המומחה הגדול בעולם בתחומו

11,000 דולר לשטיפת רכב: הכירו את גירצ'רן סהוטה - מנקה מכוניות היוקרה הטוב בעולם

במוסך משפחתי שהפך למעבדה מתקדמת, גירצ'רן סהוטה מציע חוויה ייחודית לבעלי רכבי־על ואספנות: שטיפה, תיקון וליטוש שנמשכים כחודש, מעל 250 שעות עבודה, עם צבא של 100 חומרי ניקוי, שעוות יוקרה ב־$9,000 למיכל, מיקרוסקופ פורנזי ומגע של אמן | הסיפור שמצית את תעשיית הרכב - והפך דיטיילינג לאמנות ולסמל סטטוס עולמי (רכב)

רכב יוקרה באחד ממכוני שטיפת הרכב של סהוטה (צילום: EDP)

באחד המוסכים הצנועים בדרבישייר שבבריטניה, פעל לו גירצ'רן סהוטה בפשטות, עם כפפת צמר כבש, דלי וסבון. מה שהחל כתחביב ילדות - הרצון להבריק את רכבו של אביו ושל כל שכן בסביבה - הפך תוך שנים אחדות לאגדה עולמית ולמיתולוגיה של שירותי הדיטיילינג והשטיפה המתקדמת בעולם.

>> למגזין המלא - לחצו כאן

למותגי על ישנה שטיפה מסוג אחר. רולס רויס בשטיפה אצל טהוטה (צילום: צילום מסך מרשתות חברתיות)

הפרפקציוניסט של עולם הרכב

היום, עבור בעלי רכבי יוקרה, השם "גירצ'רן סהוטה" הוא סטנדרט של שלמות - והשירות שלו כבר מזמן חצה את גבולות הבריטיים למועדון הלקוחות העולמי. התג מחיר: עד 11,000 דולר לשטיפה אחת, מחיר הכולל עושר של פרטים ופינוקים המוצעים בשירות: משעווה ברזילאית ב-9,000 דולר לקופסה, ועד מיקרוסקופ פורנזי לאיתור כל שריטה מיקרוסקופית בצבע.

מעל 250 שעות נדרשות כדי לטהר, להבריק ולחזק כל רכיב ברכב בהליך שנמשך לפעמים גם חודש. שום פרט לא נעלם מעין - סהוטה מפרק מושבים, מנקה ביסודיות את בית הגלגל, בודק מדדי צבע בעזרת ציוד לייזר מתקדם, מטפל בזכוכיות, פלסטיקים וחלקי מתכת, ומורח ציפוי עמיד בפני UV גם בחלקים נסתרים כמו בתא המנוע והשלדה. הליטוש הוא ריטואלי - כל הרכב עובר לפחות חמישה מחזורי הפוליש, מבפנים ומבחוץ, עד שכל פגם נעלם, כולל שימוש בתכשיר "קליי בר" ייחודי להשלמת הגימור.

הצגתו של הווקס היוקרתי בו טהוטה משתמש (צילום: צילום מסך מרשתות חברתיות)
פרארי במכון לשטיפת רכבים של סהוטה - דבר שבשגרה (צילום: EDP)

כך הפך פשטות לאימפריה

תחילת הדרך הייתה צנועה: סהוטה עבד לבד, להנאתו - עד שזכה בהזמנות מהסביבה ומשם שמו התגלגל. הלקוח הראשון המהותי הגיע אחרי שסהוטה סיים תואר בחשבונאות ורצה להבריק אסון מרטין DB9 לסוכנות מקומית - ללא תשלום, פשוט כי אהב. הרושם היה כה עז, שהוא נקרא שוב ושוב, השמועה עברה מפה לאוזן, והיום רשימת ההמתנה של סהוטה כוללת שמות של מיליארדרים, ספורטאים, עורכי דין, בעלי מועדוני רכב ואספני מכוניות־על נדירות למיניהם.

המוסך המשפחתי הפך למעבדת דיטיילינג – עם בור טיפולים (pit) בסגנון פורמולה 1, קירות ורצפות בטכנולוגיה איטלקית שמאפשרות להבחין בכתם אבק בודד. כל התהליך מונחה על ידי עקרון: חווית הדיטיילינג היא לא רק ניקיון, אלא סימפוניה, יצירת אמנות.

וכך, מאדם צנוע ששטף רכבים בהתנדבות כתחביב, הפך טהוטה לבעליה של חברת Elite Detailing & Protection, עסק בוטיק מוביל בתחומו, המשרת לקוחות עם רכבי־על נדירים כמו בוגאטי, פרארי ולמבורגיני. סהוטה המשיך לחזק את מוניטין החברה על איכות בלתי מתפשרת, דיסקרטיות ללקוחות פרטיים, וחדשנות מתמדת בטכנולוגיות הגנה לרכב, כמו סרטי PPF וציפויי קרמיקה מתקדמים.

מאז הקמתה התרחבה החברה לאזורים נוספים, כולל סניפים בברמינגהאם ובהונג קונג, והפכה למותג בינלאומי המאושר רשמית על ידי יצרניות הרכב היוקרתיות בעולם. Elite Detailing פועלת כיום מתוך מקומות עם אבטחה גבוהה בלונדון ומציעה שירותים מותאמים אישית - לאנשים שמבקשים את רמת הגימור הגבוהה ביותר האפשרית.

אוסף רכבים מהיקרים בעולם, המכיל בין היתר שני רכבי פאגאני, אותו טהוטה התבקש לנקות באופן יסודי (צילום: האינסטגרם של EDP)

מאחורי העלות הגבוהה: מדע, רגש ואישיות אובססיבית

הלקוחות, המחזיקים בפרארי, בוגאטי, למבורגיני ולעיתים במכוניות ייחודיות בשווי מיליונים, רואים בשטיפה חלק מובנה מהזהות שלהם - לא רק שמירה על רכב, אלא ביטוי למעמד, לטעם האישי, ולרצון בפינוק המושלם.

אבל העלות לא נגזרת רק מהמותג, אלא מהשימוש המוקפד ב־100 חומרי טיפוח שונים, בכליהם פורצי דרך, וטכנולוגיה מתקדמת לאיתור "פגמים" שרק עיני סהוטה מזהות. הסיפור גדוש בתשוקה, מסירות, רגש – וכל אלה עולים מהשיחה איתו: "אני לא ישן לפעמים ימים, הראש ממשיך לעבוד ורואה את הרכב בלבן ובעוד צבעים. כשהרכב יוצא, זה רגע של סיפוק כמו אמן שמסתכל עם היצירה שלו בגמר העבודה."

גורצ'רן סאהוטה משתמש במד אלקטרוני כדי לבדוק את עומק צבע המכונית, לפני שהוא משתמש ברובה אור ייחודי כדי לחפש שריטות זעירות (צילום: SWNS)

גירצ'רן סהוטה – התסריט לגידול תעשיית הלוקסוס

הסיפור של סהוטה הוא לא רק על טיפוח רכב - אלא על מגמה חדשה: הלוקסוס נעשה יותר ויותר מדויק, מדעי, יצירתי, ובעיקר – אישי מאוד. תעשיית הדיטיילינג מתפתחת לחוויה עילית, והיצרניות נדרשות להתאים מוצרים ולפתח כלים כימיים וטכנולוגיים חדשים שיתמודדו עם הקפדנות של דור מאספני רכבי היוקרה.

טיפים משולחן המאסטר - גם לרכבים רגילים...

  • השתמשו תמיד במים חמים ובסבון PH ניטרלי לרכב.
  • אם אתם שוטפים ביד, העדיפו כפפת שטיפה מצמר כבש ורחצו מהגג כלפי מטה.
  • אל תשתמשו בתכשירים על בסיס סיליקון - הם משאירים כתמים.
  • השתמשו במגבת מיקרופייבר לייבוש - לא בחומרים אחרים כדוגמת עור.
  • קחו את הזמן, תהפכו את השטיפה לטקס. "רכב מושלם נבנה לאט", מדגיש סהוטה. אז נכון, עם זה כמובן לא כולם יסכימו ורבים יחשבו שהוא מגזים, אבל אם סהוטה לא היה חושב ככה, הוא לא היה מגיע לאן שהגיע.

>> למגזין המלא - לחצו כאן

גירצ'רן סהוטה הגדיר מחדש את המושג "שטיפת רכב" והפך אותו לאופרת פאר קפדנית הנשענת על תשוקה, מדע ואומנות - ומסמן לאן מועדות פניה של תעשיית היוקרה בעידן של תשומת לב לפרטים שלא היו קיימים קודם לכן.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (80%)

לא (20%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

2
5 דקות אחר כך בכביש בין המושבים נדבקים לו לשמשה מכסה מנוע ים פישפשים ..ואההה זה עם הטרקטורון עם האבק במקביל לכביש ים אבק . 11000 דולר ? אני שוטף ב 10 שח חיצוני או 70 שח פנים חוץ מדוגם. 20 דולר. אותו דבר
מיאו
1
11,000 דולר , לחלק ל250 שעות עבודה = 44 דולר לשעה....
יהודה

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: