בריאים עם מאוחדת

רוצים להימנע ממחלות? פשוט תתחילו להיבדק

להיבדק נשמע כמו להידבק, אבל במשמעות הפוכה לגמרי. רוצים למנוע מעצמכם מחלות? ישנן כמה בדיקות שגרתיות שיגלו מה מתחולל בגופכם מבפנים. אז שיננית אנחנו מכירים, אבל מה עם שומנים וצפיפות עצם? (בריאות, שיווקי)

בדיקות שגרתיות למניעת מחלות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חלק מאורח חיים בריא הוא לנסות ככל יכולתנו לשמור על עצמנו. לשלב אוכל בריא, להתעמל שאפשר, להתרחק מעישון ואלכוהול, וגם לטייל בטבע שאפשר ולנשום באוויר צח.

אבל ישנן פעמים שהבריאות לא תלויה רק בנו. ישנם דברים שמתחוללים בגוף שלנו בלי שאנחנו בכלל מודעים לכך. מי לא מכיר את תחושת כאב השיניים שמגיע אלינו כרעם ביום בהיר, ולהבדיל, ל"ע, גם מחלות קשות יותר.

ישנו חוק חשוב וברור מאד ברפואה המונעת: ככל שתגלו מוקדם יותר כך סיכויי ההחלמה יהיו גבוהים יותר. לכן, הבדיקות השגרתיות במהלך השנה הן חלק מהטיפול בנו ובגופנו.

קיום עקבי וקפדני של בדיקות שגרתיות יכול לגלות רמזים למה שקורה לנו בפנים, למנוע מחלות, ובמקרה של גילוי מחלה - לשפר את סיכויי ההחלמה.

לא צריך עכשיו להיות פרנואידים וללכת לכל בדיקה אפשרית. א' כי אין זמן לזה, ב' כי לפעמים לא צריך. אבל ישנן בדיקות שבאמת כדאי לבצע פעם בשנה.

לפעמים אוויר צח לא מספיק. אילוסטרציה. (Yossi Zamir/Flash90)

בדיקות שגרתיות לחיים בריאים

הבדיקות משתנות לפי גיל, מצב בחיים והפרופיל האישי והגנטי שלנו, ותמיד כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה כדי לקבל ממנו המלצות נקודתיות והפניות.

אבל על הדרך, כדאי שתכירו את הבדיקות השגרתיות שיכולות למנוע כאבים עתידיים, ואפילו ממש הצלת חיים.

אם אתם בין הגילאים 20-65, אספנו עבורכם בדיקות שגרתיות שמומלץ להקפיד עליהן. לבריאות ולחיים מאושרים.

שיניים - הבדיקה שרובנו, אם לא כולנו, מכירים היטב. למה לחכות הרבה זמן כדי להגיע לטיפולי שורש כואבים, וגם יקרים? בבדיקה הרופא יוכל לגלות סימנים לעששת או מחלות חניכיים.

ספירת דם - הבדיקה בוחנת את מצבם של מרכיבים מרכזיים בדם: תאי דם האדומים והלבנים, והטסיות. ישנן בעיות שעוד לא התפתחו לכדי ביטוי חיצוני, שהממצאים של הבדיקה יכולים להראות.

משקל - בדיקהת שקילה וחישוב BMI. כן, עודף משקל זה אף פעם נעים אבל הוא גורם עמו גם סיכונים בריאותיים. מעבר למחלות הידועות כמו סוכרת ויתר לחץ דם, הוא גם עלול להביא לטרשת עורקים ומחלות נוספות.

בדיקת עודף משקל למניעת סיכון למחלות. אילוסטרציה. (שאטרסטוק)

שומנים וכולסטרול - בדיקת פרופיל השומנים, הליפידים, תאבחן את "הכולסטרול הרע" והטריגליצדרים שנמצאים אצלכם. רמה גבוהה מהנורמה של שניהם יכולים להוביל לסיכון והתפתחות מחלות קשות רבות.

בדיקות סרטניות - לאחרונה עולה מודעות אצל נשים לבדיקות לסרטן הנשים. בדיקת האיזור החשוד אצל כירוג וגילוי מוקדם של גושים מחשידים, יכולה פשוטו כמשמעו לשפר משמעותית את סיכויי ההחלמה ולהציל חיים. כמו גם בדיקת צוואר הרחם לגילוי הסרטן בשלביו המוקדמים.

בדיקת עור - אנחנו מכירים שישנן שומות או נקודות חן מחשידות שמצריכות אותנו לבדיקה, אבל האם אנחנו באמת הולכים? בדיקת העור יכולה לגלות מוקדם התפתחות סרטן העור ובכלל מחלות עור.

ישנן בדיקות שיותר תלויות בגילאים. אין מה לעשות, ככל שאנחנו מתבגרים כך ישנן מחלות שיותר יכולות לפגוע בנו.

גיל 40 ואילך - בדיקת יתר לחץ דם שיכול לגרום לנזקים חמורים החל מעיניים והכליות ועד הלב והמוח. לא סתם הוא נקרא "הרוצח השקט". כמו גם בדיקת אק"ג שבאמצעותה ניתן לאבחן הפרעות קצב ומחלות לב שונות.

גיל 50 ואילך - בדיקה לגילוי דם סמוי בצואה. דרך הבדיקה הזו ניתן לגלות מוקדם את סרטון המעי הגס, השני בשכיחותו בישראל.

גיל 60 ואילך - כדי לאתר בריחת סידן ישנה בדיקת צפיפות העצם. לא כדאי שיהיה לכם אוסטאופורוזיס (בריחת סידן), שמגדיל את הסיכון לשברים לאחר שהעמידות של העצמות נחלשת. גילוי מוקדם יכול לבלום את המחלה. פשוט.

הקפידו על בדיקות שגרתיות, התייעצו עם רופא המשפחה, ותוכלו למנוע מחלות רבות שאורבות לנו באמצע הדרך.

הכתבה נערכה בשיתוף מומחי מאוחדת

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר