אמא שואלת: בני מתקשה להתלבש

הקו החם: יש לי ילד בן שש שלוקח לו שעות להתלבש. תלונות מגיעות גם מהחיידר, שם הוא מתקשה לעשות פעולות פשוטות. מה עושים?

מערכת מדור משפחה | כיכר השבת |
(פלאש 90)

שאלה

יש לי ילד בן שש שלוקח לו שעות להתלבש ולהתארגן בבוקר. לפעמים הוא יכול להיות ער מהשעה שבע בבוקר אבל אם אני לא יושבת ומלבישה אותו ממש מכף רגל ועד ראש הוא פשוט לא זז. ניסינו לעשות מבצעים ולדרבן אותו ולצערי גם לכעוס עליו מכיוון שהוא מקשה עלי מאד את ההתארגנות בבוקר כשיש אחריו עוד כמה קטנים ברוך ה', אבל שום דבר לא עוזר. גם בחיידר הרב'ה אומר את אותו דבר - לוקח לו זמן להוציא את הסידור, לפתוח אותו, הוא נראה בוהה או מנותק ואיננו יודעים מה לעשות. בהמלצת החיידר לקחנו אותו לבדיקה נוירולוגית אך היא יצאה תקינה. האם זה קשור לנושא של הכתבה והאם יש מה לעשות בעניין?

תודה רבה

אמא מודאגת מאד.

שלום לאמא המודאגת

מהתיאור שלך נראה שאכן, על פניו, הבן שלכם סובל מקושי בתכנון תנועה. כלומר, הוא יודע מה הוא צריך לעשות, וגם יודע כיצד מבצעים את הפעולה, אבל משהו בתקשורת בין המוח לאיברים - תקוע. זה דומה למכשיר חשמלי שעובד מצויין אבל לא הדליקו אותו. כלומר - צריך לעשות את החיבור בין ההוראה במוח להפעלה הגופנית.

ראשית- אני ממליצה מאד לפנות למרפאה בעיסוק. היא זו שמטפלת בבעיות מעין אלו. בינתיים אני מפנה אותך לרעיונות שמובאים בכתבה וניתנים ליישום בבית בקלות.

נסו להפעיל את גופו כמה שיותר- ריצה, קפיצה, קפיצות על טרמפולינה, תרגילי התעמלות פשוטים ועוד.

עוד דבר שכדאי לעשות- להקנות לו מיומנויות של המללת המטלות. כלומר: לבקש ממנו לעשות פעולה מסויימת ולומר בקול רם את שלבי הפעולה.

דוגמא: תביא לי בבקשה כוס מים מהמקרר.

הילד צריך לומר:

1. אני הולך למטבח

2. אני לוקח כוס מהארון

3. אני הולך למקרר

4. אני פותח את המקרר

5. אני מוציא מתוך המקרר בקבוק מים

6. אני מוזג את המים לכוס

7. אני מביא לך את המים

זה נשמע אולי קצת מוזר אך פירוק המטלה לחלקיה עוזרת לילדים עם קושי בתכנון להבין מה נדרש מהם בכל שלב.

בינתיים, אל תקשו עליו. האיטיות בבוקר איננה עצלות, הוא באמת מתקשה להתלבש וחייב את עזרתך. מניסיון, התפקוד של ילדים כאלה עולה בדרך כלל עם הגיל והם לומדים להתאים את עצמם לקצב האמיתי של החיים. אולי הוא לא יהיה זריז במיוחד אבל בודאי שיצליח יותר. בעזרת ה'.

הרבה הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר