדובר באדם תוקפן ומתעלל רגשית. חשוב להבין כי גילויים קטנים של תוקפנות בזמן הפגישות או בתקופת האירוסין הם סימני אזהרה משמעותיים מאד. זאת התקופה שבה המשודך מנסה להיות במיטבו, ואם המיטב שלו מוציא לאור כעס ותוקפנות, נתאר לעצמינו מה ייצא לאור כשהוא יהיה במצבו הרגיל ובלי ניסיון להרשים. להלן נתייחס למספר סימני אזהרה כאלו.

סימן אזהרה ראשון - התייחסות שלילית לאנשים ממעמד נמוך

אדם תוקפן בדרך כלל יכול לרסן את עצמו לזמן מוגבל, ולא יגלה תוקפנות כלפי הבחורה איתה הוא נפגש. אך התוקפנות הזאת יכולה לצאת לאור בהתייחסותו לאנשים אחרים. כדאי לשים לב איך הבחור מתייחס לאנשים שאינם במעמד חשוב – איך הוא מתייחס למלצרים ולמאבטחים, למנקים וכדומה. האם הוא מתנהג באדנות או בכעס כלפיהם? האם הוא מזלזל בהם? חשוב לזכור כי בזמן הפגישות הבחורה נמצאת בסטאטוס חשוב ומקבלת יחס מועדף, אך זמן לא רב אחרי החתונה ההתנהגות כלפיה תהיה דומה להתנהגות שלו כלפי אנשים פחותים בעיניו. התבונני באופן שבו הוא מתייחס לאנשים הפחותים בעיניו ושאלי את עצמך - האם הייתי רוצה שהוא יתייחס אלי באותו האופן? אם התשובה היא שלילית, זהו סימן אזהרה משמעותי.

סימן אזהרה שני - התייחסות שלילית לעולם

סימן אזהרה דומה שיכול להעיד על תוקפנות, הוא האופן שבו הבחור מספר על אנשים אחרים. האם הוא מרבה להתלונן על אחרים? האם הוא מאשים אחרים באופן מתמיד, טוען שעושים לו עוול ומצדיק את עצמו לרוב? האם הוא מסוכסך עם הוריו ועם משפחתו הקרובה? גם במקרה הזה, צריך להבין שההתייחסות שלו כלפייך תהיה דומה.

תמיד נעים לחשוב שאנו מיוחדים ושונים מכולם ודווקא אלינו ההתייחסות תהיה שונה. כשהוא רוצה, גבר מתעלל יודע איך לגרום לבחורה להרגיש שהיא שונה מכולם, מיוחדת, ולגרום לה להאמין כי הוא תמיד יתנהג אליה יפה. אך ההתייחסות המיוחדת הזאת אינה נכונה. אדם שכועס על כל העולם, מנצל את כולם, ומתנהג באופן שתלטני כלפי אחרים יתנהג כך גם כלפי אישתו. תמיד.

סימן אזהרה שלישי - התמודדות עם מצבי לחץ וקונפליקטים

בדרך כלל פגישות מתנהלות באופן רגוע, ללא מתחים מיותרים ומצבי לחץ. אבל דווקא בזמנים של לחץ ומתח מתגלה אופיו האמיתי של האדם – האם הוא ממהר להאשים אחרים? האם הוא ממהר להאשים אותך? האם הוא יודע לקבל ביקורת, או שהוא הופך להיות פוגעני ומעליב.

חשוב מאד לראות כיצד הבחור מתמודד עם מצבי לחץ, ולפעמים אולי כדאי אפילו ליצור עימות קטן בשביל לראות את התגובה שלו. לא משהו רציני, אבל בכל זאת. אם יש איזה משהו שלא מוצא חן בעינייך, נסי לגרום לו להתמודד עם זה, העבירי עליו ביקורת זהירה ותראי כיצד הוא מתמודד איתה. התמודדות לא יעילה עם עימותים יכולה להראות הרבה על תוקפנות פוטנציאלית, על אנוכיות וחוסר רגישות.

להפגיש עם אחרים

כדאי מאד בזמן הפגישות ואפילו בתקופת האירוסין לנסות להפגיש את הבחור עם אנשים שאת סומכת עליהם ושאת יודעת שרוצים את טובתך. לפעמים קשה לראות לבד את האדם שמולנו, ולפעמים אנחנו מתחילים כל כך להזדהות איתו ולהרגיש את מה שהוא אומר שקשה לנו להעביר עליו ביקורת ריאלית. לכן חשוב מאד לשמוע מה יש לאחרים לומר. אם יש לך התלבטויות, נסי כמה שיותר להפגיש את המשודך עם אחרים – עם הורים, בני משפחה, רבנים וכו' ולשמוע את דעתם.

לסמוך על הלב

ה' נטע בלב האדם חוש מיוחד להרגיש אם האדם העומד מולו מתאים עבורו או לא. ברוב הפעמים כאשר אחרי פגישה יש הרגשה כבדה ומעיקה וחוסר רצון להמשיך, זה אומר שהאדם פשוט לא מתאים לנו. הלב מרגיש מעבר להגיון, הלב מרגיש ניאואנסים דקים ושפת גוף, והתחושה שלנו משקפת לנו את התמונה הכללית, לא רק את מה שההגיון קולט, ולכן היא חשובה מאד.

אדם יציב וחיובי אמור לגרום לנו להרגיש שלווים, משוחררים ונינוחים. אם בזמן הפגישות או לאחריהם, את מרגישה מבולבלת, מאויימת, נסערת, או חרדה, כדאי מאד מאד לרדת לשורש העניין. אנשים רבים מתעלמים מרגשותיהם בזמן שידוך, הם סומכים על הבירורים ועל התמונה הכללית, אבל הלב יודע כשמדובר במשהו לא מתאים.

לסיכום

ה"דברים הקטנים" הללו שאת מתייחסת אליהם, כלל אינם קטנים. אינני מכירה את הבחור איתו את נפגשת וכן אינני מכירה אותך ולכן לא אוכל לייעץ לך באופן ישיר אודות הסיפור הספציפי הזה. עם זאת אציין כי אם רואים גילויים של תוקפנות ואנוכיות בפגישות, הרי שכנראה מדובר בבעיה עמוקה ומקיפה. אם במצב כל כך נייטרלי כמו פגישה יוצאת תוקפנות לאוויר העולם, תארי לעצמך מה ייצא לאור במצבי מתח וקונפליקטים. חשוב מאד להתייעץ עם אנשים שאת סומכת עליהם, לחזור שוב על הדברים שמפריעים לך, ולהקשיב ללב שלך.

המון המון הצלחה,

בת שבע

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
סובלת מבעל רע. אלים ופוגעני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרת10.12.16
36
חמודה שלי, תשמעי.. במקרה נתקלתי בשאלה שלך.. לא משנה איך.מה שכן, חייבת לציין שכאשר קראתי את מה שאת כותבת, זה החזיר אותי אחורה בזמן לתקופה בה פגשתי את הגרוש שלי, נכון להיום. אילו אז, הייתי שמה לב לסימני האזהרה האלה... אני התעלמתי מהם. רציתי משפחה, רציתי זוגיות.. אז במקרה של הגרוש זו היתה בחורה שעובדת
עוברת דרך01.04.12
אני טו"ר ולא פעם ולא פעמיים אני נתקל במקרה שאני שואל לקוחה מה לא שמת לב ואז היא עונה בדיוק כך חשבתי שזה יעבור , אני אחנך אותו זה לא נגדי וכו' אבל לא הרבה אחרי החתונה הכעס והעצבים של הבחור הופנה כלפיהם וחבל שזה הגיע לידי כך
י. א28.06.13
35
מי ראוי להוד מעלתך
אחת עם ניסיון17.03.12
אדם
יעל18.04.16

הצגת כל התגובות

34
וצמאה לשינוים, אל תידרדר לתוך זה שמע באוזן אחת,חייך ותוציא מאוזן השנית אם תשתף עם זה פעולה,לא יהיה לזה סוף אתה תמצא את עצמך מרצה ומפייס ללא תועלת ואולי בסופו של דבר גם תורחק מהבית מהילדים ומהרכוש ,רק בגלל בעיה ביולוגית של האשה זהה את התופעה בזמן,ואל תתן לבקטריות להתפתח כי אז תנשוך את השפתיים
מנחה זוגות16.03.12
ידידי - קוראים לזה "פחד". הפחד של גברים מסויימים, מאיבוד הזהות.. מכך שהשיתוף, הפירגון וההקשבה "יאלצו" אותם לוותר על רצונותיהם. ידרשו מהם להתגמש.. ואולי לשנות הרגלים מסויימים.. זה הפחד שבגללו הם נעשים תוקפנים. הם זקוקים לשליטה. כי כשמתבוננים מסביב - נדמה להם שהדבר הנורא ביותר שיכול לקרות להם.. זה
עברייה19.03.12
איזה שטויות את מדברת?????מנחה זוגית???תבדקי מה רשום לך על התעודה אם בכלל.....לא תמיד התלונות הן באמת תלונות...יש אמירה מאחוריהן...ואם זה היחס שהיא תקבל היא גם תלמד מהר למצוא אוזן קשבת לא ממש רצויה....מחובת הבעל להבין,ולברר עם עצמו למה היא מתלוננת יותר מ-עלמה היא מתלוננת...אבל להיות מבין מכיל ותומך ב
דפנה31.07.12
אתה לא מנחה זוגות אלא גבר. הכתיבה אופיינית לגבר, ועוד גבר אטום וטכני. אשה אינה מתלוננת סתם בד"כ. בהרבה יותר מדי מקרים מאחורי הבעל הקוסם, החכם והסופרמן נרמסה אשה קרבן.
מוכר בכאב04.05.20
33
השגעון וההיסטרה של הרבה נשים, זה מה שהורס את הבית והילדים מספיק להתבכיין ולהתלוננן כל הזמן,כמה נפלתן בגבר שאינו עונה על החלומות הדמיוניות שלכן אשה צריכה לקבל את הזוגיות כמובן מאליו ולהפסיק לפרק בתים על כל גחמה
סבתא16.03.12
את מדברת על מישהי מסויימת? נראה שזה לא קשור לכתבה. אל תכניסי רעיונות לראש הקוראים... אישה לא חייבת לקבל את הזוגיות כמובן מאליו ממש לא, אנחנו לא שבט פרימיטיבי או בדואים ח"ו. מצד שני הדבר הראשון שכתבת בהחלט נכון וגם הדבר האחרון. לגבי חלומות של אישה, אין פסול בזה שאישה תרצה בעל טוב מפנק ומפרגן, כמובן ש
מישהי17.03.12
32
אוי, כמה שזה נכון!!! לצערי, לא נתתי דעתי ל"דברים הקטנים" האלה בתקופת השידוכים, ונפלתי לידיו של גבר מניפולטיבי ואלים רגשית ומילולית... תקצר היריעה מלתאר איזה סבל זה לחיות בפחד. לחיות בידיעה שלא משנה מה אעשה או לא אעשה, בכל רגע עלולה לחול התפרצות זעם והאשמות והטחות - בלי שום פרופורציה למציאות. רגע אחד
תולעת16.03.12
למגיבה היקרה , ראשית כל צדקת בהחלט שיש לך אשליה כאילו אתם משפחה נורמלית לחלוטין. אלימות מילולית יותר קשה וכואבת מאלימות פיזית. באלימות פיזית יש צלקות חתכים, אבל הם עוברים מתישהו, באלימות מילולית הנפש נפגעת ואין לכך מחילה, שפוגעים בנו אנחנו זוכרים את זה כל החיים... יש לכך כ"כ הרבה השלכות. אני לא יו
חרדית17.03.12
יש לי בעל כמו שתארת אני עם תינוק בן חצי שנה ובהריון את יכולה להתלונן במשטרה על אלימות מילולית להבא.(מה שעשיתי וכרגע בעלי פוחד שאתגרש ממנו ומוכן לפנות אפילו לטיפול נפשי בעצמו! כרגע אנו לא יחד ). אל תפחדי מגירושין, עדיף שיגדלו עם אמא מאשר יראו כל חייהם איך אבא מתנהג לאמא , נשים ששתקו וסבלו זה פגע ב
מל24.12.12
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה כהן15.03.12
הבעיה היא אצלך
אהובה16.03.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס15.03.12
30
למה ממהרים לשפוט, לא ברור! יש משהו בזה מכעיס, שמזמינים שתיה ועובר זמן רב וכאילו אתה לא קיים, במיוחד שהבחור רוצה להרשים את הבחורה, למה לא להעביר ביקורת, מדוע השתיה לא מגיעה וצריך לחכות כל כך הרבה זמן?! האם זו סיבה לשפוט אדם לא נכון?! נראה לי שכל אחד שפוי היה כועס על כך ובצדק, כמובן לא כעס ממשי. בענ
א. לוי15.03.12
תגובה מעניינת אך בוודאי כאשר יש אוירה חשדנית יש ליחס להתנהגות כזו חשיבות.
אורן המתחזק15.03.12
אבל כשהוא מתעלם מהבחורה שהוא נפגש איתה, הן בכך שאינו שואל אותה מה היא רוצה לשתות (ומחליט בשבילה), הן בכך שאינו מקשיב לה ולא מתעניין בה, זה בטח בסדר, ובטח יש לזה סיבה, אותה רק צריך לברר. מעניין - לא?
מנוסה16.03.12
אם הוא לא שואל אותה מה היא רוצה לשתות אז אין לו המינימום של דרך ארץ והיא לא צריכה לדחוף לדבר, הוא אמור לתת לה ההזדמנות והאפשרות
דודו15.03.12
אף אחד לא רוצה לדבר ב ו על סיטואציות שקורות
א.ב15.03.12
29
אם הבחור מודע לבעיה שלו והוא בטיפול ואני רואה שיפור, עוד מעט חתונה..לבטל?? :(
כלה15.11.16
28
אז לפחות תקחי שיעורי קראטה או משהו כזה במקביל......חחח
Anonymous16.03.12
27
למשודכת: גבר שמחליט בשבילך מה תשתי, לא סופר אותך ממטר. לרצונותיך וצרכיך אין שום חשיבות בעיניו, וזה עוד בתקופת החיזור. אחר-כך זה רק יתדרדר. כמו כן, אם הוא מזמין לך רק מים - הוא בודאי קמצן. חייך איתו יהיו מסכת עינויים בגלל זה. גבר שלא מקשיב לך ולא מתעניין בך הוא פסול חיתון. אין מה לשקול אותו כבן זוג א
מנוסה15.03.12
26
שינתח את כתב היד. בנוסף לכך חשוב לערוך לבחור מבדקי אישיות במכון בעל מוניטין כמו למשל, פילת. צריך לזכור שסגירת שידוך היא העיסקה הכי חשובה ומשמעותית שאדם עושה בחייו.
מאיר15.03.12
25
משודכת יקרה שלום! לא מתחתנים עם בנ"א כי הוא מעניין וזה שהוא ממשפחה טובה- לא אומר כלום ואת סותרת את עצמך כשאת אומרת שהוא "בחור טוב" איך יכול להיות שבחור הוא "טוב" אם את לא מעניינת אותו, הוא לא מתעניין בך, הוא כועס על המלצרית. הוא אוהב את עצמו ורוצה שישמעו רק אותו. זה שהוא לומד תורה לא אומר שהוא בנ"א
יפית15.03.12
24
פשוט לא נכון
דני15.03.12
23
רק עכשיו, התגלגלה הכתבה לעיני (כשנתיים אחרי). אך כיוון שלמדנו שכל מה שמגיע לעיננו יש כאן ענין של השגחה, חשבתי שנכון לאמר מספר מלים. בת שבע תארה נכון את המצב. ועשתה נכון המשודכת כשהתיעצה. יש סימנים בשדוכים, לא צריך להיות פאראנויים (מפוחדים ללא סיבה), אבל נכון לקרוא את הסימנים . אני מעודדת את הנשים ב
רחל ווילר18.08.14
22
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! גברים???????????!!!!!!!!
נועל´ה15.03.12
21
לא ללכת אחרי הרגש זה מסוכן לתת לשכל לעשות את שלו וכשזה קשה אז להיתיעץ עים משהו אפילו תחת אילום שם זה מאוד חשוב.זה אדם שמתחתנים איתו ל120 שנה,ואים יש טעות אז היא גורלית מאוד.כי זה לכל החיים!!ראו משנה זהירות,אפילו עוד קצת להישאר רווק בשביל לבחור את הבחירה הנכונה זה שווה.בהצלחה לכולם!!!!!! ושיהיה טוב ל
מתוך ניסיון ..15.03.12
20
אם מה שאת מתארת נכון, אז תברחי ממנו כל עוד שנפשך בך ואת עדיין שפוייה..... כי אם לא, יבוא יום והוא יזרוק אותך עם בעיטה או שתתחנני לגט ולא תקבלי!!!!!!
דודו15.03.12
19
אין לך כשרה שבנשים אלא שעושה רצון בעלה !! ושהשכינה בבית יש שלום ואם לא אז אש אש מדורה !!! חכמינו יעצו לנו את הנוסחה . אני לא מדבר שבעקבתא דמשיחא , אחד הסימנים זה שאויבי איש הם אנשי ביתו . אם תורידו ת-א מאנשי זה נשי ביתו !! מה גם שבאחת מהנבואות כתוב והחזיקו שבעה נשים בכנף יהודי ויאמרו לו לחמינו נאכל
בן דוד08.05.16
18
אם אפשר לקבל תמספר שלה ? לצורך יעוץ זה חשוב מאוד תודה
יעקב 15.03.12
17
להפגיש עם רבנים הורים וכו' בזמן האירוסין??? את באמת כותבת כאילו את מהסוג שהכל פתוח עד ...... את כל הבדיקות והחוות דעת השניות היא צריכה לעשות עכשיו לא אחרי האירוסין. זכותה לא לרצות (ולדעתי היא באמת צריכה להוריד אותו) אך אין זכותה להתארס רק על דעת להמשיך את הבדיקה ואז לבטל שידוך וכמובן כדי לנקות את
מה?15.03.12
16
בת שבע התשובה שלך גאונית אני לא מכירה אותך ואיני יודעת מה הכשרתך המקצועית, אם בכלל. אבל את צודקת בכל מילה ושמעתי ממספר אנשים חלקים קטנים ממה שאמרת אבל את אמרת את הכל ובצורה ברורה וחדה אני מרימה את הכפפה יישר כח
.....28.06.13
15
תמשיכי להקשיב לליבך,עצם זה ששמת לב להתנהגות שלו ולצורה שהוא מבטל אותך וכל מה שקשור בך,מגיע לך כל הכבוד שאת אוביקטיבית. לצערי אין לי משהו מעודד להגיד לך אלא שתעזבי את השידוך הזה בהקדם.כל הסימנים מראים שזה אדם שיוריד לך את הביטחון העצמי,ויבטל אותך. החיים במסגרת נישואים זה דבר מורכב וחייב שיהיה שיתוף.י
נ.מ15.03.12
14
יש לא פחות נשים מתעללות... גברים אולי יותר אלימים פיזית כי זה טבעם אבל יש לא מעט נשים מתעללות רגשית בבעליהן וילדיהם וגברים מבליגים ומבליגים או שהם מצליחים להבליג ואשריהם או שהם מתפרצים ואין מה לעשות או שהם מתגרשים או שהם נכנעים לגורלם ואוכלים את הלב וחייהם מתקצרים. עיינו בתיבות הדואר שלכם כמה גברי
raamm15.03.12
13
איך לזהות אישה לעתיד שאינה ראויה לקשר נישואין, לחיי זוגיות(מתעללת אפשרית, וישנן כאלה רבות).
עמיר31.05.12
12
תתרחקי ממנו כמו מאש. וה' יעזור שלא תיכנסי למערכת רגשית וידריך אותך בעצה טובה לזיווג המושלם שלך. בנחת ובנקל. וכמו שאמרה היועצת תקשיבי ללב שלך חזק. ואל. תיבהלי ואל תתפשרי על מה שמציק לך באישיות של אדם גם אם את לא צעירה. ועוד לא הבנתי למה קראת לזה דברים "קטנים" אלו סימני ענק כשמש וכאש שורפת - הצילי עצמ
עציון 15.03.12
11
בת שבע כמה שזה נכון ומדויק אני גם חיתי עם אדם כזה ופשוט לא יכלתי והתגרשתי רק חבל שלא קראתי הכתבה לפני שנשאתי והבאתי כמה קורבנות לעולם, את צודקת מליון אחוז ותודה ענקית
שלי15.03.12
10
הצלחת להקיף את הנושא מכל הבטיו! אני בעצמי בתקופת שידוכים ואני מגלה שאפילו בשיחת טלפון ראשונה אפשר לעמוד על טיבו של האדם, גם בלי להיפגש איתו. יצא לי לשוחח עם בחור בטלפון, ובאיזשהו שלב הרגשתי אי נוחות מסויימת. אמרתי לו שלדעתי העניין לא מתאים, ובגלל שלא רציתי להעליב אותו, אמרתי לו שזה לא קשור אליו, אלא
גליה15.03.12
לפעמים צריך לוותר ואם לכל אחד תדביקי שם של שחצן אלים וכו' לא תגיעי לשום מקום כי על כל פרט הכי קטן את תדביקי לו שם ותפסלי אותו בשביל להצליח צריך לוותר
א.ב15.03.12
זה לא העיקר להיתחתן ולהגיד אני נשוי הכי חשוב זה ליבדוק טוב כי ברגע שאתה בתוך חיי הנישואים זה יותר קשה לפרק במיוחד שיש ילדים ואם יש אלימות אז יש כאלה שגם יפחדו לעשות צעד כזה כי לא ידעו מה תיהיה התגובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר18.03.12
לבדוק אם את יודעת וכו' זה משפט שפשוט שהוא היה אומר את זה, הוא כנראה שאל אותך שאלה והתקלת אותו בצורה מוזרה "מה אתה לא יודע" מה את רוצה שהוא יגיד לך הוא רצה לשאול אותך בשביל לקבל יותר מידע אבל את החלטת שהוא שחצן.......... כל גבר שהיית מתקילה אותו היה עונה לך או כך או שהיה אומר סתם שאלתי וכו' וכו'
שלום מזרחי15.03.12
9
ברגע שרואים שהשידוך מתקדם, גם הצד השני צריך להבין שלא מדובר בסחורה זולה ואפשר לדרוש אבחנה גרפולוגית, ואת התוצאות לבדוק גם אח"כ לפי הנקודות הטובות שבת שבע ממליצה. ובקיצור גם וגם.
דש01.07.16
8
גם אם יהיה ברור לה שהיא צריכה להורידו בודאות , ספק אם תעשה זאת עקב השינוי שיחול בחייה בעקבות כך . אנשים מעדיפים להישאר במצב הקיים גם אם הוא לא מצב כל כך טוב העיקר לא לעשות שנויים בחיים במיוחד במקרים כאלו שכבר יש שמחה והרגשה טובה להתקדמות בחיים. צריך להבין, עדיף לחתוך שינוי שע״י כך תיגרם עוגמת נפש
איציק15.03.12
7
אם למצולם אין קשר לכתבה אז למה שמים תמונה??
חיה24.05.12
6
בתחילת הנישואין סתרתי פעם לאשתי גם היא לי - בהזדמנות אחרת. אחרי כ25 שנות נישואין זה לא חזר כלל ואף לא אלימות אחרת מסקנה - לא תמיד יש כללי ברזל. אך למיחש בעי- תבורכו ובהצלחה
אורן המתחזק15.03.12
אישה זה דבר שאין לו ערך במילים ומכבדה יותר מגופו!!!!
תמי 15.03.12
5
שאחרי החתונה האישה פתאום משתנה והופכת להיות אנוכית ומזלזלת איך מתמודדים ואיך מגלים זאת לפני
א.ב15.03.12
4
זבל שלאדם. ממשפחה הרוסה. עם הורים גרושים ואחים מטורללים. חתיכת חלאה מסומם
אני03.11.16
3
למשודכת שלום וברכה ! הראו לי עתה את שאלתך, לאחר שנים רבניסיון נסיון בתחום, חוש השישי שלך צודק, ותהיי קשובה לו היטב היטב !!! אני ממליץ לעצור ולא להמשיך אתו. בברכה רבה ובברכת סייעתא דשמיא
הרב עם ניסיון15.03.12
2
אם ככה הוא מתנהג בפגישות,בעצבים ובכעס, תעופי ממנו ואל תכניסי ראש בריא למיטה חולה...
חמודית15.03.12
1
בתור אחת שיצאה הרבה...אני יכולה לומר לך שאני בשבילי הייתי זזה ממנו מהר...גם אם הוא טוב,יתכן ויש לו בעיה קשה בחוש הטקט...וזה לכשעצמו בעיה לא קלה בכלל..או שהוא מדי טובבבבבבבבבבב....ורוצה לקחת עליך חסות או לפחות להפגין כך..אני הייתי מסתכלת על מה הוא רוצה להגיד לי בהתנהגות שלו.....תצליחי וד' יעזור לך...
דפנה31.07.12
אולי גם יעניין אותך
זוגיות
ש

הקורבנות היא רישיון לא לקחת על עצמנו אחריות

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

הורים, תקראו!

המסר העוצמתי של היהודי שחווה קשיים: "אם יש משהו שהורס נפשות - זו ביקורת"

מרדכי רוט | 28.03.24

מכורים לסטטוס?

הזוג החרדי ניסה להיות "אושיות רשת" והמשפחה כמעט התפרקה | כך הם ניצלו

מרדכי רוט | 21.03.24

מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

ורד שאלתיאל | 21.03.24

מאמר תגובה

אם אתה רוצה להיות - מלך בבית, אשתך חייבת להיות - מלכה!

ורד שאלתיאל | 18.03.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הצצה לאולם הדיונים 

חקירה, עדים והתרת נדרים | כך התגרשתי בבית הדין הרבני בירושלים  

משה לוין | 14.03.24

שלום בבית - כבר מתחילת הקשר

איך תדעו אם אתם ב"קשר לא בריא" בזוגיות? | המדריך המלא

ארי טננבוים | 14.03.24
ש

מוכר לכם?

לא הילדים צריכים טיפול אלא אולי אתם

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מסר חשוב לשלום בית

כשהקשיש החרדי הגרוש דרש לעזוב את בית האבות: "לא יכול לראות את הזוג הזה"

מרדכי רוט | 07.03.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם
ש

קשיים וחוזקות בחיי הזוגיות

כל הקשר שלכם עד היום היה מאבק הישרדות אחד גדול

חנה דיין | מקודם
ש

ברוכה הבאה לחיבור האלוקי

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

גירושין או להתעקש?

הגירושין האלה היו בלתי נמנעים

כיכר בשיתוף | מקודם

המגשר מנחה דרך

אחרי הכל - החלטתם להתגרש? כך תפחיתו נזקים ותיפרדו בשלום

ארי טננבוים | 15.02.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

גלגולו של אגו

מוריה השתלטה ליודה על החיים, והוא חיפש מפלט - עד שהבעיה נחשפה | סיפור מטלטל

משה רבי | 08.02.24

למה לא לשוחח?

הבעל זעם על אשתו שלא סיפקה את רצונותיו והם נקלעו למשבר | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 08.02.24
ש

"אתה באמת מאמין שיש לנו קשר?"

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם