שינוי לחומרה

'נוהל חניבעל', למקרי חטיפת חיילים, הוחלף

תחילה נדמה היה כי צה"ל נסוג בו מהקביעה החמורה בנוהל המיתולוגי שלעתים יש לסכל חטיפה גם במחיר חיי החייל החטוף, אך כעת מתברר כי כנראה בצה"ל הלכו על קו מחמיר יותר (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חטיפת חייל, מתוך אימוני 'החזית העממית' (צילום: מתוך ملتقى فلسطين الإخباري בפייסבוק)

צה"ל החל להפיץ פקודה חלופית ל'נוהל חניבעל', המיועד למקרים של חטיפת חייל. הנוהל החדש נחשב לחמור יותר, מאחר ועל פיו תותר הפעלת כוח בלתי סביר לעבר החוטפים המחזיקים בחייל, ואף לירות אל שטח ישראל עצמה במקרה הצורך.

כזכור, בעבר כבר פורסם כי בצמרת צה"ל נפלה ההחלטה לבטל את 'נוהל חניבעל' שהתיר "לסכן חייל כדי למנוע חטיפה". כעת, לפי הפרסום בגלי צה"ל, הלוחמים בצה"ל מקבלים בימים אלה תדרוכים לגבי הנוהל החדש שמופץ בשבועות האחרונים ביחידות השונות.

לפי הפרסום, בנוהל החדש כלולים כאמור הסעיפים הבאים: אפשרות להפעיל כוח "בלתי סביר" לעבר החוטפים במקרה של חטיפת חייל; היתר לירות לשטח ישראל - במקרה שהחטיפה היא לכיוון זה והכוח יידרש לכך.

בטיוטת דו"ח מבקר המדינה על צוק איתן שנמסר רק אתמול לועדה לביקורת המדינה בכנסת, נכתב כי קיימים פערים רבים בהבנת הנוהל בין הדרגים השונים. הפרסומים הראשוניים אודות ביטולו של הנוהל המיתולוגי טענו כי צה"ל נסוג בו מהקביעה החמורה שלעתים יש לסכל חטיפה גם במחיר חיי החייל החטוף, אך כעת מתברר כי ככל הנראה בצה"ל דווקא הלכו על קו מחמיר יותר מזה שהיה קודם.

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפרסום: "לא נפרט בעניינן של פקודות מבצעיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר