ישמח לבב

אמור לי איזה יין חברך שותה ואומר לך מה הוא אוכל

שילובים בין אוכל ויין הם מדע עתיק שיש לשים אליו לב. כל סוג של מאכל דורש סוג יין שונה, כל זמן עם הייחודיות שלו, וכל נוף ונוף עם המחשבות שהוא משרה עלינו. בחרנו עבורכם שלוש ארוחות לשבת שכל אחת מהן נוגעת ברגש אחר: הרמוניה, עומק וצבעוניות. והבאנו לכם את היין שמתאים לשלושתן, בדיוק. אבל בדיוק. וכן, התחרות הייתה קשה (אוכל, שיווקי)

שילובים של יין לסעודה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כל השבוע אנחנו רק מחכים לזה. כן, אנחנו מדברים על סעודת השבת. המטעמים, הריחות, וכל המשפחה ביחד, יוצרים אווירה שאין כמותה.

כדי ליצור טעמים חזקים שחודרים אל הנפש, אנחנו משקיעים שעות בהכנות ובישולים, כדי להגיע ליום המנוחה, אחרי תפילת ערבית, עם האישה והילדים, לסעודת שבת בצורה הכי שלווה שאפשר.

ליד מנת הבשר המופלאה שמוגשת בין כל הסובבים, צצות להן כוסות יין שנבחר בקפידה כדי להשלים את השמחה שמגיעה אל לבנו.

שילובים בין אוכל ויין הם מדע עתיק שיש לשים אליו לב. כל סוג של מאכל דורש סוג יין שונה, כל זמן עם הייחודיות שלו, וכל נוף ונוף עם המחשבות שהוא משרה עלינו (אנחנו בכלל בעד תמיד קינוחים, אבל כל אחד והסגנון שלו).

בחרנו עבורכם הפעם שלוש ארוחות לשבת שכל אחת מהן נוגעת ברגש אחר: הרמוניה, עומק וצבעוניות. והבאנו לכם את היין שמתאים לשלושתן, בדיוק. אבל בדיוק. וכן, התחרות הייתה קשה.

פילה בקר ברוטב פירות ומחית ארטישוק

פילה בקר ברוטב פירות מרענן (צילום: shutterstock)

מנת בשר מיוחדת עם מגוון טעמים שמשתלבים בהרמוניה נהדרת של טעם וצבע. רוטב הפירות האדום מרענן את הטעם הכבד של הבשר ויוצר שילובים מעניינים לחיך (למתכון)

מלך הקדירה הצרפתי: ביף בורגניון - תבשיל בשר ביין אדום

בישול ארוך ביין שמעמיק את הטעם (shutterstock)
בישול ארוך ביין שמעמיק את הטעם (צילום: shutterstock)
הגדלה

לפאר את שולחן השבת: מנה עם שם מפוצץ, ולא סתם. ה"ביף בורגניון" הוא תבשיל בשר בקר עם יין אדום ופטריות שנעשה בבישול ארוך ובעל טעם עמוק ועשיר שמשבח כל סעודה (למתכון)

עוף בתנור עם מגוון ירקות

חגיגה צבעונית של ירקות בתנור (shutterstock)
חגיגה צבעונית של ירקות בתנור (צילום: shutterstock)
הגדלה

עוף אפוי עם מגוון ירקות. המתכון גמיש מאוד ותוכלו לשלב בו כל ירק שתבחרו. כל המאמץ מסתכם בחיתוך הירקות. אחר כך הכל נשלח לשהות טובה בתנור ויש לכם מנה מנצחת ומלאת טעמים. הייחודיות במנה היא הצבעוניות שמונחת על הצלחת (למתכון)

איך משלבים יין לארוחה? קודם כל צריך להבחין שעבור סעודות בשריות עם טעמים כבדים, מומלץ יין אדום חצי יבש או יבש (ישנן כאלה מסעדות שיסרבו בתוקף לכך שתזמינו משהו אחר, וזהירות שלא יעיפו אתכם בזעף למשמע הבחירה שלכם ביין לבן).

בסעודת שבת, כאשר אנו רוצים לשבת בשלווה ולהכיל את הטעמים החזקים, צריך לבחור בקפידה את היין שמביא את הארוחה לידי שלמות.

רגע, אז איזה יין נשתה עם הארוחה?

המלצה שלנו: יין הורקנוס, יין אדום יבש בציר 2010, מבית היוצר של יקב אור הגנוז.

למה דווקא אותו? היין המובחר של יקב אור הגנוז משלב באופן ייחודי ארבעה זני ענבים אציליים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו ופטיט ורדו. לאחר התיישנות במשל 40 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי משובחות, הוא מעניק טעם איכותי שמקבל ניחוחות גם בגלל המיקום המיוחד של היקב: במדורונת הצפוניים של הר מירון. צבע היין בורדו עמוק (אבל הוא משלב גוונים עדינים של סגול וכתום בשוליו).

מה נטעם? בארומה מורגשים תבלינים, שוקולד מפולפל, ציפורן, פירות שחורים מיובשים בעטיפה עשירה של עץ אלון איכותי. בלגימת היין תרגישו טעם מלא, רך עד קטיפתי, מורכב, אבל עדין ורענן. הסיומת ארוכה ונעימה. יין מרשים, הרמוני וייחודי, הראוי ללוות ארוחה משובחת ומתאים למנות עשירות ועתירות טעמים, ולכן הוא הבחירה שלנו לשבת הזו.

בכלל שווה לכם לטעום מהיינות של יקב אור הגנוז שיש לו ייחודיות מעניינת. היקב הוא חלק מיישוב קטן שנמצא סמוך לציונו של רשב"י, אשר חיה בו קהילה חרדית שבחר לעצמה את השם "אור הגנוז". אנשי הקהילה מאמינים ביכולת לתקן ולרפא את החברה ולהביא אותה לאורח חיים חיובי.

לפרטים נוספים על היישוב החרדי והקהילה המעניינת, ועל יקב אור הגנוז לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר