ספיישל ט"ו בשבט

7 הפירות היבשים הכי בריאים

פירות יבשים הם פתרון מהיר ונקי להרוויח את כל מה שטוב בפרי עם מינימום נזק לסביבה. אז מהם 7 הפירות היבשים הכי בריאים המאבדים הכי פחות ערכים תזונתיים בתהליך הייבוש? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
כל הפירות היבשים בריאים? לא בדיוק (צילום: shutterstock)

הפירות היבשים הם התחליף הבריא לסוכר, ודרך מצוינת לספק את החשק למתוק. במקום לצרוך מוצרים הכוללים סוכר פירות (פרוקטוז), עדיף לאכול את הפרי את עצמו וליהנות מרכיבי הפרי המזינים, בלי שעברו עיבוד.

הפירות היבשים הם פתרון מהיר ונקי להרוויח את כל מה שטוב בפרי, במיוחד ביום עמוס, עם מינימום נזקים לסביבה (מה תעדיפו? לפתוח תפוז מפוצץ ויטמין C באוטובוס סגור או לנשנש משמש יבש?).

אך לא כל הפירות היבשים נותרים עם כל אותם הוויטמינים החשובים לאחר תהליך הייבוש והעיבוד שהם עוברים. למעשה, ישנם פירות יבשים שכדאי להימנע מהם לחלוטין בזמן הדיאטה. לפרי בצורתו המקורית יש ערכי סוכר גבוהים. לפירות יבשים מוסיפים סוכר בעת הייבוש והם הופכים שווי ערך בריאותי לסוכריית טופי מתוקה.

ביניהם: אננס מיובש המצופה בסוכר מזוקק, בננה מיובשת המטוגנת בשמן עמוק ממותק וחמוציות אליהן מוסיפים תמיד סוכר כדי לאזן את רמת החמיצות הגבוהה שלהן.

לעומתם, הנה 7 פירות יבשים ששורדים היטב את תהליך הייבוש והם הבריאים ביותר:

1. תפוח מיובש

באופן טבעי, התפוחים מכילים כמות גבוהה של כימיקליים טבעיים המסייעים לשמירה על מערכת החיסון, פועלים כנוגדי חמצון, ומפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן כתוצאה מרדיקלים חופשיים. בנוסף, הם גם מקור נהדר לסיבים תזונתיים.

2. משמש מיובש

המשמשים המיובשים הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, ומכילים ויטמינים חיוניים כמו A ו-C וברזל.

3. תאנה מיובשת

התאנה המיובשת מאבדת הכי פחות ערכים תזונתיים בתהליך הייבוש, ועשירה בברזל, אשלגן וחומצה פולית. עם זאת חשוב לזכור כי התאנים עשויות להכיל תולעים וקשה מאוד עד בלתי אפשרי לבדוק אותן, כיוון שהתולעת נכנסת לתאנה כשהיא חיה, אך מתה בתהליך הייבוש.

4. פפאיה מיובשת

כריסטופר קולומבוס כינה אותה "פרי המלאכים", ולא סתם, מסתבר. הפפאיה היא מקור מכובד לנוגדי חמצון המסייעים במניעת מחלות לב וסוכרת, כך לפי מחקרים אחרונים.

5. צימוקים

הצימוקים הם פרי מיובש עתיק שזכה לשם משל עצמו, ללא אזכור לגלגול הקודם שלהם כענבים ירוקים או שחורים. הצימוקים ידועים כ"ממתק של הטבע", והם עשירים בסיבים, דלים בנתרן ואינם מכילים כלל שומן או כולסטרול.

6. שזיף מיובש

לשזיפים המיובשים יכולות מוכחות בהקלה על מערכת העיכול ובעיות עצירות. בניגוד לשאר הפירות המיובשים, תהליך הייבוש דווקא עושה טוב לשזיפים ומגביר את פעילות נוגדי החמצון שבפרי. הם יכולים לסייע במניעת נזק חמצוני לתאי המוח, להמיס שומנים בדם וקרומי תאים, וכך להגן על בעיות זיכרון, מחלות לב, כלי דם וסרטן.

12. עגבניות מיובשות

הפתעה! מסתבר שעגבניות הן פרי, ואכילתן זו דרך מצוינת להפחית את הסיכון לחלות בסרטן וסוכרת ולהאט את הזדקנות העור בזכות הליקופן המצוי בהן בשפע.

>> מתכון לגרנולה עם פירות יבשים

>> מתכון לאורז עם פירות יבשים מקורמלים

>> מתכון לעוגיות ביסקוויטי עם פירות יבשים

>> מתכון לתבשיל בשר עם פירות יבשים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר