תוצרת בית

מתכון ללחמניות זעתר קטנות ומהנות

רוצים לדעת סוד? אפייה יכולה להיות קלה ופשוטה -ולחמניות הזעתר הקטנות והמלוחות האלה הן דוגמה מצוינת לכך. הגישו אותן לצד קערית של לאבנה לטבילה וקיבלתם ארוחת בוקר ים תיכונית טעימה ומשביעה (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
קטנות ומהנות: מתכון ללחמניות זעתר רכות (צילום: shutterstock)
זמן הכנה120 דק'
רמת קושיבינוני
פרווה

רכיבים

  • 1 כף סוכר
  • 7 גרם שמרים אינסטנט
  • 4 כוסות + 2 כפות + קורטוב לפידור (500 גרם) קמח לחם, מנופה
  • 3/4 כפית מלח
  • 1/2 כוס + מעט לשימון (125 מ"ל) שמן זית כתית מעולה
  • 6 כפות זעתר

אופן ההכנה:

1. לכוס מדידה נוזלית, מוסיפים את הסוכר והשמרים ומקציפים פנימה 1 כוס (275 מ"ל) מים חמימים ואז מניחים בצד לכמה דקות. מניחים את הקמח בקערת ערבוב גדולה וטורפים פנימה את המלח ואז יוצרים גומה במרכז. מערבבים את תערובת השמרים ו-2 כפות (25 מ"ל) משמן הזית, עד לקבלת תערובת אחידה - מוסיפים עוד מים במידת הצורך; אמור להתקבל בצק לח.

2. מעבירים את הבצק למשטח מאובק בקמח ולשים עד לקבלת בצק חלק ואלסטי, 8-10 דקות. שוטפים ומייבשים את קערת המערבל ולאחר מכן משמנים אותה קלות. מחזירים את הבצק לקערה, מטפטפים עוד מעט שמן ואז מניחים בצד עד להכפלת נפחו, שעה-שעה וחצי (זה תלוי עד כמה המטבח שלכם חם).

3. כשהבצק תפח, הופכים אותו על משטח נקי, דופקים ומוציאים ממנו את האוויר ומגלגלים למלבן בגודל של כ-25X40 סנטימטרים. מברישים בשכבת שמן זית ומפזרים בצורה אחידה את הזעתר. טופחים בעדינות את תערובת התבלינים לתוך הבצק בעזרת גב של כף. מתחילים מהצד הקצר - מגלגלים את הבצק כמה שיותר חזק. קוצצים את החלקים העודפים שאינם אחידים. פורסים את הבצק ל-9 חתיכות. יוצקים מספיק שמן שיכסה את הבסיס של תבנית עוגה מרובעת או תבנית אפייה בגודל של כ-22 סנטימטרים ומכניסים פנימה את הפרוסות, כשהסיבוב כלפי מעלה. מכסים ומניחים בצד שוב עד שהלחמניות מכפילות את נפחן, כ-30 דקות.

4. בינתיים, מחממים תנור ל-200 מעלות. כשהלחמניות הכפילו את נפחן בערך, אופים עד להזהבה, 25-30 דקות. מיד כשהן יוצאות מהתנור, מטפטפים מעל את שארית שמן הזית ונותנים לו להיספג בהן 10 דקות לפני ההגשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר