אהרון רזאל ויונתן רזאל שרים "מחי ומסי"

הזמר אהרון רזאל מארח באלבומו החדש "האיש בקצה המנהרה" את אחיו יונתן רזאל, לשיר יחד, בדואט את "מחי ומסי" - פיוט ספרדי שורשי מתוך הסליחות. האזינו לביצוע (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אהרן ויונתן רזאל (צילום: יח"צ, יוסי זליגר - פלאש90)

הזמר אהרון רזאל מארח באלבומו החדש "האיש בקצה המנהרה" את אחיו יונתן רזאל, לשיר יחד, בדואט - פיוט ספרדי שורשי מתוך הסליחות.

אהרן רזאל נזכר בלילות בהם קם לסליחות עם אביו ואחיו: "יש בקרים באלול שאני מישיר מבט אל העבר, ונזכר, באותם ימי סליחות כשקמנו בארבע לפנות בוקר, כל האחים.. וזה מיד מציף אותי בדמעות..."

"הזיכרון המתוק מתפילת הסליחות כולל את המפגש שלנו כילדים, עם עולם השירה היהודית הספרדית. עם פיוטים כמו 'עננו' ו'חטאנו לפניך..'. ההזדמנות הזאת, שניתנה לנו בתור מתפללים, לקחת בית מתוך פיוט ולשיר אותו סולו, כלומר להיות חזן של ממש כשבסיום קטע הפיוט, כל הקהל, גדולים וכקטנים, רבנים ועמך, עונה לך בשירה את הקטע שאחרי. זאת הייתה חוויה אדירה עבורנו".

"אפשר לומר ששם, בבית כנסת 'בית יצחק' לעדת השיראזים, בארבע לפנות בוקר, נזרעו הזרעים הראשונים שלנו כזמרי מוסיקה יהודית, כך נראה לי לפחות, ואני חושב שיונתן יסכים עמי...".

"הפיוט 'מחי ומסי' שמגיע בסוף הסליחות", מספר אהרן, "נדחק קצת הצידה מבחינת התודעה הציבורית לעומת שירים כמו 'אדון הסליחות' או 'בן אדם מה לך נרדם'. במשך שנים הייתי מנגן לי אותו ליד הפסנתר ומשחק עם העיבוד ההרמוני...".

בביצוע החדש, מיזג רזאל בין שתי גרסאות לאותה מנגינה, שתיהן מושרות בבת הכנסת השונים כל אחד ומנהגו. הראשונה, גרסה עם מקצב חופשי, והשנייה היא מעין ואלס. שניהם משולבים יחד בשיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר