"אדם מוגבל הוא לא תינוק"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", קבלו את חני פרידמן, שבמילון, לצד הביטוי "מעוררת השראה", בוודאי נכתב שמה. חני סובלת מנכות פיזית ונלחמת להביע את קולם של עוד רבים שכמותה. לצפות וללמוד (נפלאות בפרשה, כיכר TV, מאמע)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

היום השישי של חודש תשרי הוא כנגד היום השישי של מעשה בראשית. ביום זה נוצר האדם - תכלית הבריאה.
עם ישראל והתורה קדמו לבריאת העולם, אך בפועל, האדם נברא ביום השישי והתורה ניתנה בו' בסיוון. זה החידוש של שישי בתשרי, שהתגלו בפועל הכוונה ומטרת הבריאה, שהם ישראל והתורה.

הרעיון המופלא הזה קשור גם לעשרת ימי תשובה, שהם לא תשובה על עוונות, כיוון שאחרי שעשינו תשובה בחודש אלול, לובשים בראש השנה בגדי לבן לסימן שזכינו בדין. "תשובה" מלשון לשוב לד'. "שובה עד ה' אלוקיך" ולא לד' אלוקיך. תשובה עילאית היא לחזור למקור שלנו, לשורש שלשמו ולתכליתו הגענו לכאן ומשם להדבק בד' ולהתאחד עמו.

היום, ב"נפלאות בפרשה" נמצאת איתנו חני פרידמן המקסימה, שתשתף אותנו בסיפור החיים שלה. היא מגיעה מהעיר ביתר. יש לה 5 אחים ואחיות, היא למדה מזכירות וגרפיקה ומביאה איתה לתוכנית מסרים של קבלת השונה ובעיקר, חיבור לשליחות המיוחדת שלה.

שאלנו אותה היכן גדלה, איך זה מרגיש שאחותה הצעירה ממנה התחתנה, מדוע כה התרגשה כשנכנסה לאולפן, איזה מסר היא רוצה להעביר לקהל, כיצד, לדעתה, ניתן לשנות את היחס של אנשים למוגבלים, מה החלום שלה, איזו דמות היא מעריצה ועוד.

***

ואתן, מה עוזר לכן לחוש מחוברות לשורש שלכן? אילו דמויות בחייכן מסמלות אותו? הדליקו נר, שימו נעימה מיוחדת ברקע והזמינו בשבוע הקרוב כוח מיוחד דרך החיבור לעצמכן.

נשמח לשמור על קשר – נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל שלמטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר