עכשיו זה גם מדעי: ארוחת בוקר - הכי חשובה

עבורנו לא מדובר בחידוש אך איגוד רופאי הלב האמריקאי פרסם מחקר לפיו ארוחת בוקר מאוזנת מונעת מחלות ואפילו השמנת יתר. על פי המחקר, לתזמון - תפקיד חשוב (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

את מה שאמרו כבר חכמינו ז"ל לפני אלפי שנים יודעים באיגוד רופאי הלב האמריקאי רק עכשיו. הארגון פרסם לראשונה אי פעם המלצה רשמית הקובעת שזמני הארוחות יכולים להשפיע על המשקל שלנו וגם על הסיכויים שלנו לחלות במחלות לב.

ועדה מייעצת של רופאים וחוקרים המתמחים במחלות לב ובתזונה גיבשו מסמך המלצות תזונה שפורסם בעיתון ה"וושינגטון פוסט". ההחלטה לגבש את המסמך נבעה מהנתונים המדאיגים המצביעים על עלייה משמעותית בשנים האחרונות בשיעורי ההשמנה, הסוכרת ומחלות הלב. לפני נייר העמדה, לא רק למספר הקלוריות במזון יש אחריות לתופעות האלו, אלא גם לזמני הארוחות.

"מחקרים שנעשו בבעלי חיים הראו שלתזמון הארוחות יש השפעה דרמטית על הבריאות שלהם", אמרה פרופ' מארי פייר סט־אונג מאוניברסיטת קולומביה, יו"ר איגוד רופאי הלב האמריקאי. "אנחנו מעריכים שהדבר נכון גם בכל הקשור לבני אדם".

על פי נייר העמדה — ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר במהלך היום. ההסבר של הרופאים: בזמן השינה רמת האנרגיה והסוכרים בגוף צונחת. ארוחת בוקר מתאימה מחזירה לנו את החוסרים ומאפשרת לגוף ולמוח לתפקד כראוי. מי שמוותר על הארוחה הזאת פוגע בגוף ומגדיל את הסיכוי לפתח סוכרת. "30-20 אחוז מהאמריקאים לא אוכלים ארוחת בוקר מסורתית. השיעור הזה עדיין גדל, ומקביל לעלייה בשיעורי ההשמנה", אומרת פייר סט־אונג. "רק לאחרונה פורסם מחקר שמצא שבקרב תינוקות בני שנתיים שצרכו דגני בוקר נרשם סיכוי נמוך ב־31% לסבול מעודף משקל או מהשמנה לעומת אלה שלא אכלו ארוחת בוקר".

איגוד רופאי הלב האמריקאי גם ממליץ להימנע מלאכול בלילה. מחקרים מהשנים האחרונות הוכיחו שאנשים שנוהגים לאכול בלילה סובלים מהשמנה, מבעיות מטבוליות ומדלקות כרוניות הרבה יותר ממי שצורכים אותה כמות קלוריות אך אוכלים את המזון בשעות היום.

אם אתם מאלה שאוהבים לנשנש באמצע הלילה כדאי מאד שתשנו את הרגלי האכילה שלכם, מחקר נוסף מצא כי לגברים שמתעוררים באמצע הלילה וקופצים למקרר לנשנש יש סיכוי גבוה ב־55% לחלות במחלות לב לעומת גברים שנשארים במיטותיהם וישנים בשלווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר