שקע בסנטר? סימן שלא ממש התפתחתם

בוודאי נתקלתם בכאלו שיש להם 'שקע' או 'גומה' בסנטר איך שתקראו לזה, יש לכך סיבה. מסתבר שכנראה במהלך ההיריון הייתה תקלה קטנה בנדידתם של תאים מסוימים, או שבעצם מדובר כאן בגנטיקה משובחת * איך זה נוצר? ומהן הסיבות לכך?

Mame | כיכר השבת |
מכירים את זה יש כאלו אנשים שיש להם גומה או שקע בסנטר? dimple chin-גומה בסנטר, ו- cleft chin-שקע בסנטר. שתי תופעות אלו נוצרות עוד לפני שנולדים, בזמן התפתחות העובר ברחם.

בעת התפתחות העובר קיימת נדידה של תאים לכוונים שונים, התאים הללו בעצם יוצרים את גופו של התינוק המתפתח ברחם אמו. התאים נודדים בתנועות סיבוביות ולכוונים שונים. כאשר יש נדידה של התאים נוצרים גם פניו של התינוק כשאר האיברים שבגופו הקטן.

התאים נעים מימין לשמאל, הפנים אינן סימטריות בשל תופעת נדידה זו, זה מה שבעצם גורם להיווצרות השקע בסנטר. הנדידה מימין לשמאל משאירה שסע במרכז הסנטר בשל מחסור בתאים בנוצר במרכז. כאשר נוצר איחוי בין הלסתות המתפתחות בפניו של התינוק, האיחוי אינו נסגר טוב בשל נדידת התאים מימין לשמאל, מה שמותיר את השריר המכונה mentalis רפוי. תופעת הנדידה יוצרת חוסר התפתחות של תאים באזור השקע או הגומה וזה מה שמסביר את המונח 'שסע בסנטר'.

סיבה נוספת להיוצרות השקע בסנטר היא גנטיקה ותורשה, כאשר יש לאחד מההורים את התופעה הזו, יכול לעבור גנטית גם לילדים, זו הסיבה לכך למה לא אצל כולם מופיע השקע בסנטר. השכיחות של התופעה קיימת בעיקר בקרב יוצאי אפריקה ואירופה, ניתן לתקן את השקע באמצעות ניתוח פלסטי הנעשה באמצעות שיוף של עצם הלסת, או חיבור מחודש של השריר הרפוי הגורם להיוצרות התופעה .

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית