'צמאה 3': מפתיע גם אם אתם לא חבדניקים

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' מתלהב מהאלבום החדש של המפיק נאור כרמי מתוך סדרת 'צמאה' עטורת השבחים כשהפעם העיבודים נועזים ומקפיצים הרבה יותר (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

נדירים האלבומים בהם כבר משמיעה ראשונה אני מרגיש שמדובר במה שהאוזן שלי חיפשה כל העת. נאור כרמי מצליח לעשות את זה שוב עם האלבום המצוין 'צמאה 3' בסדרת אלבומי ניגוני חב"ד בהפקתו.

כרמי לקח את ניגוני חב"ד המוכרים והישנים למקום חדש ומגניב שמפנק את אוזן המאזין כמוני שלא בהכרח גדל על הניגונים האלה, אך יכול לחוות חיבור מוזיקלי נוגע לנשמה דרך העיבודים הייחודיים שכמו לוקחים את השירים הרבה מעבר לגודל הראשוני שלהם ולא מסתפקים בתפקיד העטיפה המוזיקלית בלבד.

סדרת 'צמאה' עשתה את הלא יאומן וכרמי הצליח לאסוף בשלוש האלבומים את המיטב שבמיטב של הזמרים והיוצרים במוזיקה היהודית והישראלית. ברשימה המפוארת ניתן לראות את אביתר בנאי, אהוד בנאי, רמי קליינשטיין, ישי ריבו, אריאל זילבר, אברהם פריד, ברי סחרוף, עמיר בניון, חנן בן ארי, דוד ד'אור, שולי רנד, יונתן רזאל, אהרן רזאל, דניאל זמיר, ארז לב ארי ועוד. אין עוד סדרה במוזיקה היהודית שהצליחה לאסוף כמות כישרונות מרשימה כל כך שגם מצליחים לתת מעצמם ומאישיותם לביצועים באלבומים.

האלבום החדש שמוקדש לתהילים הוא אחד מהטובים בסדרה, בעיקר בגלל העיבודים בהם הלך הפעם כרמי רחוק יותר מבחינת המקצבים רובם קופצניים, שלא יותירו את המאזינים אדישים על הכיסא. האלבום החדש כולל עיבודי נשפנים בלקניים, רוק, מוזיקת עולם, קאנטרי וגם נגיעות אלקטרוניות בטעם טוב שהופכים את האלבום הזה למעניין במיוחד.

איני יודע אם אלו הניגונים המקסימים או העיבודים הנועזים שגרמו לאמנים לתת ביצועים מופתיים כאלו, אך האמנים מתעלים על עצמם ב'צמאה 3' ומפתיעים בחיבור העמוק שקשה לפספס בינם לבין השירים.

אם תכוונו אקדח מים לראשי ותכריחו אותי להצביע על הביצועים הטובים ביותר מתוך האלבום החדש אפנה אתכם לארז לב ארי, חנן בן ארי, אריאל זילבר, אודי דוידי והכוכב החדש של המוזיקה היהודית המקורית שגם שימש כחלק מהפקת האלבום - עקיבא המצוין שאלבומו החדש מסתמן כאחד הדברים המסקרנים שיצאו בחורף הקרוב.

בלי היסוס, בדומה לאלבום הראשון מהסדרה, 'צמאה 3' כבר עכשיו מועמד חזק במיוחד לתואר אלבום השנה, אלא אם כן משהו יפתיע עם אלבום מופתי במיוחד. השילובים של האלבום כבר מרגישים לי כמו כאלה שארצה לשמוע שוב ושוב וכמו אלבום שלא הולך לצאת מהר מתוך מערכת הסטריאו שלי.

האלבום יושק רשמית באירועי י"ט כסליו בבניני האומה שם הפך המופע המסורתי לאחד ממופעי המוזיקה היהודית הטובים בארץ. חוויה שאני לא ממליץ לכם לפספס אפילו אם אתם ממש אבל ממש לא חבדניקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר