עליית מדרגה

המחזיר בתשובה משמיץ: "עולם הישיבות מקולקל טוטאלית"

תופעת המחזירים בתשובה שבוחרים להפנות ביקורת לתוככי הציבור החרדי עולה מדרגה. אחד בשם הרב יצחק כהן, השמיץ את הישיבות המובילות וטען כי בחורים מידרדרים וההורים לא יודעים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב כהן על רקע הכניסה לישיבת מיר; למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90, צילומסך: יוטיוב - שערי זהר)

תופעת הרבנים המרצים, המחזירים בתשובה שלצד דרשותיהם לחזוק הפריפריה ו"העם שבשדות" בוחרים להפנות ביקורת פנימית נוקבת לתוככי הציבור החרדי ועולם התורה אינה חדשה אולם נדמה כי הפעם מדובר בעליית מדרגה.

הרב יצחק כהן, מחזיר בתשובה המציג עצמו כמי שמומחה גם בתורת הקבלה ובקיא בספר הזוהר, תקף במהלך שיעוריו את עולם הישיבות ויצא חוצץ כנגד ישיבות חברון ומיר בהם לטענתו תלמידים רבים מבלים את זמנם לריק ומתבטלים במסעדות ומקומות בילוי.

"רבותי, רבנים לא מעזים לדבר על זה אבל אם אני לא אגיד יישאר חילול השם ואם אני כן אגיד קצת יפתחו העיניים ונדע איפה אנחנו חיים", אמר הרב כהן. "היום עולם הישיבות מקולקל טוטאלית. 1200 בחורים יש בישיבת חברון בירושלים, ומתוכם אין מאה בבית המדרש, 1100 בחורים ברחובות או במיטות. אני עומד מאחורי הדברים ואני מוקלט. 1200 בחורי ישיבה בישיבת חברון, 100 לא תמצא בבית המדרש,1100 ברחובות".

בהמשך יוצא אותו רב במתקפה נגד בחורי הישיבות שלוקחים טרמפים ולסיום חושף "פצצה", כלשונו. "אוי ליום שאני יצחק כהן נולדתי שאצטרך לשבת פה לידכם ולדבר על הדברים האלו, מוטב היה שלא הייתי בא לעולם בשביל להוציא את הכביסה המלוכלכת הזאת אבל אין ברירה ואולי אני יהיה הנחשון בן עמינדב ואזרוק את הפצצה הזאת אולי יפתחו העיניים.

"לך תראה בישיבת מיר, מאות ואלפי בחורים, רחוב שלם של בניין ישיבת מיר. לך בסדר ותראה כמה יושבים בבית המדרש וכמה יושבים במסעדות. כל שכונת בית ישראל מאפיות ומסעדות יודעים שבניסן ובתשרי השוק שבור כי הבחורים יוצאים לחופש. מי רוב האוכלוסיה במסעדות? הבחורי ישיבות".

לסיום מעורר המחזיר בתשובה על הבחורים שההורים משקיעים בהם את הנשמה ואת הלב ושולחים אותם לישיבה במחשבה ששם יתעלו בתורה ויראת שמיים ובסוף בדיוק שם מידרדרים ונופלים לחטאים הכי חמורים שיש. "הילד מידרדר ... והרבנים מטייחים ומעלימים וההורים לא יודעים. מגיעים למצב נפשי לא בריא והוא סופג מתחים ועובר משברים איך הישיבה תצרץ את עצמה. בדורות הקודמים לא הגיעו למצב הזה השקיעו במוסר ויראת שמיים", טען.

גורמים הבקיאים בנעשה בעולם הישיבות, דוחים בשיחה עם "כיכר השבת" את דבריו, ואומרים כי "דבריו הזויים ומנותקים מהמציאות". לדבריהם: "לא ברור מה יש לו נגד שתי הישיבות המובילות והגדולות בעולם, אך במקרה הוא נפל על ישיבות שבהן בקלות ניתן לראות, בכל שעה משעות היממה, את מרבית בחורי הישיבה עמלים בתרוה ושוקדים על תלמודם".

"מוטב לו שיתעסק במה שהוא מבין, אם יש כזה דבר, ולא יתבטא בנושאים שהוא מוכיח כי אינו מבין בהם", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר