8 מנות פירות וירקות - מגדילות את האושר

מחקר חדש שנערך באוסטרליה מלמד שאכילת שמונה מנות פירות וירקות מגדילה את רמת האושר בתוך שנתיים, או אפילו כבר ביום שלמחרת - על פי מחקר אחר (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מחקר שפורסם בחודש שעבר בכתב העת American Journal of Public Health מצא כי קיים קשר בין אכילת פירות וירקות לבין שביעות רצון מהחיים, שכוללת גם רווחה גופנית, נפשית וחברתית. נמצא כי אנשים שאכלו שמונה פירות וירקות ביום קיבלו 0.24 נקודות יותר במדד שביעות הרצון מהחיים ביחס לאנשים שאכלו פרי או ירק אחד ביום או פחות. החוקרים מציינים כי עלייה זו בשביעות הרצון מהחיים היא משמעותית ומובהקת סטטיסטית והיא זו הנצפית גם אצל אנשים שעוברים מסטטוס של מובטלים למועסקים.

המחקר אסף נתונים שונים על 12,385 מבוגרים (בני 15-93) אוסטרלים במשך כמה שנים: הרגלי התזונה שלהם (ובהם אכילה יומית/ שבועית ממוצעת של פירות וירקות), סטטוס משפחתי, מצב תעסוקתי, רמת הכנסה ועוד. זאת מתוך שאלונים שנעשו במסגרת סקר אוסטרלי ארצי על משקי בית. בנוסף, הנבדקים נשאלו על רמת שביעות הרצון שלהם מהחיים, ונדרשו לדרג את תשובותיהם מ-1 עד 10. למשל, "אם תיקח בחשבון את כל התנאים, עד כמה אתה מרוצה מחייך?". בנוסף, הם מילאו טופס בריאותי שבו נשאלו בין השאר על משך הזמן שבו חשו תחושות ותסמינים מסוימים בחודש האחרון, כולל "האם אתה אדם מאושר", ונדרשו לדרג את תשובותיהם מ-1 עד 6.

החוקרים מציינים כי נטרלו את הפרמטרים שעשויים להשפיע על רמת שביעות הרצון מהחיים, כגון המצב התעסוקתי ורמת ההכנסה. עוד הם מציינים כי כל הוספת מנת פרי או ירק ביום תרמה 0.3 נקודות בממוצע למדד שביעות הרצון מהחיים, וכי ההשפעה על שביעות הרצון הורגשה בתוך שנתיים מרגע העלייה בצריכת הפירות והירקות היומית, כלומר, נדרשת התמדה.

מחקר נוסף (שמוזכר במחקר החדש) שבחן 281 סטודנטים בניו זילנד, ופורסם בכתב העת British Journal of Health Psychology ב-2013, דווקא מצא שאכילת שבעה-שמונה פירות או ירקות ביום תורמת לרגשות חיוביים כבר ביום שלמחרת, או אף באותו היום.

המנגנון שנחשב בספרות העדכנית לעיקרי שמקשר בין פירות וירקות לשביעות רצון הוא נוגדי החמצון שבהם. מחקרים שנערכו בנושא הוכיחו כי חומרים אלו מסייעים לשביעות הרצון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר