כשהיא לא מפסיקה לדבר על הדברים שהיא ובעלה עושים

הבסטי שלכן לא מפסיקה להגיד "אנחנו אוהבים" ו"אנחנו עושים" יותר מדי פעמים וזה מעיק? דעו שיש לה סיבה טובה לכך (מחקרית), אז בבקשה אל תשפטו אותה (חדשות מחקרים)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

"אנחנו אוהבים ללכת לעשות קניות ביחד", מספרת לכן חברתכן הטובה, כשאתן יוצאות לבית קפה בערב, לאחר שלא התראיתן עידן ועידנים. ואז היא ממשיכה עם, "אני לא רוצה לחם, תודה. אנחנו נמנעים מגלוטן החודש". וכן, בעלה אמנם לא סועד איתכן, אבל התחושה היא שלגמרי כן ואתן לרגע קל אפילו מרגישות חוסר נוחות לדבר בחופשיות.

ובכן, למרות שהשימוש של הבסטי ב"אנחנו" תכוף יותר מדי וקצת (הרבה) מעיק, זה בעצם סימן שמוכיח כי נישואיה מאושרים, כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה, ריברסייד.

החוקרים ניתחו 30 מחקרים שונים, שכללו יותר מ-5,000 משתתפים ובחנו את התדירות של אמירת "אנחנו" (שמהווה סימן לתלות הדדית) והקשר שלה לזוגיות שמחה ובריאה. "המסקנה העיקרית ממנו היא שתלות הדדית עשויה להביא להתנהגויות תומכות וממוקדות במערכת היחסים ולתפיסה חיוביות של בן הזוג - מה שחשוב במיוחד בזמנים של מתח וקונפליקט", אמר המחבר, אלכסנדר קארן.

מעניין: לשמיעת הפרטנר מצדד ב"אנחנו" יש השפעה גדולה אף יותר מאשר רק לעשות זאת בעצמנו.

אבל האם ה"אנחנו" בעצם גורם לזוגות להיות מאושרים יותר, או שזוגות מאושרים יותר משתמשים בזה יותר, בגלל שהם מאושרים יותר? "סביר להניח שגם וגם. לשים לב שאתן או הבעל מפטירים כל הזמן "אנחנו" ו"אנחנו" יכול לשנות את דרכי החשיבה של אנשים ולגרום להם להיות תלויים יותר, מה שיכול להוביל למערכת יחסים בריאה יותר", אמרה הפסיכולוגית ומחברת המחקר השניה, מייגן רובינס. "עם זאת, יכול להיות גם שמכיוון שהקשר בריא ותלוי באופן הדדי, בני הזוג תומכים ומשתמשים ב'אנחנו'".

כך או כך - נסו לא להיות שיפוטיות כאשר היא שוב פעם מתגאה ש"אנחנו אוהבים לצאת להליכות בערבים" ופשוט היי נעימת הליכות כלפיה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית