המלצות הוועדה

בריאות המזון: מוצרים יסומנו ב'כפיות' ובצבעי אדום-כחול. כל הפרטים

אמנם רק בינואר 2018, בעוד כשנה, יוחל ביישום התכנית - עם אפשרות להארכה של עד שישה חודשים - אך מההמלצות המתפרסמות כעת כבר ניתן להבין שהפעם זה רציני (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shuttersock)

הוגשו המלצותיה של 'ועדת האסדרה לקידום תזונה בריאה בישראל', לשר הבריאות. השורה התחתונה - סימון מוצרים מזיקים באדום ומוצרים בריאים בירוק, ואחוזי הסוכר יסומנו באמצעות כפיות. עוד בהמלצות שנועדו להפחית סוכר, מלח ושומן רווי במוצרים: למנוע שיווק של מזון מזיק לילדים ולהגביל את פרסומו, ולהחיל סבסוד על הלחם המלא.

במסיבת העיתונאים שנערכה הצהריים צויין, כי רק בינואר 2018, בעוד כשנה, יוחל ביישום התכנית - עם אפשרות להארכה של עד שישה חודשים, בכפוף לאישורו של ליצמן, כדי לאפשר ליצרנים לפתח מוצרים קיימים מחדש ולהתאים אותם לקהל הצרכנים החדשים.

כזכור, ועדת האסדרה מונתה לפני כחצי שנה כדי לגבש המלצות לאסדרה תזונתית לקידום סביבה תזונתית בריאה לאוכלוסיית ישראל. הוועדה גיבשה את המסקנות כמה חודשים, ובמהלכם הם סיירו במפעלים ונפגשו עם גורמים רבים מתחום התעשייה ועם ארגונים המקדמים את נושא התזונה הבריאה, וחבריה התכנסו ל-13 ישיבות עבודה וקיימה פגישות עם מומחים בינלאומיים בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין כי יותר מעשרת אלפים איש מתים מדי שנה בגלל תזונה לקויה, וכי אחד מכל שלושה ילדים סובל מהשמנת יתר: "היום זו נקודת פתיחה חשובה שבה מערכת הבריאות הישראלית לוקחת על עצמה אחריות נוספת. אורח חיים בריא ותזונה בריאה היו שמורים עד כה לקומץ תזונאים ולמיעוט רופאים ואחיות ועוד כמה משוגעים לדבר. אנחנו הופכים את הנושא הזה היום לנחלת הכלל ולנושא מרכזי בשיח הציבורי בישראל. הזכות לאורח חיים בריא היא של כולם, והחובה שלנו כממשלה היא לייצר סביבה שמאפשרת את הבחירה הבריאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר