השתמשנו במערכת ההפעלה Windows 10 • אלו הרשמים שלנו

אחרי כמעט יממה של שימוש במערכת ההפעלה העתידית של ענקית התכנה מיקרוסופט, אנו מגישים לכם רשמים ראשונים. מיקרוסופט למדה מטעויות עבר שלה ושל המתחרות? (מחשבים)

חיים אבני | כיכר השבת |
ווינדוס 10, מיקרוסופט למדה מטעויות העבר (צילום מסך)

שעות ספורות לאחר שענקית התוכנה האמריקנית שחררה את Windows 10 Technical Preview (מעין גרסת בטא מוקדמת יותר), מדור דיגיטל של "כיכר השבת" כבר מצא מחשב בגיל העמידה על מנת לבצע עליו את הניסוי הקליני הראשון במערכת הפעלה העתידית של מיקרוסופט, אשר בה תולים במיקרוסופט תקוות רבות.

הדבר שהכי בלט בבחינת מערכת ההפעלה, היא העובדה כי נראה שבמיקרוסופט החליטו הפעם באמת להתייחס לדעות הנסיינים של מערכת ההפעלה העתידית שלה. כך למשל בנו בחברה תכנה מיוחדת המיועדת להעביר משוב עצות ותלונות של הנסיינים, שלטענת החברה יעברו היישר למהנדסי מערכת ההפעלה.

בגדול, התחושה (הראשונית) מחלונות 10, הוא שלא מדובר במערכת הפעלה מהפכנית וחדשה כמו וויסטה או חלונות 8. אלא סוג של שיפור והטמעת תיקונים ושיפורים על בסיס חלונות 8 והמשוב (המאוד לא מחמיא) שקיבלו במיקרוסופט.

Windows 8.2, סליחה, Windows 10

לא מעט חובבי טכנולוגיה מושבעים ניסו להבין בליל ההכרזה מדוע החליטו במיקרוסופט לכנות את מערכת ההפעלה הבאה שלה Windows 10 ולא Windows 9. כל מי שהתנסה במערכת ההפעלה החדשה יוכל להסכים כי ההרגשה היא שמדובר בסוג של Windows 8.2. משהו כמו המשך השיפור שהתחילה החברה ב- Windows 8.1, אשר במיקרוסופט התעקשו כי לא מדובר במערכת הפעלה נפרדת, אלא בעדכון ל- Windows 8.

כעת, מסתבר ש- Windows 8.1 אכן היה Windows 9, מה שגורם למערכת ההפעלה העתידית להיקרא Windows 10. גם הליך ההתקנה של Windows 10 דומה למדי להליך העדכון ל-Windows 8.1. שיכול להיות מותקן ישירות מחלונות 8, ושומר את כל הקבצים וההגדרות של מערכת ההפעלה הקודמת שהייתה מותקנת.

בנוסף נראה, שכל הקבצים והתכנות וההגדרות האישיות שלכם נשמרים כמו במערכת ההפעלה הקודמת שהייתה מותקנת על המחשב.

האם Windows 10 למדה מטעויות העבר?

השינויים העיקריים והבולטים לעין בחלונות 10, הם כאמור שיפור ממשק המשתמש. כשהציגה מיקרוסופט את Windows 8, מדובר היה במערכת הפעלה חדשנית, עם מקצה שיפורים מרשים למדי, שהצעיד את מערכות הפעלה ממשפחת Windows לעולם חדש ועם הרבה פחות תקלות, קריסות ובאגים, כמו גם הטמעת פיצ'רים שממש לא ברור למה לקח למיקרוסופט כל כך הרבה זמן להטמיע אותם.

אלא שמיקרוסופט נכשלה כישלון חרוץ וכואב באריזת המוצר, מערכת התצוגה הבעייתית. כשהציגה את ממשק המטרו הכושל, טענה החברה שזה העתיד, שהלקוחות רוצים ממשק עתידני (יחסית, יחסית), שזה העתיד. אלא שהלקוחות אמור לא, אנחנו רוצים את ממשק ההתחל, גם אם הוא הוצג לפני 17 שנים. אנחנו רוצים את שולחן העבודה המסורתי, זה שאפשר באמת להריץ עליו מאה תוכנות ברקע.

זה לא היה קל למיקרוסופט לסגת מממשק המטרו, כמו גם מהחרמת כפתור ההתחל. ולמרות שסביר להניח שהחברה ידעה היטב כי הוא הגורם היחידי לכישלון המביך במבחן התוצאה בקופות, החליטו לסגת רק חלקית מממשק המטרו, ולהחזיר את סימן ההתחל בלבד ב- Windows 8.1. מה שאולי סייע קצת למשתמשים הקיימים, אבל לא ממש שכנע את המשתמשים במערכות ההפעלה הוותיקות (XP ו-7, הסיפור של וויסטה דומה להחריד לסיפור של חלונות 8) לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם.

אנו מאוד שמחים לבשר לכם כי כעת הפנימו בחברה שבשינוי קל הלקוחות לא יחזרו. ואנחנו גם סבורים שהסיבה שבחברה החליטו למתג את מערכת ההפעלה הבאה כ- Windows 10, הוא כדי להתרחק כמה שיותר מהפיאסקו של Windows 8.

שובו של כפתור ההתחל; מותו של המטרו

כן, מיקרוסופט החזירה את כפתור ההתחל, בלי לנסות לשכנע (להכריח) את המשתמשים לעבור לממשק אחר, פשוט כפתור ההתחל האהוב כל כך על משתמשיה. כן, עדין תקבלו זכר לממשק המטרו ותפריט ההתחל יציע לכם גם כמה אפליקציות "מודרניות" המוכרות לנו עד כאב מממשק המטרו ז"ל. שהרי פטור בלי כלום אי אפשר.

תפריט ההתחל כעת כולל אפשרות חיפוש מתקדם, ובו גם חיפוש באינטרנט, במקביל לחיפוש במחשב עצמו. חיפוש תוכלו לבצע גם באפליקציה ייעודית, אשר מופיעה כקיצור דרך על יד כפתור ההתחל. לצערנו, כל החיפושים באינטרנט יעברו דרך מנוע החיפוש של החברה "בינג", ולא תוכלו להגדיר את מנוע החיפוש אחרת.

ממשק המטרו המרגיז כל כך, נעלם לו מהמחשב שלנו, ולנו לא נותר אלא לברך את מיקרוסופט על הצעד האמיץ שבהודאה בכישלון המוחץ. שבעצם מודה בכך שהחברה פספסה בענק בקריאת המפה ובעיצוב ממשק וחווית המשתמש ב Windows 8.

במקום זאת, תקבלו את ממשק שולחן העבודה המוכר והאהוב, עם עיצוב מלוטש מעט יותר ממה שאתם מכירים מ- Windows 8.1. מה שמכנים במיקרוסופט "אפליקציות מודרניות", יכולות לרוץ כעת בתוך שולחן העבודה ממש, כולל אפשרות לשנות את הגודל, ולהריץ את האפליקציות כמו כל תוכנה רגילה.

אם אתם ממש רוצים, תוכלו לפתוח את האפליקציות המודרניות במצב מסך מלא, שיגרום לאפליקציה להראות כמו שהיא נראית בחלונות 8.1. זאת מלבד מצב מסך מלא רגיל, שיגרום להצגת האפליקציה במסך מלא, כמו כל תכנה אחרת.

זכר לממשק המטרו, תוכלו עדיין להתרפק על מה שמכנים במיקרוסופט 'צ'ארמס באר', אותו תפריט שנפתח בצידי המסך, מה שהיה אמור להחליף את כפתור ההתחל. כעת הוא משמש בעיקר בממשק ההגדרות של האפליקציות המודרניות, אך גם כממשק השיתוף העיקרי של המערכת.

ריבוי שולחנות עבודה, סוף סוף

בהמשך לכך שבמיקרוסופט החליטו להקשיב למשתמשים, ולהמשיך להטמיע שיפורים שלא ממש ברור למה הם לא נמצאים כבר ב-XP. החליטו במיקרוסופט סוף סוף לתמוך בריבוי שולחנות עבודה.

מי שלא עשה שימוש במערכות ההפעלה המתחרות של מיקרוסופט, כמו לינוקס או OSx של אפל, כנראה לא ממש יודע מה זה. אז נספר לכם שמדובר באפשרות להחזיק בכמה שולחנות עבודה במקביל, כך למשל כשתמלאו את שולחן העבודה שלכם עד להתפקע, תוכלו לעבור לשולחן העבודה השני בקלות, ולהעביר תוכנות פועלות בין המסכים בלחיצת כפתור.

מדובר בתכונה שנמצאת שנים רבות ברוב מערכות ההפעלה של לינוקס, כמו גם במערכות ההפעלה של אפל. אך משום מה טרם נכנסה, עד עתה, לשימוש מערכות ההפעלה של ווינדוס.

אם לסכם בכמה מילים את Windows 10, מדובר במערכת הפעלה שלמערכת התצוגה שלה הוכנסו שיפורים רבים ומתבקשים, שינו את פניה לגמרי. יש למה לחכות, רק נקווה שמיקרוסופט באמת תנהג בהגינות כשתחלק אותו חינם למשתמשי חלונות 8, כמו שדיווחנו לכם כבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר