הייתי שם: כל מה שלא ידעת על הקרמבו

החורף הגיע והוציא מהבויידים מטריות ומעילים וגם את הממתק החורפי האהוב 'הקרמבו'. קרמבו הוא ממתק שגם סבא וסבתא זוכרים מילדותם. מדוע? כי בישראל כיכב הקרמבו עוד לפני חטיפים וממתקים רבים שאנחנו מכירים * כל מה שרצית לדעת על 'קרמבו' (אוכל)

טליה אדר | כיכר השבת |
ישראל היא "מעצמת הקרמבו" הגדולה בעולם. בעונת החורף, נמכרות ברחבי העולם למעלה מ-50 מיליון יחידות קרמבו. המוצר הוא כל-כך פופולרי, עד שאין צורך להשקיע בפרסום כלל! בעונת החורף, כל אחד אוכל 9 יחידות קרמבו בממוצע. הקרמבואים בארץ מיוצרים בעונת החורף במהלך 4-5 חודשים בלבד. בכל יום בעונת החורף כמאה אלף יחידות קרמבו

בסקר שערכה חברת שטראוס: 69% אוכלים קודם את הקרם והשוקלד ובסוף את העוגייה. 12% אוכלים קודם את העוגייה ובסוף את הקרם עם השוקולד. 10% אוכלים את הקרם, השוקלד והעוגייה ביחד. כל השאר בוחרים צורות שונות לאכילה...

מתי הומצא הקרמבו? כמה קלוריות הוא מכיל?

הקרמבו הומצא לראשונה בדנמרק לפני כ-200 שנה. הוא הגיע לארץ בשנות ה-60 על מנת למצוא פתרון תעסוקתי לעובדים במפעל הגלידות בעונת החורף. מאז הפך להצלחה מסחררת. צורת הקרמבו היא כגליל בעל כיפה בחלקו העליון, המצופה מבחוץ בעטיפת צימקאו דקה מאוד (כמילימטר בערך) בטעם שוקולד, ובתוכו קצף ביצים ממותק. מבנה זה הופך את כיפת הקרמבו לרכה ושבירה מאוד. בבסיס הקרמבו נמצאת עוגייה. משקלו הכולל הוא כ-25 גרם, והוא מכיל כ-115 קלוריות ובממוצע 2.5% - 3.6% שומן.

בסקר שערכה חברת שטראוס: 69% אוכלים קודם את הקרם והשוקלד ובסוף את העוגייה. 12% אוכלים קודם את העוגייה ובסוף את הקרם עם השוקולד. 10% אוכלים את הקרם, השוקלד והעוגייה ביחד. כל השאר בוחרים צורות שונות לאכילה...,מתי הומצא הקרמבו? כמה קלוריות הוא מכיל?,הקרמבו הומצא לראשונה בדנמרק לפני כ-200 שנה. הוא הגיע לארץ בשנות ה-60 על מנת למצוא פתרון תעסוקתי לעובדים במפעל הגלידות בעונת החורף. מאז הפך להצלחה מסחררת. צורת הקרמבו היא כגליל בעל כיפה בחלקו העליון, המצופה מבחוץ בעטיפת צימקאו דקה מאוד (כמילימטר בערך) בטעם שוקולד, ובתוכו קצף ביצים ממותק. מבנה זה הופך את כיפת הקרמבו לרכה ושבירה מאוד. בבסיס הקרמבו נמצאת עוגייה. משקלו הכולל הוא כ-25 גרם, והוא מכיל כ-115 קלוריות ובממוצע 2.5% - 3.6% שומן.,,הטעם הפופולרי ביותר לקצפת של הקרמבו הוא טעם וניל, ואחריו טעם מוקה, אך ניתן למצוא אותו גם בטעמי תות, בננה, תפוז וריבת חלב. המרכיב העיקרי של הקרמבו הוא סוכר. לאחר מכן באים בסדר יורד: גלוקוזה, מים ובחלק מהמקרים גם דקסטרוזה. רק לאחר מכן מופיעים מרכיבים כמו אלבומין או חלבון ביצים ושאר מייצבים וחומרי טעם וריח. לאלו מוספים לעתים גם צבעי מאכל. הקרמבו הוא אם כך בעיקרו גוש מתוק של סוכר על בסיס מים ומעט חלבון. עדיין לא הומצאה מכונה שתארוז את הקרמבואים מבלי להרוס אותם, ולכן כל קרמבו נארז באופן ידני, על ידי פועלים.,מה מברכים על הקרמבו?,מבנהו של הקרמבו הביא לדיון בברכה שיש לברך על הקרמבו. ברכתה של העוגייה היא בורא מיני מזונות, וברכתם של הקצפת והשוקולד היא שהכול נהיה בדברו. על מה, איפוא, נברך? הרי יש לברך על העיקר ואין צורך לברך על הטפל. (כמו שבעת אכילת קרואסון ממולא בשוקולד יש לברך על הבצק, שהוא העיקר, ולא על השוקולד).,אבל בנוגע לקרמבו קיים ויכוח, האם העוגייה היא בגדר הטפל או שמא הקרם והשוקולד הם הטפלים‏? לכן יש שמפרידים את הקצפת והשוקולד מהעוגייה ומברכים על כל אחד בנפרד (ואוכלים קודם מן העוגייה, שברכתה- מזונות- קודמת)
‏

מה הטעם הפופולרי ביותר בקרמבו?

הטעם הפופולרי ביותר לקצפת של הקרמבו הוא טעם וניל, ואחריו טעם מוקה, אך ניתן למצוא אותו גם בטעמי תות, בננה, תפוז וריבת חלב. המרכיב העיקרי של הקרמבו הוא סוכר. לאחר מכן באים בסדר יורד: גלוקוזה, מים ובחלק מהמקרים גם דקסטרוזה. רק לאחר מכן מופיעים מרכיבים כמו אלבומין או חלבון ביצים ושאר מייצבים וחומרי טעם וריח. לאלו מוספים לעתים גם צבעי מאכל. הקרמבו הוא אם כך בעיקרו גוש מתוק של סוכר על בסיס מים ומעט חלבון. עדיין לא הומצאה מכונה שתארוז את הקרמבואים מבלי להרוס אותם, ולכן כל קרמבו נארז באופן ידני, על ידי פועלים.

מה מברכים על הקרמבו?

מבנהו של הקרמבו הביא לדיון בברכה שיש לברך על הקרמבו. ברכתה של העוגייה היא בורא מיני מזונות, וברכתם של הקצפת והשוקולד היא שהכול נהיה בדברו. על מה, איפוא, נברך? הרי יש לברך על העיקר ואין צורך לברך על הטפל. (כמו שבעת אכילת קרואסון ממולא בשוקולד יש לברך על הבצק, שהוא העיקר, ולא על השוקולד).

אבל בנוגע לקרמבו קיים ויכוח, האם העוגייה היא בגדר הטפל או שמא הקרם והשוקולד הם הטפלים‏? לכן יש שמפרידים את הקצפת והשוקולד מהעוגייה ומברכים על כל אחד בנפרד (ואוכלים קודם מן העוגייה, שברכתה- מזונות- קודמת). דעות אחרות מסתפקות בברכה אחת כל אחד לשיטתו בעניין העיקר והטפל.

שאלה נוספת שעולה, באשר להפרדת הביסקוויט מן הקרם בשבת כאשר הביסקוויט אינו אהוב על האוכל, מחשש של איסור בורר. הפסיקה היא, כי הפרדה זו אסורה, מאחר שהביסקוויט הוא מאכל מופרד מהקרם, ומותר רק אם משאירים מעט מן הקרם על הביסקוויט

איך אוכלים את הקרמבו?

אפשרויות נוספות לאכילת קרמבו מלבד הרגילה - לחמם את הקרמבו בתנור מיקרוגל לכרבע דקה, או לחלוט אותו בסיר מים רותחים לעשר דקות. הקרמבו מתחמם ונבצע והופך למעין קרם חם. צורת אכילה נוספת היא הקפאת הקרמבו ואכילתו כממתק קפוא.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית