פרסום ראשון

מלך מרוקו סירב לפרס; שיגר מכתב לרבני פינטו

בעודו מסרב להיפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס, מלך מרוקו, מוחמד השישי, שלח מכתב מיוחד ומרגש לרבנים לבית משפחת פינטו, האחים רבי דוד ורבי חיים. את הסבא הנודע, מכנה המלך: "הגדול והיקר הקדוש רבי חיים פינטו". המכתב נשלח בעקבות יום ההילולא. לקטעים מהמכתב (בעולם)

מנחם כץ | כיכר השבת |

‫מלך מרוקו הודיע השבוע על ביטול פגישתו האישית עם נשיא המדינה שמעון פרס, בעקבות‬ משבר תוכנית ההקפאה שיצר ראש-הממשלה בנימין נתניהו.

‫פרס היה אמור להשתתף בכנס כלכלי‬ בינלאומי ´ועידת דאבוס´ שייפתח במרקש‬ ‫בשבוע הבא. פרס היה אמור להיות הנואם המרכזי.

‬על‬-‫פי הדיווח בעיתון כוויתי, נציגי‬ ‫מדינות סוריה, ערב הסעודית ולוב שלחו‬ ‫מכתבים למלך מרוקו כדי שימנע את השתתפותה‬ ‫של המשלחת הישראלית בכינוס של‬ ‫הפורום הכלכלי הבין-לאומי בעיר מרקש.

בבית הנשיא תכננו לנצל את הביקור כדי‬ ‫לקיים פגישות עבודה‬ ‫מדיניות עם מלך מרוקו‬, ‫אולם לבסוף הגיע מסר‬ ‫מהמלך שלפיו בשל‬ ‫הרגישות הרבה הנובעת‬ ‫בתהליך‬ ‫מהקשיים‬ ‫המדיני בין ישראל‬ ‫לפלסטינים, לא יוכל‬ ‫המלך להיפגש עם פרס‬ ‫בעת הזאת.

יצוין כי המלך מוחמד‬ השישי העומד גם בראש‬ ‫ועידת ירושלים בליגה‬ ‫הערבית לא נתפס‬ ‫מעולם בהתבטאות נגד‬ ‫המדיניות הישראלית, גם בימים הקשים ביותר של‬ האינתיפאדה השנייה, מבצע חומת מגן או עופרת יצוקה.

‬המלך‬ ידוע בעמדותיו ובהערכתו הכנה ליהודים‬ ‫וכמי שעומד לצדם, כך עד היום לפי עדות‬ ‫היהודים שנותרו עדיין ברחבי מרוקו‪.

אבל יש עוד ידידים למלך מרוקו. ‬לאחרונה הגיע מכתב נרגש ומיוחד ממלך מרוקו‬ ‫מוחמד השישי לרבני משפחת פינטו - הגה"צ‬ ‫רבי חיים פינטו, רבה של אשדוד והגה"צ‬ ‫רבי דוד פינטו, ראש מוסדות "אורות חיים‬ ומשה", לאחר ההילולא הגדולה של סבם‬ ‫הגדול הגה‘‘ק רבי חיים פינטו הראשון זיע"א‬ ‫שהתקיימה בעיר מוגאדור אסווירה במרוקו.‬‬

מלך מרוקו שיבח את הסבא, אותו הוא מכנה "הגדול והיקר הקדוש רבי חיים פינטו".

"למכובדי הרבנים רבי חיים ורבי דוד פינטו, הייתי נרגש ונלהב להודעה של הרב והתפילות שליוו אותה. סבכם ידע להפיץ ממרוקו לעולם כולו, דברי חכמתו והוראותיו שהתכונה העולמית וההשפעה הרוחנית מפורסמים היום לכולם", כותב במהלך.

במכתב, המתפרסם בשבועון הספרדי "יום ליום", מתאר המלך את הדביקות של רבי חיים פינטו במלוכה המרוקאית, מדורי דורות.

המכתב נחתם: בהערכתי ובהוקרתי הרבה, מוחמד ה-6 מלך מרוקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר