להעלים את הקניידלך

6 המלצות שיעזרו לכם להוריד את המשקל העודף מפסח בקלות

"אחרי החגים" כאן, ואנחנו נשארנו עם עודפי משקל שצברנו מסעודות החג הרבות. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן: קבלו שש המלצות להורדת המשקל שהתווסף לנו מבלי שרצינו (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
הגיע הזמן לטפל במה שהקניידלך עשו לנו (צילום: שאטרסטוק)

"אחרי החגים" כבר כאן, ולא משנה אם אתם ספרדים או אשכנזים, אם היה לכם מה לאכול בפסח או שהסתפקתם במצות ללא שרויה ותפוחי אדמה עם ביצים - הצד השווה המשותף לכל עם ישראל הוא הרצון להוריד את הקילוגרמים שהוספנו בחג ולהצר שוב את ההיקפים, לפחות למה שהיה לפני החג, בתום העבודה הסיזיפית של הניקיונות שבוודאי הסירה כמה גרמים (כי ממש התאמצתם לנקות את המקרר מלמטה).

אמר אדם חכם פעם, יש שתי תחשות הטוענות לכתר במוצאי החג. הראשונה - היא החשש מההצצה אל חשבון הבנק, והשניה, היא החשש ממבט אל המשקל החבוי מתחת לארון ומבט חוזר אל המראה. ברור לכולם שאיש לא רזה בחג הפסח. השאלה היא כמה העלינו, ואיך הכי קל "להוריד" את המצות.

כעת, כולם רוצים רק דבר אחד - לרזות. דבר ראשון, עליכם להבין שאין פתרונות קסם, ומה שהלך לכם בעבר בקלות, יילך עכשיו ממש בקושי.

1

הדבר שצרכתם בחג והעלה רבות למשקלכם, אלו הפחמימות המרכיבות את המצות, תפוחי האדמה, העוגות ועוד ממטעמי החג. כעת, עליכם להמעיט כמה שיותר בצריכה של פחמימות. כשאנחנו מורידים בכמות הפחמימות, אנו נחוש בירידה בתיאבון שמובילה בסופו של דבר גם לירידה במשקל. שימו לב לדבר חשוב: כמעט בלתי אפשרי להפסיק לגמרי לאכול פחמימות, לכן הקפידו לצרוך את הפחמימה המלאה ולא הריקה, דוגמת לחם מקמח מלא ולא מקמח לבן, וכן על זה הדרך. המטרה שלכם היא להגיע לכחמישים גרם פחמימות ביום.

2

הפעילות הגופנית חשובה מאד בעת הדיאטה ומועילה לירידה במשקל. מחקרים מוכחים, וגם הרמב"ם כתב זאת, כי הפעילות הגופנית מאריכה את תוחלת החיים. הקפידו לבצע פעילות גופנית כמה פעמים בשבוע, הפעילות המומלצת היא פעילות אירובית שמפעילה את שרירי הבטן והרגליים - כמו הליכה, ריצה או שחייה בשילוב כפיפות בטן. זו דרך מצוינת להוריד שומן מהבטן. התמדה בפעילות הגופנית תביא להפחתה בשומן הביטני, וככל שתוציאו כמות קלוריות גדולה יותר מגופכם על ידי הפעילות הגופנית, התוצאות יראו בשטח יותר מהר.

3

במהלך הארוחות, חשבו את כמות הקלוריות שאתם מכניסים לגופכם. הקפידו להפחית בכמות הקלוריות ואל תפחתו מ-1,200 קלוריות ליום. שימו לב, שעל כל מוצר שאתם אוכלים מופיעה כמות הקלוריות על גבי האריזה (המתמידים בדיאטות יידעו לומר מתוך שינה כמה קלוריות בפרוסת לחם, בשזיף או בפריכית). אם אתם מתקשים, חפשו את הטבלאות עם הערך התזונתי וכך תבנו לעצמכם תפריט דל קלוריות.

4

הדבר הכי חשוב - היא ההדרגתיות והמתינות. לעולם אל תעשו דיאטת כאסח. התחילו במתינות, ולאט לאט במידה ואתם רואים שאתם עומדים בזה, המשיכו הלאה. דיאטת "רצח" תביא אולי לירידה משמעותית ומהירה במשקל, אך כנראה תעלו אותו מהר בחזרה. הדיאטנים ממליצים בדרך כלל על ירידה של חצי קילו עד קילו אחד בשבוע. מעבר לכך? מדובר בירידה מסוכנת שעשויה להביא לפירוק השריר, דבר מסוכן לגוף בטווח הארוך.

5

המלצה נוספת היא לקחת לעבודה סנדביץ' או אוכל מוכן. אל תתפתו לרדת למאפיה הסמוכה כדי להשביע את רעבונכם. אם תרגישו רעבים, שתו שתייה חמה או תה ירוק שיביאו לכם תחושת שובע לכמה שעות נוספות.

6

איך אומרים? "הכל כתוב בגמרא". במסכת בָּבָא קָמָא צב: נאמר: "טוֹב שֶׁהָאָדָם יַרְגִּיל אֶת עַצְמוֹ לֶאֱכוֹל פַּת שַׁחֲרִית. שִׁשִּׁים אֲנָשִׁים רָצִים אַחֲרֵי מִי שֶׁאָכַל פַּת שַׁחֲרִית וְלֹא מַשִּׂיגִים אוֹתוֹ". ובמסכת בָּבָא מְצִיעָא קז: נאמר: "שְׁמוֹנִים וּשְׁלֹשָׁה חוֹלָאִים תְּלוּיִים בַּמָּרָה וְכֻלָּן פַּת שַׁחֲרִית בְּמֶלַח וּשְׁתִיַּת מַיִם מְבַטְּלִים אוֹתָם", וְעוֹד אָמְרוּ: פַּת שַׁחֲרִית מַצִּילָה מִנְּזָקִים הַבָּאִים מֵהַשֶּׁמֶשׁ, וּמֵהַקֹּר, וּמֵהָרוּחַ, וְהָאוֹכֵל פַּת שַׁחֲרִית זוֹכֶה לְהַחְכִּים, לִלְמוֹד וּלְלַמֵּד, וְזוֹכֶה בַדִּין, וּדְבָרָיו נִשְׁמָעִים, וְתַלְמוּדוֹ מִתְקַיֵּם בְּיָדוֹ, וּמוֹצִיאָה אֶת הַקִּנְאָה וּמַכְנִיסָה אֶת הָאַהֲבָה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר