
ליארצייט של ה'אור החיים' הקדוש – יש שישי ט"ו תמוז.
ממה אתה מעדיף להיסחט?
ה'אור החיים' הקדוש אומר, שהגאולה יכולה להגיע בשתי דרכים:
הדרך הראשונה: "הביאני אל בית היין" - התורה נמשלה ליין.
אתה יכול לבחור ללמוד תורה - 'להתכבס' ביינה של תורה:
"כיבס ביין" – העיסוק בתורה 'יכבס' את הנשמה, ויביא לגילוי המשיח.
הדרך השניה - "ובדם ענבים": אם יגיע זמן הגאולה, וישראל לא יעסקו בתורה - ב'בית היין':
"יעמיד להם מלך קשה כהמן" – ועם ישראל ח"ו ייסחט ע"י יסורין, וכך, יזדככו ויתבררו ניצוצות הקדושה – ותבוא הגאולה.
איך אתה בוחר להיגאל? הבחירה חופשית!
יש לך בחירה – איך להתכבס ולעשות 'ברור' כדי שתיגאל:
ע"י לימוד תורה: הנקראת - 'מלאכה' נאה, או:
ע"י יסורין ח"ו: 'מלאכה' בלתי נאה.
"ראה נתתי לפניך היום... ובחרת בחיים", אבל:
חכם עיניו בראשו: "מוצאי – מצא חיים"!
בישול ענבים עד הפיכתם ליין: אם הגאולה תגיע ח"ו ע"י יסורין, הדבר נמשל לבישול ענבים עד הפיכתם למיץ ענבים, פרי הגפן.
הגאולה תגיע, בהתאם לשתי האפשרויות לעיל:
"יגלה בגילוי מלכות עליון" - גאולה מתוך עסק התורה.
"עני ורוכב על חמור" – גאולה ח"ו מתוך יסורין (זכריה ט', ט').
הגאולה תגיע מתוך – אוזלת יד!
"כי ידין ה' עמו" – אם ח"ו הקב"ה יאלץ לעשות 'דין' בכעסו, הוא מבטיח:
'לעולם לא יריב אותם' – יותר הוא לא יכעס על עם ישראל (דברים, לב', לו').
'כוסות התרעלה' שעברו הצדיקים – הקב"ה יראה את הצרות והיסורין שעברו על הצדיקים, ובעבור צערם – "ועל עבדיו יתנחם".
אומר ה'אור החיים' הקדוש: "שבשביל הצדיקים שהתייסרו – יתנחם".
הצדיקים מכפרים על עם ישראל בסבל ויסורין שקיבלו על עצמם, ועבורם אומר הקב"ה: "יתנחם, ויאמר - די לצרות הגלות".
האם לפני הגאולה יהיו - מנהיגי אמת?
זמן הגאולה קרוב, והקב"ה רואה שאין כח לעם ישראל להציל את עצמם מהגלות, ולצדיקים אין כח להוכיח את העם: "לייסר בשבט מוסר למרגיזי אל".
ולא יישארו בישראל: "אנשים גדולים, נביאים חוזים, בעלי רוח הקודש".
ה'אור החיים' הקדוש מגדיר את המצב:
"כי אזלת יד" – ייאוש טוטאלי וחוסר אונים!
ומוסיף, שלא יהיה: "כח למדריכים בדרכי ה' להדריכם" – ועם ישראל ישאר:
"אפס עצור" – אפס! אף אחד לא יצליח להשפיע על נשמות ישראל, והם ירגישו:
"ועזוב" - עזובים ונטושים, ושאין הנהגה בישראל... (מוכר?)
אם כן, איך בכל אופן תגיע הגאולה?
איזה טענה – תביא את הגאולה?
"איה אלוהימו צור חסיו בו" – אנו נהיה בשפל המדרגה, והגויים ילעגו לנו!
ואז, נתעורר לזעוק ולטעון לקב"ה:
"איה אלוהימו" – אלוקים שלנו, איפה אתה?
אפילו שמעשינו לא הגונים, עדיין:
'חסיו בו' – אנו חוסים ובוטחים - אך ורק בך!
הרשענו, אבל עדיין – בוטחים רק בך!
כי אתה 'צורנו' – אפילו שהרשענו ועברנו על מצוותיך, עדיין:
"כל מחסיהם בה'" – אנו עמך! וחוסים אך ורק בך, ועל כן:
אנו סובלים דלות ושפלות - למען שמך וכבודך!!!
ואף, מוכנים להיהרג על - קדושת שמך!
ולכן, בבקשה שתראה בעניינו, שהרי:
'מצפים אנו לך' – מתי כבר תבוא וגאלתנו???
ואומר ה'אור החיים' הקדוש:
והקב"ה - ירחמנו ויענה לבקשתנו ויושיענו... הלוואי כבר היום, אמן!
מי יגאל את ישראל - בגלות האחרונה?
ארבע גלויות היו לישראל, וכל גאולה היתה בזכות משהו אחר:
גלות הראשון - בזכות אברהם אבינו ע"ה.
גלות שניה - בזכות יצחק אבינו ע"ה.
גלות שלישית - בזכות יעקב אבינו ע"ה.
והגלות הרביעית – תלויה בזכות משה רבנו.
אומר 'האור החיים' הקדוש, שהתנאי לגאולה:
"שיעסקו ישראל בתורה"! כי:
"אין משה חפץ לגאול - עַם בטלים מן התורה".
התורה משולה - לשמן זית זך
וזהו שכתוב: "ויקחו אליך שמן זית זך" - רומז שהתורה נמשלה לשמן.
"מה שמן מאיר לעולם - כך התורה"!
ודקדק לומר 'זך' - שעסק התורה צריך להיות:
בלי 'שמרים' - בלי שלאדם יהיה רצון ל'טפוח' להתגאות ולהתגדל בתורתו.
ועוד אמר: 'כתית' – שצריכין לעסוק בתורה:
"ולכתת - גופם וכוחם"... כל אחד כפי כוחו, ועוד קצת מאמץ של מסירות נפש – ונגאל!
המשיח – משול לאביון שרעב... להתגלות!
"כי יהיה בך אביון" - המשיח משול 'אביון' – שרוצה להשביע רעבונו - להתגלות ברינה לעם ישראל.
ואמר: "בך - פירוש בסיבתך"! "כי עוונותינו - האריכו קיצנו".
משפט מלך המשיח - כיצד?
"ואומרו באחד שעריך" – המשיח יהיה המיוחד שבסנהדרין, ואין מורה כמוהו:
"ושפט בצדק" – משפטו יהיה בצדק, ולא ישפוט - למראה עיניו, אלא:
"והריחו ביראת ה'" – הוא לא יסתכל לעיניים שיכולות לשקר, אלא:
הוא ישפוט את האדם עפ"י ריחו: האם יש בך יראת ה', אם לאו...?
מי רוצה למלא חשקו של – ה'אחד' המיוחד?
"ויצו ה' לכל איש ישראל, שלא יאמץ את לבבו" -
ברגעים האחרונים לפני ביאת המשיח, הקב"ה רוצה ומצוה שכל אחד:
יתאמץ בכל - עוז ותעצומות! לזרז את ביאת המשיח, כי זה יגרום:
"למלאת חשק - האחד המיוחד"!
עם קצת תתאמץ:
אתה תמלא את - חשקו של מלך העולם! מלך אחד ומיוחד!
אתה קולט איזה זכות תהיה לך?
מי עדיין לא רץ למלא חשקו של המלך?
"הביאני אל בית היין" – ונזכה למשיח!
בהקדמה לספרו, מעיד ה'אור החיים' הקדוש, שספרו נכתב ברוח הקודש, מתוך גילויים עליונים - מעבר להשגת אנוש, כפי שכתב:
"נפתחו השמים ואראה מראות אלוקים..." והבן!
אור תורתו של ה'אור החיים' הקדוש מביא:
תענוג מיוחד, מאיר מטהר ומזכך את הנשמה, עד - "נפשי יצאה בדברו".
ממש בבחינת:
"הביאני אל בית היין" – והעסקה הכי טובה - להתכבס ביינה של התורה...
לע"נ רבי חיים בן עטר ה'אור החיים' הקדוש, זכותו תגן על כל ישראל, ונזכה במהרה למשיח וגאולה ברחמים, אמן!
0 תגובות