סקר: 42 אחוזים בעד שירו של עמיר בניון 'אחמד אוהב ישראל'

מסקר 'חדשות 2' עולה כי 42 אחוזים מהציבור בישראל חושב כי שירו של הזמר עמיר בניון "אחמד אוהב ישראל", שעורר סערה וביטול הופעה בבית הנשיא, אינו שיר גזעני (מוזיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמיר בניון (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)

שיר גזעני? הציבור לא חושב כך. הסערה סביב הזמר והיוצר עמיר בניון בעקבות שירו "אחמד אוהב ישראל" המשיכה להסעיר גם היום (רביעי) את המערכת הפוליטית ובכלל, ולמרות זאת מתברר כי רוב הציבור לא מצדד בעמדת נבחרי הציבור וסבור כי השיר אינו גזעני.

בשיר מתאר בניון את חיי הערבים הישראלים מפיו של "סטודנט ערבי". בין שלל הביטויים ניתן לשמוע "אני סתם חלאה כפוית טובה", ו"יבוא הרגע שאתה תפנה לי את הגב ואני אתקע לך סכין מושחז, אני אירה בך בגב" ועוד.

בסקר שערכו חברות מדגם ואיי-פאנל בפיקוח הסוקרים מנו גבה ומינה צמח, עבור 'חדשות 2', הביעו 42% מהנשאלים תמיכה בשיר מעורר המחלוקת וסברו כי מדובר בשיר ראוי לחלוטין. מנגד, 38% מהנשאלים הסתייגו מהשיר וטענו כי מדובר בשיר גזעני ולא ראוי.

במקביל, עלה נתון מעניין כי אחוז ניכר בציבור סבור כי החלטת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לבטל את הופעתו של הזמר בבית הנשיא, הייתה נכונה. 48% מהציבור תמכו בהחלטה לעומת 39% שהתנגדו להחלטת הנשיא.

בתוך כך, בבית הנשיא הוחלט כי הזמר בועז שרעבי יהיה מחליפו של בניון ויופיע ביום ראשון בבית הנשיא במסגרת הטקס לציון יום היציאה והגירוש של היהודים מארצות המערב ואיראן.

"אני זמר, יוצר במקצועי, זו פרנסתי בעזרת השם, זה מה שאני יודע ואוהב לעשות ושמח להופיע בפני כל עם ישראל ובפני כל מי שמזמין אותי", מסר הזמר שרעבי, "לכל מקום שמזמינים אותי אני בא בשמחה ואני מקפיד בשיריי לא להביע עמדה פוליטית אלא רק עמדה מאחדת של העם". הוסיף.

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, שהודיע כי לא יגיע לטקס בבית הנשיא בעקבות החלטת הנשיא לבטל את הופעתו של בניון, דבק בהחלטתו ולא יגיע לטקס. השר שרצה להביע תמיכה פיזית בזמר, הגיע אתמול להופעה שקיים הזמר בתל אביב. במהלך ההופעה הזמר הקדיש לו את השיר 'שמחות קטנות'.

השר כתב הגיב על החלטת הנשיא וכתב כי "ביטול ההופעה של הזמר עמיר בניון בבית הנשיא בטקס לציון יום הגירוש והפליטות של יהודי ערב נעשה בניגוד לעמדתנו. אני מכבד ואוהב את הנשיא ריבלין (ולא אוהב את שירו של עמיר בניון), אבל לא אוכל לתת את ידי לפגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והיצירה. החרמת אמנים על רקע דעותיהם היא מעשה פסול ולכן לצערי לא אוכל להשתתף בטקס. אם בניון לא שר, אני לא אדבר".

מלבד השר אורבך, מאות האנשים הגיעו אל ההופעה למרות גשם הזלעפות שירד בחוץ והביעו תמיכה בזמר. "הוא אומר את מה שכולם חושבים, זאת מדינה דמוקרטית וזכותו לומר את דעתו" אמרו לכלי התקשורת. כשעלה לבמה, הקהל אף ביקש ממנו לבצע את השיר השנוי במחלוקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר