הבחירות בנתיבות: החרדים מפולגים, ראש העיר רוצה סולחה עם ה'רנטגן'

ראש העיר האגדי של נתיבות יחיאל זוהר, שמשמש בתפקיד עוד טרם הוכרזה נתיבות כעיר, אומר בראיון ל'כיכר השבת' כי הוא חותר לסולחה עם "הרנטגן", אותו גידפו אנשיו בשנים האחרונות. במקביל, נוצר קרע בין הנציגים החרדים, והרשימה המאוחדת של ש"ס ויהדות התורה מתפלגת. למה זה קורה? יצחק אפשטיין נציג 'יהדות התורה' סבור שהסיבה היא פטירתו של הגאון הרב יששכר מאיר זצ"ל (כיכר העיר, חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הגר"י מאיר זצ"ל, פטירתו הובילה לפיצול החרדי? (מתוך ארכיון כיכר השבת)

העיר נתיבות, הממוקמת בדרום הארץ לא יודעת מנוח מאז שהוכרזה כעיר בשנת 2000, בכל מערכת בחירות ישנן מחלוקות פנימיות בין המגזרים השונים, בבחירות עצמן וגם בתקופה שאחרי. כמו בעבר, כך גם הפעם.

על תפקיד ראש העירייה מתמודדים שלושה: ראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. חבר המועצה אייל מסיקה. ומשה פרץ שהקים מפלגה עצמאית. לזוהר זו לא הקדנציה הראשונה, הוא כיהן כראש מועצה מאז הוקמה, וכשזו הפכה לעיר הוא נבחר שוב ושוב לתפקיד הנחשק.

כמו בשאר הערים, המועמדים מחזרים אחרי המגזר החרדי, ולכן זוהר פועל בחודשים האחרונים ללכד סביבו את הציבור החרדי על כל פלגיו, אך ללא הצלחה.

"הציבור החרדי עדיין לא אמר את מילתו האחרונה, אבל רובו תומך בי כפי שתמכו בי בבחירות הקודמות". אומר יחיאל זוהר ראש עיריית נתיבות, בשיחה עם "כיכר השבת".

פיוס עם הרנטגן ייצא לדרך?

עושה רושם, כי זוהר לא ממהר לעשות כל שביכולתו כדי לאגד סביבו את כולם, בשיחה עמו הוא אומר כי אין בכוונתו לנסות ולשכנע את המתלבטים, "ישנם פלגים בציבור החרדי שעדיין מתלבטים האם לתמוך בי. אך אם הם ירצו לנהוג כך, הם יכולים להודיע לי".

"אני פוגש אותם כל הזמן, לא רק מאז הכרזת הבחירות אלא בכל מהלך הקדנציה. יש להם כוח מאוד משמעותי בעיר. הם יודעים מה הם קיבלו במהלך השנים האחרונות כמו מבני ציבור ושטחים לבנייה, מוסדות חינוך ופעילות של תרבות ונוער". בקדנציה הבאה באם יבחר, הוא מבטיח כי המגזר החרדי ימשיך לקבל את המגיע לו, "הם יקבלו בדיוק כפי שיקבלו כל האוכלוסיות המתגוררות בעיר".

הרנטגן, יסכים להיפגש עם ראש העיר? (צילום: פלאש 90)

בשנת 2009, יחסיו של ראש העיר והרב יעקב ישראל איפרגן המכונה "הרנטגן" הגיעו לשפל חסר תקדים. נציגי שני הצדדים קראו זה לזה "זבלים". נציגי ראש העיר אמרו לאנשי הרב: "תמשיכו להסתובב במכוניות ולגנוב צ'קים".

חילופי הדברים כללו בין היתר התבטאויות חריפות: "הרנטגן המושחת הזה. זה רב בכלל? זה רב חרטא". הרקע לסכסוך החל בעקבות סירובה של העירייה להעניק אישורי בנייה לרב איפרגן. ובעקבות כך הקים הרב סיעה עצמאית שהתמודדה בבחירות וזכתה להצלחה עם כניסתה למועצת העיר.

הפעם אומר זוהר, כי הוא מעדיף לקבל את תמיכת הרב איפרגן, בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר כי אין לו בעיה להיפגש עם הרב: "אפשר לשבת ביחד ולשתף פעולה עם "הרנטגן" ועם קבוצות נוספות בעיר. אין לי שום בעיה להיפגש אתו, אני מוכן לעשות זאת בכל רגע".

על הסכסוך עצמו אומר ראש העיר: "אני לא יודע האם לקרוא סכסוך למה שקרה בנינו. הרנטגן לא תמך בי בבחירות הקודמות, הוא העדיף ללכת עם רשימה אחרת. אם הייתי זוכר את כל מי שפגע בי בעבר אז לא יכולתי להתקיים, אני מסתכל קדימה".

"סכסוך בינו לבין רב אחר בעיר היה הרבה יותר קשה והגיע למילים יותר קשות מאלו שהיו בסכסוך בינינו, ובכל זאת הם (הרבנים) יושבים יחד".

הצד החרדי מציג: פילוג

בצד החרדי אין הסכמה, ההפך הוא הנכון, יש פילוג קשה. עד היום, האשכנזים והספרדים תמכו במפלגה מאוחדת - שס"ג, אלא שהפעם החליטו הצדדים להתפצל, וכרגע כלל לא ברור האם הספרדים יתמכו במפלגתו של הרב איפרגן, או שש"ס תחליט להריץ רשימה נפרדת.

גורם בעיר אומר כי יש חוסר הסכמה בין הפלגים: " יש את הרב אבוחצירא והרנטגן, ומהצד השני יש את הרב אברג'יל. בינתיים אין ביניהם הסכמה והבנה".

"במצב הנוכחי יש שתי קבוצות, ומפלגת שס"ג מפוצלת, נכון להיום אנחנו רצים בנפרד" כך אומר יצחק אפשטיין חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה. הסיבה לכך אינה ברורה, אך אפשטיין תולה זאת בפטירתו של ראש ישיבות הנגב הרב יששכר מאיר זצ"ל. "רק הוא ידע לאחד בין הפלגים השונים".

'כיכר' הפעמון בנתיבות (צילום: נועה כהן-אורלוב, מרכז להב"ה נתיבות - ויקיפדיה)

ומה לגבי תמיכה בראש העיר המכהן? "עדיין לא התקבלה החלטה סופית אך ליחיאל זוהר יש את מרב הסיכויים לקבל את תמיכתנו". אומר אפשטיין.

"הוא היה טוב לחרדים, ההתייחסות שלו עניינית וסבירה. הרב יששכר מאיר נלחם עבורו. וגם אחרי פטירתו, ראש העיר לא השתנה לרעה בשביל שנתמוך באחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר