פרשת וישב

"אין דבר שלא נכשלתי בו בכיבוד הורים"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אירחנו את דקלה יוספסברג, יועצת זוגית ואישית, שמנגישה באופן מופלא ואנושי את המצווה שאולי הכי קשה לבצע ונותנת טיפים איך להסתדר עם אבא ואמא (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

"וישב יעקב בארץ מגורי אביו, בארץ כנען". יש כאן סוד עמוק על הקשר בין יצחק ליעקב. "וישב יעקב" – בנחת. "מגורי אביו" – לשון זו רומזת לחשש. יעקב מתבטא כך בתפילתו: "אלוקי אבי אברהם ופחד יצחק".

אם כך, לכאורה קיימת סתירה בין "וישב" לבין "מגורי". מי שחי כל הזמן בתחושת יראה, אינו יכול לשבת ברוגע ושלווה. אבל מעלתו של יעקב אבינו היא שהוא מסוגל 'לשבת' בתוך תחושת הפחד של אביו, כי הוא מחבר בשלמות את אהבת ה' של אברהם אבינו עם יראת ה' של יצחק אבינו.

ואז בא המשך הפסוק: "בארץ כנען". כנען מלשון הכנעה. כאשר יש מידת ההכנעה (ענווה) בנפש, ניתן לשלב אהבה ויראה ולשבת בנחת. זהו סוד הביטול שמאפשר לאדם חיים טובים יותר.

קבלו את דקלה יוספסברג, שגדלה בחיפה וכיום גרה באלעד, אמא ל-6 ילדים, למדה בבצלאל והייתה מעצבת, חזרה בתשובה בגיל 28, כיום מנחת הורים ויועצת זוגית ואישית, כתבה 3 ספרים: "אמון" - על חינוך ילדים, "לראות שיש כאן עוד מישהו" - על זוגיות, "לחזור הביתה" - על כיבוד הורים.

האג'נדה החינוכית שלה במילה אחת: לתת!

שאלנו אותה מה היתה נקודת המפנה בשינוי היחסים עם הוריה, איך הילדים שלה מתנהגים אליה, כיצד ההורים מגיבים לשינוי שלה, ביקשנו ממנה לספר על מקרה מיוחד מעבודתה ועוד.

מוזמנות להיות איתנו בקשר – נפלאות – בדף הפייסבוק או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר