מלחמת ההקלטות

רב בשובו בנים: גם אם הרב ברלנד עבר על עריות לא צריך להתרחק ממנו

מתנגדי הרב אליעזר ברלנד הנאשם בפגיעה בנשים, מפרסמים הקלטה בה נשמע אחד מתומכיו, הרב עופר ארז, כשהוא אומר כי גם אם יוכח שחטא בגילוי עריות 'לא להתרחק ממנו' (האזינו)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב הנאשם בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רבני 'שובו בנים' בתמיכה בלתי מסויגת ברב ברלנד: שבוע לאחר שקבוצה מרבני 'שובו בנים' פרסמו מכתב תמיכה ברב הנאשם במעשים חמורים אליעזר ברלנד, הקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" מתעדת שיחה שנערכה עם הרב עופר ארז, מרבניה הבולטים של 'שובו בנים', בה הוא מביע תמיכה ברבו, הרב אליעזר ברלנד, ואומר כי גם אם מישהו יודע על עבירות חמורות בגדר "עריות" שבוצעו על ידו, לא צריך להתרחק מהרב ברלנד.

בהקלטה נשמע אדם השואל את הרב ארז: "מישהו או מישהי שואלת, הם יודעים או ראו או יש להם ידיעה ברורה על פי גדרים של ידיעה ברורה, על הרב ברלנד ש... או נודע במישהי במושג שמוגדר כעריות, הרב מסכים שצריך לברוח ממנו כמטחווי קשת ולהוקיע אותו מהציבור?".

ארז: "לא, לא, לא, אני אגיד לך למה לא, כי הייתי רוצה לדעת למה זה קורה. לא מצד זה שאני חושב שהרב... לפי מה שאני מכיר את הרב, לא נראה לי שהרב מתיר.. תראה אני אגיד לך משהו, אז זה סוגיה שלימה בפני עצמה... לא שהרב עושה את זה בגלל שהרב התיר לעצמו עבירות".

השואל: מאיזו סיבה הוא עושה את זה?

ארז: "זה לא כרגע, לא בצורה כזאת בטלפון והייתי רוצה לשבת על זה הרבה יותר ביישוב הדעת".

בהמשך נשמע הרב ארז אומר: "אני יודע שיכולתי לברר ויכול להיות שהייתי מגיע לקושיות, אבל שוב, גם אם יידע שהרב עשה, אז הרב נכשל! יכול להיות שאני יישאר חסיד שלו".

מ'שובו בנים' נמסר בתגובה: "מדובר בחוצפה גדולה שמנסים למשוך בלשונו רב גדול ומקובל ואח"כ לחתוך הקלטה שלו באופן מכוון ובכוונה לא משמיעים את המשך דבריו בלי ולהוציא דברים מהקשרם. לא מזמן העלילו שהרב עופר אמר שמותר לצדיקים לחטוא עכשיו כשראו שהוא אומר את ההיפך מנסים לעוות את דבריו ולהגיד שדיבר נגד הרב ברלנד. ההקלטה מציגה חצי תשובה על שאלה תיאורטית נטו שהרב עופר הדגיש מיד שלא ניתן להיכנס לסוגיה הזאת בשיחה קצרה כי הדברים יובנו בצורה עקומה. בכל אופן מן הראוי לתת להרב עופר ארז להגיב בהרחבה כמו שניתן היום לחשין לקשקש לשקר ולהעליל שטויות על קהילה שלימה".

הרב עופר ארז מסר כי מדובר בנוכלות וחוצפה ממדרגה ראשונה לקחת שיחה ארוכה שהסביר את ההיפך הגמור לחתוך אותה להוציא דברים מהקשרם ולהציג דברים מעוותים והוא יתייחס בהרחבה על כל הנושא הכואב הזה בשיחה עם כיכר השבת בהקדם האפשרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר