היסטוריה ברחוב הקבלן

מרן הגראי"ל שטיינמן ניחם את מרן הגר"ע יוסף • צפו

אלפים ממשיכים לנהור כל העת למעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף לנחמו באבלו על פטירת בנו הרב יעקב יוסף זצ"ל. בשעות הצהריים, הגיע באורח מפתיע, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן לנחם את מרן הגר"ע יוסף שסיפר לו על שיחתו עם נתניהו • תיעוד בלעדי מתוך הבית (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן אצל הגר"ע יוסף (צילום וידאו: ישי סודרי, תמונות: כיכר השבת)

היסטוריה ברחוב הקבלן: מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, הגיע במיוחד מבני-ברק, אל מעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים, לנחמו באבלו על פטירת בנו הרב יעקב יוסף זצ"ל.

אל ראש הישיבה נלוו נכדו הרב דוד שפירא, יו"ר 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני ומנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי.

בעת ניחום האבלים, ישבו לצדו של ראש הישיבה, ראשי ש"ס אריה דרעי ואלי ישי. בניו של מרן הגר"ע יוסף ישבו לצדו בעת הניחום.

תחילה, שוחחו גדולי הדור בדברי תורה. הגר"ע יוסף ציין כי הנשמה, לפני שיורדת לעולם נהנית מזיו השכינה. ולאחר הפטירה, הנשמה עולה לשמים ושוב נהנית מזיו השכינה אם הנפטר למד תורה ועשה מעשים טובים. ראש הישיבה השיב ואמר כי כאשר אדם נולד ידיו סגורות וכשנפטר ידיו פתוחות כי לא לוקח כלום מהעולם הזה.

לאחר מכן סיפר הגר"ע לגראי"ל כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לנחמו, ודיבר איתו על גזירת הגיוס המרחפת על עולם הישיבות. הרב עובדיה ציין כי אמר לראש הממשלה שהגזירה מצערת אותו יותר מפטירת בנו.

קודם לכן, ניחם כ"ק האדמו"ר מערלוי את הגר"ע יוסף.

בשעות הערב אמש, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לנחם את מרן הגר"ע יוסף. במהלך השיחה בין השניים, הבהיר הרב עובדיה לנתניהו את גודל צערו מגזירת גיוס בני הישיבות.

"אני אמנם אבל עכשיו, אני אב שקובר את בנו", אמר הרב עובדיה והוסיף, "אבל הצער הגדול שלי הוא צער גיוס בני הישיבות, יותר מהצער של האבלות".

בהודעה שיצאה ממשרד ראש הממשלה נאמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הלך לנחם את מרן הרב עובדיה יוסף וכן את בניו ובנותיו, ראש הממשלה הזכיר לרב שאחרי נפילתו של יוני הוא הגיע עם אביו, והם דיברו על אובדן בן, והיום הוא מגיע לנחמו על אובדן בן".

בתקופה האחרונה בכלל, ובימים האחרונים בפרט, מרבה מרן הגר"ע יוסף לספר על חששו מגזירת הגיוס הצפויה, אדמו"רים, ח"כים, ורבנים שעלו לנחם את הגר"ע יוסף שמעו ממנו על החשש מפני הפגיעה במעמדם של בני הישיבות. בתקופה האחרונה אף התבטא הגר"ע ואמר כי הסוגיה מקשה עליו לישון בלילות.

(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר