מתחתנים? כל הסגולות ליום החתונה

ספרים שלמים נכתבו על מנהגים ודרכים לחתן ולכלה. תפילות חוברו וסגולות נכתבו ואפילו הומצאו במיוחד ליום זה. המדריך המלא: סגולות לחתן ולכלה ● הסגולה הכי טובה לעשירות ולשלום בית וזכות בתלמידי חכמים ● סגולה היא לבדוק את כל בגדיו של החתן שלא יהיה עליהם שום צורת קשר ופורמים שרוכי נעליו וחגורת הקיטל

חג שבועות זה יום החתונה בין בורא עולם (החתן) לכנסת ישראל (הכלה) ושלושת הימים לפני חג השבועות נקראים שלושת ימי ההגבלה. כלומר, אמנם אנחנו עדיין בתוקף של ספירת העומר אך עדיין נמצאים בעליה גדולה קרוב לשער החמישים, יום חג שבועות.

כל ימי ספירת העומר אנו נוהגים מנהגי אבלות כלומר, אסור להתחתן, אסור להסתפר, אסור לשמוע מוסיקה וכדומה. אך מה שמיחד את שלושת ימי ההגבלה זה שהאבל נפסק ומתחילים להתכונן כמו כלה לפני חתונתה, כמו עם ישראל שהתכונן למתן תורה.

ונהגו שלא להתחתן עד אחרי ל"ג בעומר ומצאו לזה רמז שכתב הבני יששכר "דמ״ט ימי ספירה עולים כמנין ל״ב טו״ב, אכן זהו רק כשיום ל״ב בעומר גם כן בכלל, אבל כשהחשוב בלי ל"ג בעומר הוי כמנין ל״א טו״ב וזהו הרמז בפסוק לא טוב היות האדם לבדו כלומר בימים הללו במנין לא טוב עדיין ישאר האדם לבדו וימתין בנשיאת אשה עד שיעברו הימים הללו ואז אעשה לו עזר כנגדו ויזכה למצא אשה מצא טוב".

ועוד רמז שאין מחתנים בספירת העומר, כתוב בתהלים מב ה "כי אעבור בסך אדדם עד בית אלדים בקול רינה ותודה המון חוגג וגו." כי אדדם עולה גימטריה מ״ט כלומר אחרי שיעברו מט ימים ״עד בית אלדים״ כלומר חג השבועות שבאים ליראות בבית אלקים ,אז ״בקול רינה המון חוגג״

לא סתם קוראים לתקופה הזו ״עונת החתונות״ ההזמנות מגיעות אחת אחרי השניה ולפעמים עולות שתי חתונות בלילה אחד, ב״ה.

אמנם כתבה זו נכתבה בשביל הצד המתחתן ולא לצד שבא לראות מי בא לחתונה ולהשביע רעבונו ברבע עוף, אך גם לכם נביא סגולות ובעזרת השם וגם אתם הרי תחתנו בקרוב.

הזוהר כותב בפרשת לך לך דף פ"ט שמיום מתן תורה ולהלאה הקב״ה מזווג זיווגים ואומר בת פלוני לפלוני, אז זה הזמן לבקש ולהזכיר על הזוגיות ואפילו נתנו לנו חכמים זמן לשדך שידוכין הרי היא שבת המלכה ואמר רבי ישראל ממודזיץ זיע לבניו אחרי שהטריד עצמו על שידוך מסויים בשבת שאם אמרו חזל במסכת שבת קנו כי מותר לשדך הבנות בשבת הרי שמצוה היא וסגולה לשידוכים.

סגולות - כן או לא?

ספרים שלמים נכתבו על מנהגים ודרכים לחתן ולכלה. תפילות חוברו וסגולות נכתבו ואפילו הומצאו במיוחד ליום זה, אך השאלה העיקרית היא למה סגולות?

בשביל לסבר את האוזן צריכים אנו להסביר מה זו סגולה? ההגדרה האמיתית לסגולה היא ״מעשה או חפץ שמסוגל להשפיע לטובת מטרה״.

ועוד צריך לזכור שיש גם בורא לעולם שמחליט מתי נתחתן וכמה ילדים יהיו לנו, ולפעמים אנו שוכחים את מה שאנו מבקשים בשבת לפני כל ראש חודש ״שימלא הקב״ה כל משאלות ליבנו לטובה״ ולא תמיד מה שאנחנו מבקשים טוה לנו ולכן זה לא מתקיים.

לצערי הרב, במשך השנים מצאו הרבה שרלטנים פינה חמה בצל תורת הנסתר והרבו גיבובים בכדי למשוך ההמונים לעשות לכיסם שתפח מיום ליום, עד שהתגלו במערומיהם ובכך יצא שם רע לסגולות ולקמעים ובכלל לכל מי "שמתעסק״ בזה. ״מתעסק״, כאילו זה דבר רע

ערב החתונה

זמן האירוסין מסוגל לרפואה, ומובא בשם הרב הקדוש מרדומסק כששמע שנחלה הרה״ק מציעשונוב זי״ע שהרי כתוב בשם הארי ז"ל בזמירות ליל שבת ״לארוס וארוסא להתקפא חלשין״. ועוד אמרו חז"ל פסחים סח עתידים צדיקים להחיות מתים וזה יהיה באחרית הימים, ועכשיו אנו בזמן הארוסין.

אמנם, הצדיקים יכולים אינם יכולים כיום להחיות מתים אך לרפא חולים הם יכולים ומכאן השתרבב המנהג לבקש מהחתן והכלה המאורסים להתפלל על החולים ועל הרווקים במיוחד ביום החתונה, כאשר נמחלים להם כל עוונותיהם והרי הם בגדר צדיקים.

ועוד סגולה לברכתם של החתן והכלה לפרנסה טובה אך רק כאשר הם מברכים יחדיו שהרי גימטריה ״חתן וכלה״ עולים כמניין שני השמות הידועים לפרנסה - פא״ חת״ך - שהם ראשי תיבות פותח את ידיך וגם סופי התיבות של והיית אך שמח, כלומר, גם מצד של השמחה תבוא פרנסה וגם מצד הברכה של החתן והכלה.

סגולה היא לבדוק את כל בגדיו של החתן שלא יהיה עליהם שום צורת קשר ופורמים שרוכי נעליו וחגורת הקיטל. ואני ראיתי כאלו שאפילו הורידו מעליהם את העניבה רק שלא תהא צורת הקשר עליו, שהרי ביום קדוש זה אפשר על ידי קשר בודד לקשור החתן והכלה שלא יצליחו בזיווגם.

ולכן גם אלו ששמים טלית החופה עליהם יתנו הציציות בידי חברים טובים או קרובי משפחה טובים, ותמיד טוב לבדוק הציציות אחרי החתונה שלא נעשה בהם קשר ומקור לכך אנו מוצאים מלא אחר מאשר רבי חיים ויטאל שנקשר אחרי נישואיו ולקח לו תשעה חודשים לתקן צרה זו והוא כות בספריו שמי שעושה כך לחתן וכלה אין לו חלק לעולם הבא.

טבעת הנישואין

מובא בספרים שטבעת נישואין צריכה להיות כמו סמ"ך וכמו מ"ם – עגולה (כסמ"ך) מבפנים, ומרובעת (כמ"ם) מבחוץ. וע"פ הקבלה יש לקדש בטבעת של כסף.

אבל אעפ"כ, המנהג בפועל לקדש בטבעת עגולה (גם מבחוץ), ומזהב דוקא. ויש לכך סגולה ומנהג להורות שהרי אין בכל המתכות כזהב שקולו שפל ונמוך להורות שמעלת האשה שהיא צנועה בביתה וקולה לא נשמע דוגמת הזהב. וראשי תיבות זהב הם זה הקול בחשאי, ולפי זה יש לאמר שהרי שופר שציפוהו זהב במקום הנחת פיו פסול, כי בשופר צריך קול ברמה והרי זהב מנמיך הקול (נפש החיים מערכת ק אות י)

יש שנהגו לקחת משברי הכוס ולשים בתוך כיס קטן ולתלות על רווקות, סגולה לזיווג הגון בקרוב ועוד נהגו אחרי החופה לחפש אחרי היין ששתו החתן והכלה ולשתות ממנו גם כן סגולה לזיווג.

מכאן צצה עוד סגולה שהורי החתן והכלה לא היו נותנים את היין מחשש שזה יזיק לחתן והכלה מפאת כישוף כזה אחר.

מובא בספרי הסגולות בזמן החופה, שמי שידרוך ראשון על רגלו של השני יזכה בשלטון הבית ונהגו רבים לעשות זאת. שורש הסגולה במקום נכון אך רבו הרבנים שאסרו זאת.

אם בכל זאת אתם רוצים סגולה, אני אתן לך סגולה והיא להיכנס ל"חדר ייחוד" ראשון, ובאם ישכח להיכנס ראשון בחדר ייחוד, אז כשיגיעו לדירה של הזוג – אחרי החתונה – שהחתן יכנס ראשון.

ועוד לאלו שנוהגים בחדר ייחוד, ישנה סגולה לאהבה וסגולה לפרנסה להוסיף ליום המיוחד הזה.

מנהג עתיק יומין הוא לשים כף כסף בפתח חדר הייחוד של חתן וכלה, ומשתמשים בה כך:

אחת הדרכים שהאישה מתקדשת בהם הוא קידושי כסף, ובדרך זו נוהגים למעשה לקדש את האישה.

אמנם לפועל הקידושין נעשים בהרבה קהילות על ידי טבעת זהב שהיא שווה כסף אך איננה כסף ממש. ומאחר וכסף מסמל על אהבה מלשון "נכסוף נכספתי", לכן כדי להשלים את העניין מבחינה רוחנית, ולהשלים את ה"קידושין בכסף", מניחים כף כסף בפתח חדר הייחוד שלכמה דעות הוא השלמת הקידושין, והרי כף מסמלת כלי קיבול, ובעניין זה כלי קיבול לאהבה בין בני הזוג ובכף הזו משתמשים לסגולה נוספת הנקראת "מרק הזהב" - ביידיש "די גאָלדענע יויך". וזהו כינוי לצלחת מרק העוף המוגשת לחתן ולכלה, שהרי צמו ביום חתונתם.

סגולה לזוגיות טובה נמצאת גם בבסעודת הנישואין שחוטפים לחתן את החלה שבוצע עליה, ומביאים בשם רבי עקיבא איגר שענה אחר ששאלוהו על למקור המנהג ששרשו במקום קדוש שהרי כתוב בברכות ח במערבי כאשר אדם נשא אישה שאלוהו מצא או מוצא? והונצח לשני הפסוקים הראשון מצא אשה מצא טוב והפסוק השני מוצא אני מר ממות את האשה ולכן לפעולה הדמיונית הזו אנו חוטפים לו את ״המוציא״ ולא יהיה יותר ״מוצא״ אלא ״מצא״ אשה מצא טוב

ולבסוף הסגולה הכי טובה לעשירות ולשלום בית וזכות בתלמידי חכמים. כתוב: תנו רבנן איזהו עשיר? כל שיש לו נחת רוח בעשרו דברי רבי מאיר וכו, רבי עקיבא אומר כל שיש לו אשה נאה במעשים. ואני מוסיף, שהרי אשה שהרי היא עיקר הבית אם נאה היא במעשיה הרי גם בניה ובנותיה ילכו בדרכה ותזכה לרוות מהם נחת אמיתי.

הרב חיים פוקס עומד בראש מכון "סגולת האמת" לחקר כתבי הקבלה

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (93%)

לא (7%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

19
בתגובות כאן יש הרבה ויכוחים. אז כנסו לקישור: http://kaduri והחכימו
שמעוני
דברי מורנו הרב משאש פשוט מדהימים! צריך להדפיס ולפרסם בכל מקום את דבריו!
ידידיה
אסור באיסור חמור.
רוסיתה הה
18
תפסיקו כבר להראות את הכתבה הזאת.. ממש משעמם לקרוא את זה כל יום מחדש... כבר המון זמן שזה פה.. תחליפו את זה במשהו יותר מעניין
א ערליכע יוד
17
ואין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף,
מאיר
גם חסידי הגר"ע יוסף יכולים לסמוך על פסק ההלכה שלו שפאה היא כיסוי ראש (ולכן מותר לגרושה ואלמנה ללכת כך), ולמרות שלכתחילה אינו מומלץ לדעתו, בדיעבד במקרה של בעיות "שלום בית" אפשר להקל, והוא בעצמו אמר לכמה וכמה אנשים ששאלו אותו, שאפשר להקל בדיעבד. והאמת והשלום אהבו.
גיל יעקובי
והוא אמר ששאל ורעלה זה פריצות גמורה. מאידך על שיער טבעי (וכ"ש פאה) מצינו שהוא כתב שאין בזה משיכת תשומת לב, וזה לא גורם הרהור: "לכאורה נראה שמכיון שנשים אלה רגילות לצאת לרשות הרבים בגילוי ראש, ודרכן בכך, אין בזה משום הרהור... וכעין מ"ש ראבי"ה (סי' ע"ו) דהני מילי בדבר שאין רגילות להגלות, אבל ב
גד שמעוני
16
,,עבודת הצדקה,, להקיש כך בגוגל לקרוא ולשלוח לחברים
,,עבודת הצדקה,,
15
שממציאים פה בלי קשר לכתבה פאה לא פאה. כמו שהוכיח רוסיתה הה
הה צדיק רס"ט
14
היות ויש רבים שאינם יודעים את דברי הפוסקים המתירים, ולכן מוציאים לעז על נשים צדקניות שלובשות פאה, הנני להביא כאן את דברי הפוסקים המתירים: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות,
ברוך נאמן
עט. הגאון רבי רפאל זילבער זצ"ל, אב"ד פריימאן, בספרו "מרפא לנפש" (חלק ב' סי' כ"ח. נדפס בשנת תש"י), פסק להתיר פאה נכרית, וכתב שרוב ככל הפוסקים האוסרים אסרו רק מדרבנן: "ולענין פאה נכרית כתב רמ"א בשם הגהת אלפסי להקל דלא הוי ערוה ואין בה משום איסור ראשה פרוע, וכן כתב שלטי הגיבורים (שבת סד:) ומייתי רא
ברוך נאמן
קכא. הגאון רבי חיים דב אלטוסקי שליט"א, מראשי ישיבת "תורה אור" וחתן הגרח"פ שיינברג שליט"א, בספרו "חידושי בתרא" על מסכת שבת והפוסקים (דף סד:), ועל משנה ברורה (הלכות ק"ש), כתב שאין בפאה מראית העין כיון שכולם יודעים שנשים חרדיות לובשות פאה, וגם בימי קדם היו מומחים לעשות פאה שנראית כשיער עצמה: "וגם
ברוך נאמן
עשית עבודה נפלאה, פשוט אין מילים
משה ישראלי
דברים נפלאים, יישר כח גדול
שמואל פ.
אם לא, אז למה התגובות מלאות שקרים, כאילו יש איזה רב שמתיר את הפריצות הנוראה הקרוייה פאה נכרית. ?
דני
שלך... הפריצות הנוראה היא במוח שלך בלבד. ראשית - יש בדבריך חוצפה כלפי גדולי הדורות, החל מהגאון בעל שלטי הגיבורים שחי בזמנו של ה"בית יוסף", והוא מגדולי האחרונים, ורבבות יהודים לומדים את דבריו הנמצאים על דף הגמ', בחיבוריו עין משפט נר מצוה, מסורת הש"ס וכו', והגאון רמ"א, והגאון סמ"ע בחיבורו "פרי
יעקב רוזן
הנוכל הזה מסתיר את דעתם האמיתית של גדולי ישראל - שכולם מודים שפאה נכרית אסורה באיסור חמור.
רוביק
על מנת שאנשים לא יאמינו. ממה אתה מפחד? אתה רוצה להסתיר את האמת? על מי אתה עובד, כשאתה כותב ש"כל גדולי ישראל מודים"? ללא שום הוכחה?
נחום
ואף רב לא היה לו מה לענות על זה
רוסיתה הה
13
לא ידעתי שכל כך הרבה פוסקים התירו פאה, תמיד רבתי על זה עם בעלי, שהביא לי פשקווילים נגד פאה. היום אני מבינה שהכל שקר. במיוחד שאנחנו מרוקאים, וקראתי מה כתב הרב שלנו, הרב שלום משאש, על פאה. למי שעדיין לא קרא אני מצרפת קישור: http://www.kad
הילה
12
היות ויש הרבה בורים ועמי הארצות, שמוציאים לעז על הנשים הצדקניות שלובשות פאה, מחמת שאינם יודעים את דברי הפוסקים המתירים, הנני להביא כאן את דברי המתירים ככתבם וכלשונם, ישמע חכם ויוסף לקח: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע
ברוך נאמן
כן כתב הגאון רבי שלמה אליעזר שיק שליט"א, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספרו "אשר בנחל" (חלק ל"א, תשובה ה'-כ"ד), וזה לשונו: "ועדיף ללכת עם פאה, מאשר ללכת עם מטפחת ובגילוי שיער, וזה ברור. כי ללכת בגילוי שיער, זהו עוון חמור מאד מאד, ואת זאת צריכים לזכור היטב היטב, כי פאה זהו סתם כובע של שיער ולא יותר.
חסיד קדוש
11
כך הפיתוי לזרוק את הבעל מהבית ולסחוט מזונות יהיה קצת פחות מעבר לחלון וגם פקידות הסעד ועובדות סוציאליות פחות ידחפו לכיוון גם ילדים זה סיכון לגבר אבל ברצינות בזה אין ברירה
עיניו בראשו
10
היות ויש הרבה בורים ועמי הארצות, שמוציאים לעז על הנשים הצדקניות שלובשות פאה, מחמת שאינם יודעים את דברי הפוסקים המתירים, הנני להביא כאן את דברי המתירים ככתבם וכלשונם, ישמע חכם ויוסף לקח: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע
ברוך נאמן
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה. וגודל הענין מובן גם מגודל השכר על קיום הציווי, כפי
חסיד קדוש
9
הרם יש מקור לענין לקנות רק דברים חדשים לחתן וכלה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואב
8
ללבוש פאה כמובן... מדברי הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה" "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה
א. פרלמן
ומי יכול לחלוק עלי?
רוסיתה הה
7
המעןניןלהנשא או להנשאת. קחו 10גבריםבשבת ויקראו שעה אחת זוהר כל אחד לבד ולא ידברו, ואחר כך כולם יקראו נשמת כל חי,ויאמרו מי שברך לאדם שרוצא להינשא ורק לאחד שאירגן את זה, ככה יעשה 4 שבועות רצופים ,וימצא את בת זוגו או היא תמצא את בת זוגה במהרה. בדוק ומנוסה. ניתן לפרסם את זה בכל מקום.
יוסי
6
שאני יזכה לילד בריא ושלם
ליאל ברדה
5
"לקט שכחת הפאה" של הרב וולפא. להורדה: htt
מנדי
4
חפשו בגוגל
הרב פוקס
3
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", בזה הלשון: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה". וכש
ישראל מאיר
גדולי ישראל אמרו בדיוק ההפך, להתכער בחוץ ולהתקשט בבית, לא כמו החוטאים היום.
ציון
תמשיך ללהג על "גדולי ישראל" שנמצאים בדמיון שלך
ציונה
כמו שהוכחתי
רוסיתה הה
2
מתוך שיחתו של הגאון הקדוש מליובאוויטש זצ"ל: "פאה נכרית הוא ענין שנוגע לבנים ובני בנים, לפרנסה ובריאות, כדאיתא בזוהר, שהדבר נוגע לבני חיי ומזוני. אין לשאול מדוע פלונית ופלונית אינה חובשת פאה נכרית ואינה נוהגת כראוי, ומכל-מקום טוב לה בבני חיי ומזוני והצלחה בכל עניניה. ראשית, אין אדם יודע מה קורה אצ
יהודית
כל מילה פנינה בהירה וקדושה
חסיד
1
כל הסגולות הכתובות כאן בכתבה נהדרות.וגם הרב הכותב מאוד מרשים בדבריו. אני אישית, יום לפני חתונתי, הלכתי לרבנית יפה כהן,ברחוב אבני נזר בבני ברק,שידועה בין חברותיי שיש לה כח ברכה מיוחד לשידוך וחתונה, והיא מברכת ומיעצת חינם. והיא ברכה אותי מאוד, ויעצה לי עצות חכמות להתנהג בוותרנות ומדות טובות! כראוי א
רבקי
אני מתרגשת לראות כאו תגובה על הרבנית האישיות המהממת הזו כי גם אני נושעתי מברכתה של הצדיקה יפה כהן
רכסים
מישהי יודעת פרטים מה הטלפון והכתובת של הרבנית יפה כהן, שמעתי עליה הרבה, אבל איני מצליחה להגיע למידע אייך מגיעים אליה. תודה מראש למי שתוכל לתת פרטים
פייגי

אולי גם יעניין אותך:

עוד בהסגולה היומית: