דלתות: לא רק ידית ומנעול

משהו מעניין קורה בעולם הדלתות. הן כבר לא סתם פתח, אלא משהו חדש, מעוצב ואופנתי. מהי הדלת המושמת? הכל על המפתן

א.ש. אור, מגזין פיין | כיכר השבת |
(פלאש 90)

שמת לב אי פעם לכמות הדלתות בהן אתם נתקלים מידי יום? דלתות שאת פתחן אתם עוברים או דלתות שפשוט מרצפות את המסדרון בו אתם מתהלכים. דלתות נמצאות בכל מקום. ישנם דלתות כניסה ודלתות פנים ודלתות חדרי בטחון ודלתות החניון ודלתות המעליות. כל דלת עם המראה שלה ועם התפקיד המיוחד שלה.

בכל מבנה ציבורי בכל משרד בכל בית ובכל סביבה מיושבת ישנן דלתות מסוג כזה או אחר, דלתות מחוכמות או דלתות מחוסמות או דלתות שאינן יותר מלוח עץ על שני צירים, אולי אפילו פחות.

דלתות חוץ

דלתות כניסה הם השער לבית שלנו המחזה הראשון שמעיד עלינו, ובו נתקל הבא בצל קורתנו. זה לא משנה אם אנו מדברים על דלתות כניסה שמוצבות במשרד או בדלתות כניסה המוצבות בבית הפרטי שלנו. דלתות כניסה, היינו מפתן הבית החיצוני, כפי שהוא נראה לעיני האורח שבא לבקרנו. דלתות כניסה הם הרושם הראשוני, זה שנקבע בתוך כמה שניות ראשונות ושכמעט לעולם אי אפשר לתקנו. אנו מנסים ללמוד אודות היושבים באותו מבנה על פי דלתות הכניסה.

הרבה עסקים מבינים את החשיבות הגדולה שיש במראה של דלתות הכניסה ואת חשיבות הרושם הראשוני על הלקוחות ומנצלים את העניין הזה עם הדלתות ככרטיס ביקור. לא מעט חברות יעצבו בעצמן את החללים הפנימיים של המשרדים אבל לא את סביבת דלתות הכניסה. שם הם מבינים את החשיבות של דלתות כניסה ראויות ויפות ואת הכוח שלהן על לקוחות הבאים לבקר במשרד. לטובת עניין זה, שהוא למעשה קידום מכירות ושיווק, משקיעים בעלי עסקים את מיטב הכספים על מנת ליצור דלתות כניסה שינחילו את הרושם שאותו בעל עסק רוצה ליצור על הלקוחות שלו שבאים לפגישות עסקיות במשרד.

למשל, דלת ענקית ומאיימת יכולה להעיד על אותו עסק שהוא בעל עוצמה ושליטה בשוק בו הוא נמצא, ועצם הכניסה בתוך דלת שכזו היא כבר פריוילגיה לעבוד עם הגוף החזק בתחום. לעומתה, דלת בהירה ועדינה יכולה להעיד שכאן עובדים אנשים חמים ועדינים.

דלת נסתרת מבית 'אינובייט'

מבחינתו של בעל עסק שכזה, שרוצה ליצור רושם ייחודי על האורחים שלו עוד בטרם אלו נכנסו אל חלל המשרד עצמו, מבחינתו דלתות כניסה הם ממש שחקן חשוב בהצגה ויש להם תפקיד ממשי היכול להשפיע על השורה הסופית של העסק. לכן, כשאנו מדברים על דלתות כניסה כדאי שנבין את החשיבות של התפקיד שהן מבצעות עבורנו בצורה פאסיבית לגמרי, וחשוב שנבין שכל שקל שאנו משקיעים בעיצוב דלתות כניסה אנו נחזיר אותו בדמות רושם טוב על הבאים בשער.

אם נסתכל מצד התפקיד שלהן בסביבת העסק או הבית אז כמובן שדלתות כניסה מתפקדות כשומר ומונע כניסה של זרים בלתי רצויים, אכן תפקיד קריטי. בעבר היה חשש שכל דלתות הכניסה המעוצבות הן לא באמת ראויות להיות דלת ראשית של הבית בגלל כל מיני שיקולים של אבטחה. אבל עם השנים, חלה התפתחות גדולה מאוד בתחום והיום אין שום בעיה להשיג דלת מאובטחת ביותר שהיא דלת מרשימה ומעוצבת. מסתבר שביטחון לא חייב לבוא על חשבון העיצוב. לאחר שבשנות ה-80 החלפנו את דלתות העץ בדלתות ביטחון מפלדה, כיום קיים שפע של דלתות בשילוב מנצח של פונקציונליות ועיצוב.

בעבר הלא רחוק, עולם הדלתות התחלק ל-דלתות שהחומרים המרכזיים הם עץ, דמוי עץ ופלדה. היום יש מגוון רחב יותר של חומרים ועולם ומלואו של עיצובי דלתות. היצרנים גילו את הפוטנציאל ואת הביקוש של השוק הרחב לדלתות כניסה.

דלתות חוץ ממלאות בדרך כלל תפקיד פונקציונאלי ודקורטיבי. אחרי הכל מדובר בכניסה של הבית. על העיצוב להשתלב עם הסביבה החיצונית של הבית וסגנון הבנייה. דלתות מעץ ישלבו אלמנטים דקורטיביים וישנם גם דלתות עץ משולבי אלומיניום עם אלמנטים של פרזול, זכוכית ואבן. סוגי העץ הנפוצים היום בעולם המתפתח של הדלתות הם אלון, בוק, מייפל, אגוז ואפשר לבחור במראה מט או מבריק.


טעם אישי

מגוון האפשרויות העומד לרשות הלקוח הוא כמעט אינסופי. חשוב לקבל החלטה האם מעוניינים בדלת בעיצוב סטנדרטי או דלת בעיצוב אישי? האם אוהבים ציפוי עץ בצבעים טבעיים או אולי עיצוב מהודר בנפחות? כמה מעוניינים להשקיע בעיצוב ביחס למחירה הכולל של הדלת? אם תענו לעצמכם על שאלות אלה בבית יהיה

לכם קל יותר ותחסכו בלבול רב באולם התצוגה.

חברת "פנדור" השיקה קולקציית דלתות חדשה בסגנון איטלקי המשלבת מתכת, עץ וזכוכית. דלתות המשלבות זכוכית מעניקות תחושה של תזוזה ותנועתיות, שילוב מתכת מעניק תחושה של רשמיות ומסתורין ואילו עץ מעניק תחושת חמימות וביתיות.

"רב-בריח" מציעה אף היא דלתות כניסה בהתאמה אישית עפ"י מידות הפתחים ולאחר מדידה במקום. מוצר שמחליף את דלת הפי.וי.סי המסורתית הוא הפלדלת החדשה, דלת בגמר פלדה מגלוונת, עם אלמנטים המשלבים פיתוח טכנולוגי כמו חיישן שמאיר עם התקרב המפתח למנעול, או כאשר הדלת מצפצפת כאשר היא נשארת פתוחה.

חברת "עץ ירוק" מציעה דלתות כניסה המיוצרות ע"י אנשי מקצוע מנוסים ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת להגיע לרמות דיוק, עיצוב, ואיטום מירביים. הדלתות כמו גם המשקופים וההלבשות עשויים מעצים מובחרים אשר עברו תהליכי יבוש וחיטוי. בנוסף לשלל הדגמים המעוצבים של מוצרי החברה אותם ניתן למצוא בתצוגה ובקטלוג, הם מייצרים גם לפי דגמים שעוצבו ע"י הלקוח או האדריכל. היצור העצמי והפרטני, מאפשר להם לייצר על פי מידות שונות ובזמני אספקה נוחים. ניתן לקבל את המוצרים בגימור מלא: צבועים בלכה או לקבלם ללא צבע. אנשי "עץ ירוק" מלווים את הלקוחות לכל אורך הדרך - החל משלב התכנון: גודל המפתחים או תכנון למפתחים קיימים בחירת סוג העץ, יעוץ בהתאמת הדגם לבית (דלת כנף אחת, כנף וחצי או שתי כנפיים(, כיווני פתיחה, אמצעי מיגון, התאמת פרזול: צירים, מנעולים, בריחים, גומיות איטום, ידיות ועוד. הם לוקחים מידות, מייצרים ומתקינים משקופים סמויים, כמובן מייצרים את הדלתות, המשקופים וההלבשות, צובעים ומרכיבים בבית הלקוח.

קבוצת "רשפים" שהתמחתה בשיווק דלתות לקבלנים, התפתחה לאחרונה ועברה לשיווק דלתות גם לבנייה הפרטית. החברה פתחה 3 אולמות תצוגה ויצאה עם קולקציה מרשימה של דלתות יוקרה וביטחון, העמידות לפריצה קרה פי 6 מכל דלת ביטחון אחרת. כלומר, מול המינימום הנדרש ע"י מכון התקנים - 5 דקות. סדרת

כוללת דלתות "POWER DOOR"מפלדה, כשעובי הדלת הוא 58 מ"מ, מנגנון נעילה מיוחד המתפקד כמנעול בהלה ומבצע נעילה הן מבפנים והן מבחוץ, ללא צורך במפתח. 6 בריחים בצד הדלת ו 8- בריחים בצד המנעול, סגר בטחון סמוי כשכל אלה מוסווים במגוון גימורים, בקשת רחבה של אפשרויות כולל חיפויים אשר משלבים מתכת, עץ, טבעי, פורניר, פורמייקה וזכוכית.

דלת מדגם "פסקרה", הינה דלת מרובת בריחים המשולבת בזכוכית בידודית מחוסמת ואטומה בעלת סורג פלדה פנימי. דלת מדגם "קאיז", מחופה לרוחב בלוחות עץ טיק ומאחז עץ מלא ולה מראה קלאסי מרשים. דלת מדגם "מנהטן" המשלבת אלמנטים של מתכת, פורניר וזכוכית בגימור אלגנטי. מחירי הדלתות המעוצבות החל מ: 5,300 ₪.

בהתאם למגמת החזרה לטבע, "OPEN GALLERY"מציעה רשת דלתות עשויות עץ גושני כדוגמת עץ אפריקאי, מהגוני או אלון, המשדרות חמימות ומשפחתיות. מחירן החל מ: 9,900₪.

היום ניתן למצוא דלתות עץ עתיקות ומגולפות מרחבי העולם, שמשוחזרות ומותאמות לבית הישראלי. אנשי חברת "טורקיז האוס" ממושב בני דרור, נוסעים בעולם, מאתרים דלתות שנותרו מפירוק בית ישן ויוצרו בעבודת ידו של אומן מקומי ועל כן אין זהה לה בעולם. אנשי החברה משפצים את הדלת ומתאימים אותה לדרישות הבית המודרני. כך תוכלו לזכות בדלת כניסה המשדרת יופי ראשוני ונוכחות מרשימה.

דלתות פנים

אחד השלבים האחרונים בשיפוץ או בניית בית הוא הצבת דלתות פנים, אבל חשוב לבחור דלתות אלה כבר בתחילת התהליך כשאנו מתחשבים בצרכים שעליהן למלא ובהשתלבותן בעיצוב הכללי של הבית. כשאנו באים לבחור דלתות, נפתח בפנינו עולם חדש של חומרים, צבעים, גוונים, גדלים, מחירים ואיכויות. מה הם חומרי הגלם הרצויים לבית החדש או המשופץ שלנו? באילו גוונים לבחור ומהו החוזק או העמידות לו אנו זקוקים בדלתות הבית שלנו?

דלתות פנים מפרידות בין החללים והחדרים ומלבד תפקידן הפונקציונאלי הברור הם אלמנט דקורטיבי לכל דבר. לא לכולם זה חשוב, אך יש כאלה שרוצים לראות את השתלבות דלתות חדרי השינה עם מסגרות החלונות למשל.

דלתות פנים בנויות מעץ או פח מגולוון דלתות המתכת .PVC המצופה המצופות אינן כבדות ומשקלן די דומה לזה של דלתות העץ. הרבה מאוד דלתות פנים עשויות היום מחומר זהו עץ דחוס שמחירו .MDF הנקרא זול, והוא מקבל ציפוי למינטו.

הלמינטו הוא טפט בעל טקסטורה של עץ ועליו שמים למינציה. נשמע מוזר, אבל רוב דלתות הפנים בהן תתקלו היום עשויים כך. ישנה אפשרות לקבל ציפוי פורניר - עץ אמיתי שמודבק ידנית על הדלת.

דלתות פנים מפלדה שומרות על יתרונות מסוימים שכדאי אולי לקחת בחשבון. זה חל בעיקר על כל מה שקשור בנזקי רטיבות, חום וקור. מדובר כמובן בחלק הפנימי של הדלת, שאגב יהיה חסין לחלוטין מכל מה שקשור בתולעי עץ שמחסלות דלתות לאט ובזהירות. יתרונות נוספים של דלתות פלדה הם רמת בידוד גבוהה יותר ואקוסטיקה.

הדלתות הסטנדרטיות הן דלתות למינטו כיוון שהן מהוות שילוב מבין עמידות הדלת ומראה מעוצב. מבחר דלתות הלמינטו הוא עצום ואפשר להשיג בכל הצבעים ובמגוון רחב של אלמנטים עיצוביים.

רמת הגימור של דלתות אלה מעניקה להן מראה טבעי לחלוטין ועמידות רבה לאורך שנים. כיום דלתות אלה נמכרות בכמויות גדולות מאוד לכל סוגי הבתים.

אז נכון, אפשר להשיג דלתות קבלן (שעשויות "קרטון") ותשלמו עד 600₪ על דלת, אבל לטווח הארוך (לא ארוך מאוד) תתחרטו על כך, אחרי שתראו אותן מתנפחות, או נרקבות מכל מגע של מים.

בדלתות פנים מעוצבות משקיעים קצת יותר ומקבלים הרבה יותר.

חברת "פנדור" היתה הראשונה שהחדירה את הסגנון האיטלקי לתודעת הציבור והיא הראשונה שהשיקה את דגמי למינטו הנמכרים ביותר בישראל. בזכות מערך הזמנות ממוחשב יכול הלקוח לשלב בין סוג דלת, צבע, זיגוג ופרזול על מנת ליצור את הדלת האולטימטיבית מבחינתו, המתאימה ביותר לאווירה אותה הוא רוצה ליצור בבית. קולקציית הצבעים היום רחבה ונעה מלבן ושמנת ועד צבע עץ על כל גווניו: דובדבן אדום, דובדבן כהה, אגוז, ונגה, אלון, טנגניקה ועוד.

פנדור יצרה משקוף ייחודי לה -משקופים :WPC- משקופים פולימריים ועץ מה שהופך PVC הבנויים על בסיס אותם לעמידים לרטיבות, חזקים יותר מעץ למכות ופגעים מכאניים ואינם פגיעים לטרמיטים תולעי עץ וכיוצא בהם.

לכל משקופי פנדור עץ ו-PC מתווספות מסגרות משקוף העשויות חזק במיוחד ועמיד לרטיבות מ WPC-בצורה מעולה.

המשקופים הפולימריים מומלצים לכל בית ובמיוחד אם שוטפים את הרצפות עם הרבה מים, רטיבות גבוהה במקלחות וכו'.

לדלתות הפנים בבית, כאמור, השפעה רבה על העיצוב והמראה הכללי של הבית. דלתות יוקרתיות ואיכותיות משנות מקצה אל קצה את מראה הבית ומוסיפות לו מימד חדש. בנוסף לאספקט העיצובי יש לדלתות תפקיד חשוב ביצירת סביבת מגורים איכותית ונעימה בכך שהן מסייעות למניעת רעשים וריחות, שיפור הבידוד התרמי והאקוסטי ועמידות לאורך שנים רבות. הדלתות המסיביות והמלאות של "עץ ירוק" נותנות את הפתרון לכל המרכיבים הנ"ל: הן מיוצרות ע"י בעלי מקצוע ובאמצעות מיכון משוכלל בעזרתו - ניתן להגיע לדיוק מרבי ולרמת איטום גבוהה. העץ ממנו החברה מייצרת עבר תהליך של יבוש וחיטוי, כמו גם המשקופים וההלבשות הרחבות. הלכות וצבעים בהם הם משתמשים הינם בעלי איכות טובה ועמידות לאורך שנים. ניתן להזמין דלתות גם בגימור של צביעה אטומה. הדלתות מאובזרות בגומיות איטום ובצירים עם מיסבים העשויים מנירוסטה.

הטרנד החם הנוכחי הוא דלתות משודרגות ודקורטיביות. אנו עדים למעבר מדלתות בגודל סטנדרטי מצופות ציפויים שיגרתיים ומעבר אל דלתות מעוצבות וטרנדיות. היום ניתן להתקין דלתות שמתהדרות בגימורים מעניינים כמו ניו-לאק מבריק בשלל גוונים, פורניר במרקמים שונים, שילובי מתכת ואבן, הדפסים לפי בחירה או שיבוצים בהזמנה אישית.

קבוצת "דקור" המוכרת מתחום המטבחים נודדת אף לתחום הדלתות ומציעה בלעדית דלתות בגימור ניו לאק. אלה דלתות בעלות ברק, עמידות בפני שריטות, מכות, חום ומים. מחיר החל מ: 3,000 ₪.

הדור החדש של דלתות פנים הבית הוא: דלת הסתרים. חברת "אינובייט" משווקת לפי הזמנה דלתות נטולות משקופים המוחזקות בעזרת מערכת פרופילים נסתרת בקירות. באופן הזה קו הדלת מתיישר עם המישור של קירות הפנים ונוצרת אחידות אסטטית ואינטגרלית שמפרידה את החלל המצוי מאחוריה.

יתרון נוסף לדלת כזו הוא אפשרות פתיחה של 180 מעלות ואף סיבוב מלא של 360 מעלות. כלומר הדלת מהווה יחידת קיר ממש עליה ניתן אף להרכיב מערכת מידוף ולתלות יצירות אומנות. שלל הגימורים רב: גימורי מתכת, זכוכית ועץ וכמובן ניתן לצבוע אותה בדיוק באותו הצבע של הקיר כך שהיא הופכת לדלת בלתי ניראת. מחירה של דלת כזו החל מ8,500: ₪.

רשת "OPEN GALLERY" השיקה גם היא את קולקציית ה."NO DOOR" דלתות המתמזגות עם הקיר ובעצם הופכות לאלמנט אחיד והרמוני. המיזוג נעשה באמצעות גימורים זהים של הדלת והקיר עם אופציות שונות של חיפוי: פורניר, צבע או טפט. המחיר החל מ: 5,900₪.

חברת "אקסטל", המתמחה בפיתוח מערכות פרופילי אלומיניום מציעה מפתחים מאלומיניום. כלומר דלתות בעיצוב בלגי כשהפרופילים נראים עשויים מברזל.

"רב בריח", נכנסת לראשונה גם היא לתחום דלתות הפנים ומציגה דלתות מ 3- עולמות תוכן: מינימל – דלתות בקו וגמר נקי, מודרני, הבלטות רוחביות ואנכיות, צביעות אמנותיות מקושטות, קוביות דקורטיביות, גימורים בגוון מט ומבריק לפי בחירה, שילובים של פרופילי אלומיניום הן ליצירת מגרעות והן ליצירת בליטות ובמחיר שווה לכל נפש, קלאסי - דלתות שעומדות במבחן הזמן ואינן גחמה אופנתית, מחיפויים ועיטורים שונים, בהם: לוחות עץ גושניים עשויים עץ אגוז משובח, גימור בצביעה אמנותית, פסי פלדה, שילוב חלונות דקורטיביים שכוללים זיגוג תלת שכבתי חלבי, סורגי פלדה דקורטיביים ועוד. דלתות הפנים בקטגוריה זו עשויות חיפויים כמו ציפוי פורניר בדוגמאות שונות ותוספת של חלון צר וארוך. ואינספריישיין – המקום שבו הדמיון פוגש את הייצור – דלתות מודרניות, שהן המילה האחרונה של הסטייל האיטלקי. הם פונים לא רק לאלמנט העיצובי אלא גם למקור השראה, התפעלות ומחמאות. דלתות הכניסה של הקולקציה המודרנית עשויות מחיפויים ועיטורים שונים, בהם: לוחות צבועים בשילובי פרופיל מתכת ולוחות פלדה בשילוב פסי אמצע לבחירה. דלתות הפנים בקטגוריה זו עשויות חיפויים כמו צביעת שלייפלק בתנור, עיטורים של חלוקות ודגמים שונים, פרופילי מתכת וחלון צר וארוך.

כל דלתות הפנים הן בגמר שטופקנט. מנעול מגנטי מעוצב, צירים DOWN-UP היחודיים לרב בריח ופתיחה של 180 מעלות.

עוד חודשיים תציג רב בריח את דלת Invisible בקו הקיר, אותה ניתן לצבוע בצבע הקיר, בציפוי טאפט או בגמר צבע מט או מבריק.

(הכתבה מתפרסמת במגזין "פיין", מגזין הלייף-סטייל החרדי הראשון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר