'המחבלים' מגיבים על הפסק

"משנאיך ומחריביך ממך יצאו" | הגר"י זלושינסקי בהתייחסות לפסק הדרמטי

מספר ימים אחרי פסק הבוררות של השופט חשין, שנתן ניצחון ענק לפלג 'השונאים' בישיבת פוניבז', הגאון רבי יונה זלושינסקי, מראשי הישיבה, כתב מכתב ארוך לבחורים, בו התייחס לסערה; "אלו שבחוצות קריה יחשבו לתלמידי חכמים, הרי חילול השם כפול ומכופל, כי מהם ילמדו כל העם כי שמירת התורה היא לפי רצונם ומאוויהם ורצון שליטתם, ובזה הפכו את שמירת התורה לפלסתר" | המכתב המלא (חדשות חרדים)

הרב זלושינסקי ברקע ארון הקודש המוזהב והמכתב שכתב (צילום: באדיבות המצלם )

ימים ספורים לאחר הפסק הדרמטי שנתן הבורר השופט בדימוס דוד חשין, 'המחבלים', שיצא חבול ומוכה מהפסק, מגיב במכתב של הגאון רבי יונה זלושינסקי, מראשי הישיבה ומראשי הפלג הירושלמי.

בפתח המכתב המתפרסם לראשונה כאן ב'כיכר השבת', כתב הרב זלושינסקי: "הנה אנו נמצאים בשעת גזירה על הישיבה הקדושה, משנאיך ומחריביך ממך יצאו. אלו המרימים יד בתורת משה, וחפצם ומגמתם השיגו ע"י פורקי עול בחוקות הגוי וערכאות, רחמ"ל, וששים ושמחים בהצלחתם המדומה, במסילות עוולה ודרכי חטא זה המוות".

הגר"י זלושינסקי, הוסיף: "ולא יחושו כלל לחילול ה' הנורא שבמעשיהם כמש"כ כבר הגרי"ש זצוק"ל, וכשנעשים הדברים ע"י אלו שבחוצות קריה יחשבו לתלמידי חכמים, הרי חילול השם כפול ומכופל, כי מהם ילמדו כל העם כי שמירת התורה היא לפי רצונם ומאוויהם ורצון שליטתם, ובזה הפכו את שמירת התורה לפלסתר בעיני כל, וכידוע כמה ירד מאז ערך שמירת דין תורה והנהגת היחיד והרבים בכפיפות לדין תורה באמת. ועוד מחו פיהם לומר לא פעלתי אוון, ואחריהם נמשכו הרבה מהמון העם בשטחיות המבט, וכמו שלימדנו רבינו הרב שך זצוק"ל".

"והנה", הוסיף הרב זלושינסקי: "עמנו עם התורה הוא עם הרוח ולא עם החומר והגשם, ואת רוח השם ורוח התורה א"א לעקור ולהרוס בשום אופן, כל עוד עמלי התורה והנאמנים לה' לא רפתה רוחם, וכאשר גבורת התורה ולומדיה ועמליה באמת וביושר ובנקיון כפים (כאשר ראינו אצל רבותינו ורבותיהם מדור דור) מפעם בלב ציבור לומדיה, איש לא יוכל להם. בנינים ולבנים ניתן ליטול בכח הזרוע בחוקי הערכאות ופורקי עול, אבל את רוח ישראל סבא איש לא יוכל ליטול".

עוד הוסיף וכתב לבחורי הישיבה: "הן הן גבורתיו של עמנו, עם הקודש, כלל ישראל, שבכל דור ודור קמו עליו משבשים ומכזבים ומסלפי דרך התורה, עשו וגם הצליחו ואיבדו רבים רבים רח"ל והנחילו לציבור דרכי שקר ותורה חדשה, אבל טהרת התורה ונאמניה לא כבתה ולא תכבה לעולם, ולנצח תבער אש הקודש בלב הנאמנים לדבר ה' והמשתוקקים לאמת הצרופה בחורים צעירים עם אנשי שיבה, וברוח עוז יביטו מלמעלה ממרומי רוחם העליונה על אותם מסלפי דרך ומעקמי יושר, ואיש לא יוכל לרוחם".

"וכבר כתב החזו"א באיגרתו (איגרת צ')", המשיך ראש הישיבה לחזק את הבחורים: "ישיבות של בבל נודדים והולכים וכו' חרבו בבל ובנו הנהרסות באדמת נכר בספרד בצרפת ובאשכנז, חלפו שמותיהם, אבל לא חלפה נפשם, זאת התורה שגלתה עשר גלויות וכו' ע"ש. ואם הציבור יחזיק באמונת אומן באמונה שלמה בבורא הכל נותן התורה, ויאמין במוחלט בצדקת דרכם, ולא יטילו ספק בלבבם בהשגת ה' על עמו ועל תורתו ועמלי תורתו, ויאמינו בלב שלם כי בכל אשר נלך שם הוא יתברך נמצא ומשגיח ולבבנו יצדק באהבתו ובאהבת תורתו, אז שום כח לא יכול לנו, 'כל כלי יוצר עלייך לא יוצלח', כי ה' בקרבנו".

לדברי ראש הישיבה: "ועתה רצה הקב"ה להביאנו בכור המבחן באהבתנו לתורה, בלי תנאים ובלי גולמי החומר, אך תורה לבדה עם יראת ה'. ובלב כל בחור יקר יש בפנימיותו את ירושתו מאבותינו הקדושים וכעת לפני בא משיח צדקנו, ההנו באים על ידי השגחתו העליונה להוציא מהכח אל הפועל את פנימיות לבבנו, איש איש ופנימיותו, אם להימין, או אם ח"ו וכו' ויתבררו ויתלבנו ויצטרפו וכמ"ש בס' דניאל, וכידוע".

הגאון רבי יונה זלושינסקי על רקע ארון הקודש המוזהב

"ולא שייך כלל שתפול רוחנו", המשיך ראש הישיבה לחזק את הבחורים: "אחר שכבר הודיעונו והזהירונו מראש את שיארע לפני בוא הגאולה, ולמה לא נחזיק בעוז באמונתנו לה' ית' שלא נתבלבל כלל מהצלחתם המדומה של עושי עוול שלא כדת וכתורה, ובזה גופא נזכה וודאי לסיעתא דשמיא ממי שהכל בידו, והרי תורה מקבלים רק מנותן התורה, ולא ח"ו בדרכים נלוזות של הרמת יד בתורת משה, וא"א שיצליחו באמת אפילו בכל שהוא, מה שהוא בדרכים שהם היפך התורה".

לסיום כתב הגר"י זלושינסקי: "ואם כאו"ל אחד ואחד ישכיל להבין את פנימיות הענין ולא ישגיח לקול הגפת התריסים ושעטת הסוסים המשמיעים קולם בחוצות דהאי עלמא דשיקרא, אז נוכל לומר לעצמינו ולבנינו, כי ידינו גברה ועמדנו בניסיון  לפני אבינו שבשמים ולא בחיל ולא בכוח, כי אם ברוחי ורק ברוחי אמר ה'. הכותב באה"ר לבחורים היקרים, עמלי התורה. בני הישיבה הקדושה, גיבורי כח עושי דברו לשמוע בקול דברו, יונה זלושינסקי".

מכתבו של הגאון רבי יונה זלושינסקי
מכתבו של הגאון רבי יונה זלושינסקי

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

19
פתאום מפריע להם חילול השם
כמה חילול השם נעשה על ידם
18
שיסביר להם
הרב שלהם חתם מיוזמתו על הבוררות
לאחר שהשונאים דחו (רח"ל) דין תורה, השופט הכריח על ברורות. קצת מידע לפני שמגיבים
ליעזר
17
עם אלימות לא מצליחים
רוני
16
על מה בכלל הוויכוח?
דודי לא חרדי
15
אני לא מבין מה הטענות על צד אחד. הרי בוררות זה של שני הצדדים, זאת אומרת ששניהם הלכו לערכאות...
איש יהודי
צודק100%
שמואל
שטויות. השונאים הלכו, כי הפסידו בדין תורה, ואז בית המשפט מינה בורר.
אני
14
בכי של מפסידים, מעניין שלא שמענו אותם לפני כמה שנים במילה אחת נגד הבוררות אצל הערכאות
חחחח
כנראה לא הקשבת
יהודי
13
דברי אמת, ודברים כדרבונות, אלו הן הדברים שצריכים ליאמר כעת, דברי חיזוק באמונה, לא ליפול ברוח, כי יש ניצחון שמביא ניצחון ומעלה את המורל, אבל יש נצחון שמביא התעלות באמונה, ובעיני בשר מעדיף עליה במורל, אבל הקב"ה רוצה את הניצחון שיוצר אמונה בלב בני אדם.
יוסף
12
אחד מרבותי היה מפרש דברי המדרש על שמע"צ: "קשה עלי פרידתכם" כך: הקב"ה אומר: קשה לי מה שכל המחלוקות שלכם (פרידתכם) - הם עלי, על כבוד השמיים. במקום להודות שיש לכם דין ודברים בענייני ממון, אתם רק נלחמים נגד מחללי ה' ועוברי עבירה! זה קשה מאד...
משה
וואו! יפה מאוד! קולע השערה.
סאטמארער חסיד
11
רק שמות הבעלים 'שונאים ו'מחבלים' בישיבה שהיא ספינת הדגל של עולם התורה החרדי המתיימר בשם תורתו לפטור עצמו מלשאת בעול עם הציבור - אוי כמה חילול ה'. איזו עליבות! לא ניתן לתאר!
שכל
10
הוא לא ראש ישיבה אצל המחבלים, הוא עזב את הישיבה לפני שנתיים, ופתח ישיבה חדשה שהספיקה כבר להתפלג.
ברלין
לא נכון. הוא במקביל בשתי ישיבות. גם (להבדיל) חיים פרץ מככב בכמה ישיבות.
חכמולוג
9
תלמידי חכמים (אמתיים) מרבים שלום בעולם
אא
8
אם לדברי הכותב הדין הוא דין ערכאות רח"ל, מדוע הצד,שלו הסכים וחתם על שטר הבוררות ? אם הצד שלו היה מנצח גם היה אומר שזה ארכעות רח"ל ? אתמהה ?
פוניבז'אי ותיק
7
לפי המפרשים כוונת הפסוק היא שהמהרסים יצאו ממך החוצה ןלא יישארו בקרבך, ולא כמו שנוהגים להסביר את הפסוק בדרך כלל. לפי זה ודאי מתאים לצד אחד שיצא מהישיבה החוצה...
יהודה
6
לצערנו הרב זלושינסקי צודק משתמשים בערכאות שמרימים יד בתורת משה כנגד הבוררות של דעת תורה של הרב צמבליסיט זצ''ל שהרב אלישיב והרב שטינמן קבעו שיש לקיים את הפסק שלו. כמה חלול ה' יש לעיוות הדין תורה ע''י שופט חילוני. עצוב מאד.
יהודי
5
הגיע הזמן להפסיק עם החילול ה הנוראי הזה...די נגמר ..טוב שעה אחת קודם
אוי
4
ניראה לי שלבוררות צריכים 2 הצדדים לחתום
בני ברקי
3
לא משנה מי צודק. חילול שם שמיים נורא נגרם מכל המהלך. החילונים רואים וברור מה חושבים על החרדים ... ומה לפוסקים ללין על ה'חילונים' והמסורתיים שפונים לערכאות??? אוי לנו שכך עלתה בדורנו !!!!!!
משה
2
עד מתי תימשך השנאת חינם הזאת הרי המשיח לא מגיע בגללכם תפסיקו מחבלים או לא מחבלים קבוצות ששנויים על העם רק מטעינים מחלוקת וחילול השם
סלים טוויל
1
חבל שהם נזכרו שרק הרוח חשובה ולא החומר רק אחרי שהבורר זרק אותם מכל המדרגות.
לוקה

עוד בעולם הישיבות: