סמסונג השיקה דיסק און קי בנפח 1TB

סמסונג חשפה בכנס CES 2015 את סדרת הכוננים הקשיחים הזעירים של החברה: כונן שמהווה כלאיים של דיסק און קי וכונן קשיח בגודל של כרטיס ביקור ונפח ענק (טנכולוגיה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: סמסונג)

תערוכת CES 2015: ענקית האלקטרוניקה סמסונג חשפה אמש את סדרת הכוננים הניידים החדשה של החברה, המהווה שילוב בין כוננים קשיחים חיצוניים והתקני זיכרון ניידים (דיסק און קי). הכונן מגיע במימדים של כרטיס ביקור ממוצע אך עושה שימוש בזיכרון פלאש כמו כונני ה-SSD.

סדרת הדיסקים החדשה של החברה מציעה שלושה דגמים בעלי נפחי אחסון משתנים, החל מ-250 GB זיכרון לדגם הזול ועד לטרה בייט שלם לדגם היקר ביותר. כל הכוננים נחשבים למהירים במיוחד (עד פי שלשה מכונן קשיח מגנטי) ולעמידים בפני מכות ונפילות - זאת בעקבות העובדה שאין בדיסק חלקים נעים.

סדרת הכוננים מגיעה בגודל של 71.0 x 9.2 x 53.2 מ"מ ובמשקל של 30 גרם. בחברה דאגו לשלב טכנולוגיית הצפנה שעושה שימוש באלגוריתם AES עם מפתחות 256 ביט, מה שמבטיח הגנה סבירה ומעלה במקרה בו הכונן שלכם ייעלם או ייגנב (למרות שניתן להצפין כל כונן על ידי שימוש בתכנות חינמיות).

אם תחפצו באחד מהכוננים הזעירים החדשים, תאלצו להיפרד מכ-180 דולרים לגרסה הזולה ביותר - נפח אחסון של 250 ג'יגה בייט. הדגם הבינוני שמגיע בנפח 500 ג'יגה בייט יעלה לכם 300 דולרים. עבור הדגם היקר ביותר בנפח של 1 טרה בייט תאלצו לשלם לא פחות מ-600 דולרים.

למרות הנפח המרשים לגודל הכונן, סמסונג אינה הראשונה לייצר התקני זיכרון בעלי נפח גדול במיוחד ומימדים זעירים. כזכור, לפני מספר חודשים חשפה חברת סאנדיסק כרטיס זיכרון SD בנפח של 512 GB שנמכר בחנויות תמורת כ-800 דולרים.

גם יצרנית אמצעי הזיכרון "קינגסטון" משווקת בשנים האחרונות התקני זיכרון זעירים בעלי נפח אחסון גבוה במחירים דומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר