הרב שלמה אבינר: אסור לשיר את "תקוף תעשה פיגועים"

האם אסור לשיר את המנון חמאס "תקוף תעשה פיגועים", גם בגרסאות הכיסוי שלו? הרב שלמה אבינר קובע שאסור, מכיוון ש"הזמר עצמו חייב להיות כשר, גם המנגינה"

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום מסך)

הרב שלמה אבינר, מפוסקי ההלכה במגזר הציוני דתי, קבע לאחרונה כי למרות שהפך ללהיט סאטירי, אסור לשיר את "תקוף תעשה פיגועים" - המנון מבצע צוק איתן שעלה לרשת על ידי תומכי חמאס, ומביע תמיכה בפעילות טרור נגד ישראלים. בנוסף, קבע הרב אבינר כי אסור גם לבצע לשיר גרסאות כיסוי (קאברים. י.ט).

בפסק ההלכה שלו שפורסם באתר NRG אמר הרב אבינר: "בשיר של חמאס "תקוף תעשה ביגועים" המנגינה היא מעוררת רגשות גסים, שפלים ותוקפניים, הרי מטרת השיר היא לעורר אותם להרוג יהודים... מילים חייבות להיות מילים כשרות נקיות וטהורות. מה שאין לדבר, קל וחומר שאין לשיר. השיר אינו מכשיר אף נבלה, אלא אדרבה מחמיר אותה".

"הזמר עצמו חייב להיות אדם כשר. הרי הוא כעין מחנך, ולכן חייב הוא להיות לדוגמה ולמופת בהליכותיו ובתכונותיו. דן בזה הפוסק הגדול הגאון ר' משה פיינשטיין. כלומר, אם מדובר ביהודי, הכוונה למי שמקיים את ההלכה המפורטת בחוקת החיים של היהודי, השולחן ערוך. ואם מדובר בגוי, הכוונה למי שמקיים מצות בני נח, אושיות המוסר הכלל אנושי במובן היותר רחב".

"המנגינה חייבת להיות כשרה" קבע עוד הרב אבינר, "כלומר מעוררת רגשות עדינים וטהורים ולא רגשות גסים ושפלים, תוקפניים או תאוותיים. מנגינה אינה בידור בעלמא אלא היא פועלת על הנפש. כל זאת ביאר באריכות רבינו הגדול הרמב"ם. אף אפלטון בספרו על המדינה עמד על כך שבחירת מנגינה אינה הפקר". גם גרסאות כיסוי שולל הרב אבינר, בטענה כי מדובר ב"מנגינה טמאה".

בערך בוויקיפדיה לשיר חמאס, נכתב כי השיר "מדבר על הצורך לזעזע את ביטחון ישראל ולהרוג את הציונים". בערך צויין עוד כי "השיר הפך ללהיט הומוריסטי בקרב הישראלים בעקבות המלל הפשוט והלא תקין לשונית והלחן הקליט".

מילות השיר:

תקוף תעשה פיגועים, טלטל וגרום לזעזועים, חסל את כל הציונים, זעזע את ביטחונה של ישראל

לחתור למגע עם הציונים, לשרוף מחנות וחיילים, ביטחון של ישראל זעזע, לחשוף להבות אש וולקנים

מדינת חולשה ותעתועים, מעמד במלחמה לא מחזיקים, כקורי עכביש הם מתגלים, כשהמפגש הם **** (לא ברור)

זעזע את ביטחונה של ישראל, תדליק בליבה כמו קורים, מוטט אותה עד בלי יסודות, תדביר את כל התיקנים, גרש את כל הציונים.

לבבות הציונים כל אחד פונה, לכיוון אחר ואין מזדהה, ממוות נבהלים והם מתחבאים, מאחורי חומות או ממוגנים.

צבא של אשליה ולא יוצלח, אבד עליו הכלח, ונאלח, חייליו כעכברים בשדה יבש, קרב ובא מותם, בירי תפתח.

תמטיר כבר אותם, המון טילים, תעשה את עולמם מחזה אימים, תצרוב להם בתודעה נס גדול, כי הם מגורשים ואנחנו נשארים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר