הח"כים החרדים החרימו דיון על תקיפת החיילים החרדים

ועדת משנה של ועדת חוץ והביטחון התכנסה לדון בתקיפתם של חיילים חרדים, דרוזים ונוצרים, המשרתים בצה"ל אך חברי הכנסת החרדים, בחרו להחרים את הדיון ולא לקחת בו חלק (חרדים, צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
בחור ישיבה לצד מודעות נגד חיילים חרדים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ועדת משנה של ועדת חוץ והביטחון התכנסה היום (חמישי) לדון בתקיפתם של חיילים חרדים, דרוזים ונוצרים, המשרתים בצה"ל, בעקבות פניית "המטה החרדי בליכוד", אך חברי הכנסת החרדים, מש"ס ומ'יהדות התורה' בחרו להחרים את הדיון ולא לקחת בו חלק.

במהלך הדיון העלו המשתתפים את מצוקתם של החיילים החרדים והקמפיין המכוער המתנהל נגדם במסגרת קמפיין 'החרד"קים'.

אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, מי שהיה מפקד גדוד הנח"ל החרדי וכיום מכהן כמנהל עמותת הנח"ל החרדי אמר כי "הדיון הזה מתמקד בעיקר בטיפול הפלילי במסיתים ובסגירת המעגלים בין החייל המותקף לבין המשטרה והפרקליטות. זה חשוב אבל אסור שנסתפק בזה.

"הנושא האמיתי הוא ערכים, חינוך וחברה ולא רק חוק, משטרה ופרקליטות. לכן נדרשת פעולה מתואמת של כלל הגורמים. נדרש לתכנן ולהוציא אל הפועל תהליך - להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי, ליצור שיח עם הנהגה פוליטית, תורנית וחינוכית".

לדבריו: "יש להבחין בין המשמעות המעשית של ההסתה ולטיפול, החיוני והמרתיע, במסיתים, לבין המסר והמשמעות החברתית שאותם חייבים לתקן באופן עמוק".

מה שעורר את זעמם של לא מעט עמותות המתעסקות בנושא החיילים החרדים הוא העבדה שהח"כים החרדים בחרו שלא להשתתף בדיון, גורמים בש"ס וב'יהדות התורה' טוענים בשיחות עם "כיכר השבת" כי לא מדובר במשהו מכוון אלא בעייפות בעקבות הלילה הארוך במליאת הכנסת והדיונים שנמשכו עד לפנות בוקר.

מי שעמד בראש הדיון הוא ח"כ יואב קיש מהליכוד, ולצידו השתתפו בין היתר חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו.

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי וחבר נשיאות הליכוד, אמר בדיון: "בשנים האחרונות מקיים קומץ חרדי קיצוני מסע הסתה נגד חיילי צה"ל החרדים, קמפיין אלים ומכוער שהולך ומחמיר. למרות זאת, המשטרה והפרקליטות שנכנסות מיד לפעולה בכל פעם שנשמעת חצי מילת גנאי בהר הבית - לא נוקפות אצבע כבר שנתיים. אני באמת לא יודע להסביר את זה, ואני מבקש מכם, חברי הכנסת, לדרוש מנציגי רשויות החוק שיושבים כאן להפסיק היום את המדיניות הבלתי נסבלת של ההכלה וההשתקה ולהפעיל את כל המשאבים הרלוונטיים עד למיגור המוחלט של התופעה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר