כך תטפחו יער טרופי מהמם בבית

עציצים תורמים רבות לאווירה בבית. הם משתלבים בכל סגנון עיצובי, מעניקים יופי ורעננות, ואף תורמים לבריאותנו. אך פעמים רבות, למרות כל מאמצנו, הם לא נראים טוב. איך עוזרים לצמח חולה? (משפחה, בבית)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

רוב העציצים, גם אם הם נראים חלשים ונבולים, יכולים להשתקם אחרי טיפול מתאים. מעט מדי אור, יובש וקרקע דלה הם הגורמים העיקריים למחלות הצמחים הביתיים. לכן בשלב הראשון חשוב לוודא שהצמח נמצא בתנאים שמתאימים לו.

בדרך כלל צמחים ביתיים סובלים מהעדר אור, לכן מומלץ לעביר עציצים למקום מואר היטב, אך ללא קרני שמש ישירות שלפעמים פוגעות בפרחים ועלים עדינים. כדאי לבדוק גם אם ההשקיה מתאימה לסוג הצמח. לפעמים אנחנו פשוט קובעים יום להשקיית כל העציצים בבית, וכך יוצא שגם צמחים טרופיים וגם קקטוסים מקבלים את אותה כמות מים. אם הצמח מגלה סימני מחלה, אחד הדברים הראשונים שצריכים לעשות זה לבדוק מה בדיוק ההשקיה המומלצת בשבילו.

לעתים קרובות צמחים לא מרגישים טוב כי הם נמצאים בכד הלא מתאים. אם צמח גדל ופרח יפה, ואז ללא סיבה מיוחדת התחיל לגסוס, יתכן והוא זקוק לכד גדול יותר, בו יהיה מספיק מקום לשורשיו הגדלים והמתפתחים. כשאתם מעבירים את הצמח לכד חדש, תוסיפו גם אדמה טובה ותוספת מיוחדת להעשרת הקרקע שמתאימה לסוג הצמח. במשתלות יעזרו לכם להתאים קרקע ותוספת לסוג הצמח.

(צילום: shutterstock)

לפעמים למרות ההשקיה המתאימה הצמח נראה יבש. ניתן לשמור על לחות הקרקע לאורך זמן ע"י הוספת אבנים קטנות על פני האדמה. פיזור האבנים בעציץ גם תורם למראה החיצוני שלו וגם שומר על הלחות האופטימאלית של הקרקע.

להשקיה לא מומלץ להשתמש במים ישר מהברז, היות והמים בארץ, לצערנו, לא באיכות גבוהה מדי. תמלאו בקבוק מים ותנו לו לעמוד לפחות שעתיים-שלוש לפני שמשקים את הצמחים. "תרופת סבתא" לצמחים היא הוספה של תכולת התיאונים שהוצאו מכוסות תה וגם שאריות הקפה שנשאר בתחתית הספל למי השקיה. חובבי שיטות טבעיות טוענים שבשני אלה ישנם חומרים מזינים שמיטיבים עם העציצים ועוזרים לצמח לגדול וללבלב.

צמחים עם עלים רחבים סובלים לעיתים קרובות מהצטברות אבק ושומן (אם הצמח נמצא במטבח) על העלים. שכבה כזאת על העלה פוגעת בתפקוד התקין של הצמח, מפריעה לו לנשום ולהפיק חמצן. לכן צמחים כאלה יודו לנו על "המקלחת" מפעם לפעם. את העלים שוטפים משני הצדדים בעזרת מטלית רכה. מרטיבים את המטלית במים פושרים וסוחטים היטב. ניתן להוסיף למים מספר טיפות של חומץ. שוטפים את העלים אך ורק בבוקר או בצהריים כי עד הערב העלים צריכים להספיק להתייבש. בזמן הייבוש כדאי להעביר את העציץ לצל.

העזרה הראשונה לצמח חולה היא הסרת החלקים הנבולים. קחו מספריים קטנות וחדות מאוד ותסירו את כל העלים היבשים. תיזהרו לא להסיר ניצנים קטנטנים שמהם יצמחו עלים חדשים ובריאים. אם גם חלק מהענפים נראים יבשים, תחתכו גם אותם. תתחילו לחתוך פיסות קטנות עד שתגיעו לגבעול ירוק. ברגע שמגיעים לחלק הירוק של הגבעול מפסיקים לחתוך. אם הטיפול עבר בהצלחה, תוך מספר ימים עד שבועות הצמח יצמיח ענפים חדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר