ניגוד עניינים?

ניגוד עניינים? יהושע פולק חוזר לעיריית ירושלים

יהושע פולק, אשף חוקי התכנון והבניה, חוזר אל עיריית ירושלים, כיועץ בנושאי בנייה לחיים אפשטיין, סגן ראש העיר מטעם מפלגת "בני תורה". האם מדובר בניגוד עניינים? (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יהושע פולק (צילום: פלאש 90)

יהושע פולק, האיש שמוכר כאשף המספרים וחוקי התכנון והבנייה, חזר אל עיריית ירושלים, הפעם בתפקיד חדש: יועץ בנושאי בנייה לחיים אפשטיין, סגן ראש העיר מטעם מפלגת "בני תורה".

הועדה לתכנון ובנייה הנמצאת בקומה השישית אינה חדשה לפולק. לפני עשר שנים הוצב פולק במקום השני ברשימת יהדות התורה למועצת עיריית ירושלים, אז כיהן כסגן ראש העיר תחת אורי לופוליאנסקי וכיו"ר הועדה לתכנון ובנייה.

חזרתו אל בניין העירייה בכיכר ספרא מעוררת ביקורת נוקבת מצד שוחרי הצדק בבניין. בשיחה עם "כיכר השבת" מאשים גורם בעירייה את פולק כ"מאכר" בנושאי תכנון ובנייה: "פולק הוא איש מיוחד, בבוקר נמצא בעירייה ומציג עצמו כחלק מהמערכת העירונית שתפקידה לשמור על התושבים מפני האינטרס של יזמי הבניה ובערב נמצא במשרדי יזמי הבניה ומציג את עצמו כמאכר שמקדם תוכניות בניה".

"לחיות בכזה ניגוד עניינים זה רק פולק יודע לעשות, ההיסטוריה מוכיחה כמה הוא עשה את זה טוב בעבר", הוסיף הגורם.

הגורם מותח ביקורת נוקבת כנגד ראש העיר שלדבריו נבחר לתפקידו בקדנציה הראשונה בגלל שנאת פולק וכעת הוא נמצא עמוק בעירייה: "מה שמצחיק ועצוב פה שניר ברקת נבחר בקדנציה הראשונה על גלי שנאת פולק והכריז 'אצלי בעירייה לא יהיה מה שהיה אצל פולק במחלקת תכנון ובניה', כעת בקדנציה השנייה של ברקת פולק חוזר בדלת הראשית".

תגובתו הראשונית של פולק בשיחה עמנו הייתה הכחשה: "אני לא הולך לשום לשכה - איזה שטויות אלה". אלא שעם הצגת הכתבה שפורסמה בעיתון "ידיעות ירושלים", פולק נשמע אחרת.

"אני לא חוזר ולא שום דבר. סך-הכול זו בדיחה אחת גדולה. אני עוזר לחיים אפשטיין בנושאים של תכנון ובנייה, הוא ביקש שאעזור לו. אני לא עובד בעיריית ירושלים ולא חוזר לשם. אני מייעץ לו בתור חבר", אומר פולק.

פולק ואפשטיין מכירים שנים רבות מאז התקופה בה השניים עבדו יחדיו: הראשון שימש כסגן יו"ר המועצה הדתית והשני שימש כראש לשכת רבה הראשי של ירושלים, הרב יצחק קוליץ ז"ל.

"הוא חדש", מספר פולק על הסכמתו לשמש כיועץ לחברו, "הוא משמש כחבר בוועדה המחוזית ובוועדת התכנון המקומית ובשל כך ביקש ממני שאעזור לו בנושאים הללו ואכן אני עוזר לו".

על האשמות כנגדו שהוא זה שהכשיר עבירות בנייה, פולק נשמע מגחך: "בדיחה".

חיים אפשטיין, סגן ראש העיר, הסביר בשיחה עמנו מדוע בחר בפולק כיועץ: "מה הבעיה בזה שהוא יועץ שלי? אתה מכיר את כל חוקי תכנון ובנייה? אז ביקשתי ממנו לבוא פעם בשבוע לייעץ ולהסביר לי את החוקים על כל בקשה ובקשה שמונחת בפניי. אני לא חושב שאי מי בבניין המועצה מצא יועץ כל-כך מוכשר כמו יהושע פולק".

אפשטיין נשמע כאוס כנגד מעוררי הביקורת: "כל מי שמוציא את הסיפור החוצה אלו אנשים שמדברים מתוך קינאה, טיפשות ושנאה".

"הוא יש לו עבירת בנייה?", תוהה אפשטיין. לדבריו, פולק נמצא נקי בפרשה האחרונה בה הואשם: "האדם היחיד שיצא נקי מפרשת הולילנד זה יהושע פולק. הוא אדם ללא רבב. אני דיברתי עם בנה של מבקרת העירייה הקודמת המכהן כיום כחבר מועצה (כששאלנו את שמו, הוא לא זכר - צ.ג.), הוא אמר לי, אימי אמרה לי שפולק נמצא ללא רבב. איך מוציאים עליו השמצות כאלה? כואב לי הלב. אצלנו היהודים איבדו הכול".

סגן ראש העיר שזה עתה נכנס לתפקידו, שימש קודם לכן כקבלן בנייה ולמרות זאת חוקי הבנייה עדיין חדשים לו: "תאמין לי אני יושב הרבה בוועדת תכנון ובנייה ולא הכול חדש לי מפני ששנים הייתי קבלן בנייה והגשתי חומרים לוועדות אבל זה אחרת כשאתה יושב מהצד הזה ולומד את הסעיפים השונים שהשתנו במשך השנים. הועדה הזו היא לא צחוק".

האם תפקיד היועץ מלמד על עתידו של פולק במפלגה? שאלנו. "יהושע פולק עובד אצלנו מרגע הקמת המפלגה. הוא מזוהה איתנו. הוא בא להשקת המפלגה בסוכתו של הרב אוירבך. אין לו גם שום שאיפה פוליטית. תדע לך, אני מכיר את הציבור החרדי ואני אומר לך שאין מוכשר ממנו ובפרט בנושאים האלה ופשוט זו קינאה", השיב אפשטיין.

יהושע פולק וחיים אפשטיין הסבירו באוזנינו כי התפקיד הינו בהתנדבות וללא קבלת כל תמורה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מר פולק אינו עובד עירייה ואינו נושא בכל תפקיד. הדבר כלל אינו מוכר בעירייה ובוודאי שאינו מטעם העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר