חתר למגע ונהרג

חצי שנה אחרי החתונה - הלוויה: "בורא עולם, תעיר אותנו!"

חמישה חודשים אחר שנישא, הובא הצהריים למנוחות רס"מ יוסי קירמה הי"ד, שנרצח בפיגוע בבירה. "אני מבקשת מבורא עולם שיעיר אותנו מהסיוט הזה" זעקה חמותו של ההרוג. תיעוד כואב (חדשות)

ההלוויה, היום (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

אלפים ליוו הצהריים (ראשון) למנוחות את רס"מ יוסי קירמה הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי הבוקר סמוך למטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים. רס"מ קירמה תושב מבשרת ציון ובן 29 במותו, הותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים, נטמן בהר הרצל, בלווייתו השתתפו בכירי המשטרה ושרי הממשלה.

(צילום: שלמה מור)

אלמנתו של יוסי, נוי קירמה, שנישאה אך לפני חמישה חודשים, ספדה לבעלה: "תראה כמה אנשים באו רק בשבילך. אתה האור שלי והלב שלי. הלב שלי מתנפץ לרסיסים. כמה תכנונים היו לנו, בית וילדים. אני לא יודעת איך ממשיכים עכשיו. היית הגב שלי, אני מבטיחה להיות טובה בשבילך. אני מבטיחה שאתה תתגאה בי. אני מצטערת שלא שמרתי עליך. אני מבקשת ממך שתשמור עליי. אני לא יודעת איך אפשר להמשיך להסתדר בלעדיך".

(צילום: דובר המשטרה)

האב עוזי קירמה ספד ואמר: "איך אפשר לשרוד? בני הבכור, נשמה שלי, היית גם חבר שלי. אני כל כך אוהב אותך. אתה החיים שלי. השארת את נוי לבד. נהיה איתה ולא נעזוב אותה לרגע. מעכשיו היא בתי. יש עד היום ויש מהיום. חבר שלי, תנוח על משכבך בשלום. חיים שלי".

(צילום: גיל יוחנן, ynet)
(צילום: גיל יוחנן, ynet)
(צילום: גיל יוחנן, ynet)

חמותו, אורית יעקובי אמרה כי יוסי היה "מופת ודוגמה לאיש משפחה. אני לא מאמינה שאני צריכה להיפרד ממך. דיברנו רק בשבוע שעבר על התגשמות החלומות שלכם בהמשך הדרך. אבל לא לחלום הזה התכוונו. אני מבקשת מבורא עולם שיעיר אותנו מהסיוט הזה. אין מישהו שיכול להגיד עליך מילה רעה אחת. אתה הכי טוב שהיה אפשר לבקש".

גם המפכ"ל, רוני אלשיך, שהשתתף בלוויה ספד ואמר: "מעטים יודעים מה עוצמת ההקרבה של השוטרים. כמה מסירות דרושה לשליחות. מעטים ערים לתשלום המשפחתי האינסופי של לילות ושבתות על חשבון זוגיות ומשפחתיות. תמיד נדרש מהשוטרים יותר כשזמן העם לחגוג וליהנות בחיק המשפחה. החג של השוטרים הוא ברחוב, עירניים ומוכנים בכל רגע. אתה וחבריך, יוסף, חתרתם למגע מכל כיוון מיד עם רגע הישמע ירי. הצרור של המחבל השיג אותך שנייה או שניים לפני שחבריך שהגיעו מציר מקביל חיסלו אותו. לחתירה למגע היה הפעם מחיר כבד. רק ביום חמישי האחרון מונית לסגן מפקד צוות אופנועים, והשיח על קורס הקצינים היה על השולחן".

(צילום: גיל יוחנן, ynet)
(צילום: גיל יוחנן, ynet)
(צילום: גיל יוחנן, ynet)
(צילום: גיל יוחנן, ynet)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ספד: "יוסף, אתה וחבריך לא הייתם חייבים לעמוד בקו החזית. איש לא כפה עליכם זאת. היו לכם הזדמנויות נוחות יותר לשירות. מה הביא אותך לקחת אחריות עליונה ולהיות נכון לשלם מחיר יקר? עוזי ואסתר (ההורים), דומני שהתשובה אצלכם באופן שבו גידלתם לתפארת איש צעיר כה מעורר השראה. פירות החינוך שלכם בלטו בנעוריו כשהתנדב ללוחם בחטיבת גבעתי וכשהמשיך לשאת את האחריות בחוד החנית של המשטרה ביסמ".

מפקד היחידה המרכזית ירושלים סנ"צ מאיר נמיר ספד: "אנחנו נמצאים בעיצומם של הימים הנוראים, שמקבלים היום משמעות נוראה נוספת. זה יום נורא לעם ישראל וזה יום נורא למשטרת ישראל. זה יום נורא למשפחתך. נפלת מות גיבורים, נפלת חלל על הגנת העם והארץ, נרצחת בידי מחבל בן עוולה שזמם כפי שזוממים עלינו בכל דור ודור. יוסי יצוק מהחומר שממנו יצוקים גיבורי ישראל. גיבורים על מדים, אנושיים ונאמנים, גיבורים שלהם אנו חייבים את קיומנו על האדמה הזאת. אני ומשפחת היס"מ מצדיעים לך בפעם האחרונה. יהי זכרך ברוך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר: "אני רוצה להביע את דאגתי לשלומם של הנפגעים במתקפת הדמים הנפשעת ולמסור תנחומים וחיבוק חם למשפחות ההרוגים בשעות קשות ואיומות אלו. השנה האחרונה הייתה לא פשוטה. בראש השנה, לפני שנה, החלה מתקפת טרור נוספת ברחובותינו, שבמהלכה פעם אחר פעם, כמו באירוע היום, העורף האזרחי מצא עצמו בחזית. צה"ל, שב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון פועלים ללא הרף כדי להבטיח את ביטחוננו. אני רוצה להודות לשוטרים ולכלל אנשי ונשות מערכת הביטחון העושים לילות כימים כדי להגן בגופם עלינו. אסור לנו לתת לטרור את הכוח להחליש אותנו. עלינו לעמוד איתנים".

השיירה המשטרתית בדרכה להר המנוחות (צילום: אריה יואלי, חדשות סרוגים)

יוסי, לוחם ביחידת הסיור המשטרתית (יס"מ) במחוז ירושלים, נורה במהלך חילופי האש עם המחבל תוך שהוא מבצע מרדף רכוב אחריו וחותר למגע בחירוף נפש על מנת לנטרל את המחבל ולמנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע.

הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו. רס"מ יוסף קירמה ז״ל, 29 (הועלה בדרגה לאחר מותו) התגייס למשטרת ישראל לפני כארבע שנים.

בחודש דצמבר אשתקד, במהלך סיור בגזרת ירושלים הבחין יוסף ז"ל באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. יוסף ז"ל, ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע בפיגוע דקירה. על פועלו הוענק ליוסף ז"ל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר