מכה ל-Uber באירופה: בית משפט גרמני אסר את השימוש באפליקציה

אפליקציית אובר שנחתה לאחרונה בישראל והחלה לעורר את זעמם של נהגי המוניות שחוששים לפרנסתם בדומה לנהגי המוניות באירופה, סופגת כעת מכה דווקא באחד השווקים החשובים כאשר בית משפט גרמני החליט לאסור את פעילותה בפרנקפורט. ומה צפוי בישראל? (רכב)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: משה שי / פלאש 90)

אפליקציית "אובר", אשר מציעה שירות הסעות חברתי ומאפשרת כמעט לכל אדם לשמש כנהג מונית ולקבל הזמנות מהאפליקציה, כבר עוררה לא מעט מהומות, בעיקר בבירות האירופאיות, שם חוששים נהגי המוניות לנישול פרנסתם.

נהגי המוניות חוששים בעקבות האפשרות שכל מי שבבעלותו רכב, יכול להסיע נוסעים ללא מיסים המוטלים על נהגי המוניות, ובכך יוצרים תחרות שאינה הוגנת.

בעקבות כך, פתחו לפני חודשים ספורים נהגי המוניות באירופה במחאה מתוקשרת, במהלכה אף חסמו רחובות בבירות אירופאיות, כמו לונדון, פריז, ברלין, מדריד, ברצלונה ועוד. הממשלות באירופה אף החלו להיכנס לעובי הקורה, והחלו לבדוק מה ניתן לעשות בכדי לא לנשל את נהגי המוניות מפרנסתם.

כעת החליט בית משפט בפרנקפורט, לאסור את פעילותה של האפליקציה בעיר, שנחשבת לשוק חשוב לאובר. למרות זאת, הודיעו באובר כי ימשיכו לתפעל את שירותיה בשאר ערי גרמניה. אלא שפסק הדין עלול להיות תקדימי ולהשפיע על בתי משפט אחרים באירופה.

"אובר" בישראל

אפליקציית "אובר", שכאמור מאפשרת לכל אחד להיות נהג הסעות ולנוסעים להזמין נסיעות ישירות מהאפליקציה, בדומה ל"גט טקסי" הישראלית, נחתה לפני שבועות ספורים בישראל, והספיקה לחולל לא מעט מהומות מאז.

זה החל כאשר המתחרה "גט טקסי", שמשמשת כתחנת מוניות וירטואלית למחצה, האשימה את "אובר" כי בכיריה החלו להשתמש בשירותיה של "גט טקסי" על מנת לשכנע נהגים לעבור ל"אובר".

גם נהגי המוניות בישראל לא מרוצים מהשינויים בשוק, כאשר כיום הם משלמים מיסים ורישיונות מיוחדים, בעוד כל אדם על מכונית יוכל לשמש כנהג מונית הלכה למעשה.

אלא שבינתיים "אובר" משמשת אך ורק את נהגי המוניות בישראל, וגם זה במתכונת מצומצמת יחסית ובערים נבחרות, זאת מכיוון שהחוק עדיין מגביל את מספקי שירותי ההסעות בישראל.

עם זאת, ב"אובר" פועלים במרץ לשנות את התקנות הישראליות שמגבילות אותם, בינתיים ללא הצלחה מרובה, בעיקר בגלל התנגדות של שר התחבורה ישראל כץ, שכבר הודיע שלא יאפשר לכל אדם לבצע הסעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר