תשעת הימים: מנהגי האבלות של חייל צה"ל ברצועת עזה

הלחימה ברצועת עזה יוצרת שאלות הלכתיות הנוגעות למנהגי האבלות עבור חיילי צה"ל • הרבנים הצבאיים הנחו את החיילים כי מותר להם לאכול בשר אך אסור להתגלח (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חייל מתפלל בגבול רצועת עזה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הלחימה והקרבות בתוככי עזה בימי "תשעת הימים", בהם נהוגים מנהגי אבלות על חורבן בית המקדש, מייצרים שאלות הלכתיות שונות הנוגעות למנהגי האבלות ולחובת החיילים לשמור ולהקפיד עליהן.

בימים האחרונים הגיעו הרבנים הצבאיים לשטחי הכינוס של הלוחמים והעבירו להם את ההוראות ההלכתיות הבאות לפיהן לחיילים המשרתים בדרום מותר לאכול בשר בתשעת הימים אך במקביל אסור להתגלח.

הסיבה לדברי הרבנים הינה מאחר שאכילת בשר נצרכת ומועילה ללוחמים הנדרשים לשמירה על גוף בריא וחזק דבר הנדרש לצורכי הלחימה. "בבשר יש רכיבים תזונתיים חשובים וזה נחוץ לחיילים גם בתשעת הימים בשעת המלחמה", הסבירו הרבנים.

מנגד, הדגישו הרבנים כי לא מדובר בחובה הלכתית לאכול בשר אלא במתן היתר ומי שרוצה להקפיד על עצמו שלא לאכול בשר יכול לעשות זאת. הרבנים גם הוסיפו כי על כל חייל שנכנס לעזה ללחימה להתקלח קודם לכן.

לגבי הגילוח, הבהירו הרבנים לחיילים, כי מכיוון וממילא רבים מהחיילים גם אלו שאינם בהכרח דתיים ושומרי מסורת אינם מתגלחים בזמן הלחימה מחמת סיבות שונות או מכיוון שאין אפשרות טכנית להתגלח או מחמת סיבות מבצעיות שונות, הרי שמומלץ לחיילים הדתיים להקפיד על מנהגי האבלות ולא להתגלח.

הרבנים הדגישו כי גם הלוחמים שבכל זאת החליטו להתגלח כדאי שישאירו את זיפיהם על מנת לעשות שינוי בכדי להראות אבלות על חורבן הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר