מקורות הירקון ותל אפק

בסמוך לפתח תקווה שוכנת לה פנינת חמד - מקורות הירקון ותל אפק. מדובר במקום המושלם לבילוי משפחתי, יש כאן עתיקות, מים, נוף, פינות פעילות לילדים ובעצם מה לא.

גן לאומי מקורות הירקון הוא פנינה בלב גוש דן, רגע אתה בשאונה של העיר ורגע ואתה בפנינת טבע שקטה ומוצלת. היתרון של תל אפק, הוא בתנאים המעולים שספקת השמורה: פינת מנגל מסודרת, מתקנים לילדים, שבילים מסודרים הכל כמו שאנחנו אוהבים.

המבנה המרכזי באתר הוא המבצר העתומני שנבנה ב-1571. מהמבצר נראים היטב מעיינות ראש העין הנובעים למרגלות התל. בסמוך נמצאים מתקני השאיבה הנטושים של המנדט בריטי שהוליכו בעבר את מי הירקון לירושלים.

המבנים הבולטים ביותר במתחם זה הן חומות המבצר העות'מני, בינאר באשי שתרגומו לעברית הוא - ראש העין. שנבנה בשנת 1571 בראש התל הקדום.

מדרום למבצר העות'מני נחשפה רצפת הרחוב הראשי והרובע המסחרי של העיר אנטיפרטיס שהקים - איך לא - הארכי ארכיטקט המלך הורדוס וקרא על שם אביו.

מה באתר

מן המבצר ניתן לצאת לסיור לאורך הירקון העילי, בשביל המוליך לגן לאומי מקורות הירקון. בקטע זה של הירקון זורמים מים נקיים, אך אין אפשרות להכנס לטבילה.

בגן לאומי מקורות הירקון, שוכנת טחנת קמח מיר, וחוותו של סאלים קאסר מיפו אותה קנו ראשוני פתח תקווה, בחצר, חומה, באר ובריכת אגירה.

במורדות המבצר ישנו אגם מלאכותי יפייפה, מתקני משחקים לילדים ושולחנות פיקניק היושבים בצל אקליפטוסים תמירים.

עוד באתר: מתקני משחק לילדים, מגרש כדורסל, מגרש כדורעף, שולחנות פינג- פונג, שולחנות, מתקני מנגל, מסלול כושר, מרכז הדרכה אקולוגי.

שעות פתיחה

אפריל- ספטמבר: 8:00-17:00
אוקטובר-מרץ: 8:00-16:00
בימי שישי וערבי חג: 8:00-15:00

פרטים נוספים

טלפונים:

מרכז הדרכה 03-9033190. מתחם אפק :03-9030760. מקורות הירקון 03-9348462.

יש גישה לנכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר