נפלאות בפרשת ויחי

"אנשים באים לטיפול שניה לפני הקפיצה מהגג"

והשבוע, ב"נפלאות", אסתי משי זהב, מטפלת בשיטת "איתן", מדברת על הנושא שהכי רחוק וגם הכי קרוב אלינו: המשמעות. בתשובותיה העמוקות היא גורמת לנו להרהר בו גם לאחר הצפיה בראיון (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בהיות הרבי ה'צמח צדק' ילד קטן, למד את הפסוק "ויחי יעקב בארץ מצרים שבע עשרה שנה" ומלמדו תרגם לו אותו כך: 'יעקב אבינו חי את השנים הכי טובות שלו במצרים'. כאשר שב הביתה, שאל הילד ה'צמח צדק' את סבו, האדמו"ר הזקן: 'איך יכול להיות שיעקב אבינו, בחיר האבות, חי את מבחר שנותיו במצרים, שהיא ערוות הארץ?'.

ענה לו האדמו"ר הזקן: "את יהודה שלח לפניו אל יוסף, להורות לפניו גושנה". מבאר רש"י: 'להתקין לו בית תלמוד, שיהיו השבטים הוגים בתורה'. "להורות לפניו" - כאשר לומדים תורה מגיעים למצב של "גושנה" - ניגשים ומתקרבים לקב"ה באופן שגם בתוך ארץ מצרים, ערוות הארץ, אפשר לעבוד את ה' בחיות.

כשאנו לומדות תורתו של משיח שעוסקת בגאולה, אנחנו ממלאות את כל שאר חלקי החיים שלנו בחיות.

קבלו את אסתי משי זהב, נשואה ואם לתשעה ילדים, גדלה בירושלים בבית פשוט ומיוחד במינו וכיום שליחה של הרבי ברמת השרון. משי זהב למדה חינוך מיוחד, אימון אישי וזוגי וטיפול באומנות במגמת פסיכודרמה וכיום היא מטפלת בשיטת "איתן", עם התמחות בטראומה, מרצה ומלמדת תניא.

שאלנו אותה איך היא מכניסה חיות לעשייה שלה, האם הדברים שלמדה מסייעים לה לבוא נקיה אל מול ילדיה ואיזו נקודה בפרשה מדברת אליה. ביקשנו ממנה לשתף בסיפור שמייחד אותה ומה משעשע ומרגיז אותה. התשובות מרתקות ובעיקר, מעוררות מחשבה.

מוזמנות להיות אתנו בקשר, לשתף ולכתוב – נפלאות – בדף הפייסבוק או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר