6 דברים שמושכים אותנו אחורה

לא קל לפתוח בדרך חדשה בחיים, אבל עוד יותר קשה להישאר במסלול הנבחר ולא לסגת אחורה. כשאנחנו נסוגים אנחנו מאשימים את עצמנו בחוסר נחישות

דינה פלר | כיכר השבת |
כל דרך חדשה מתחילה מגיבוש הרגלים טובים ויעילים שבאים להחליף את אלה שמהם אנחנו רוצים להתרחק. אבל בדרך לגיבוש ההרגלים הטובים אנחנו נוטים לעשות מספר טעויות חמורות שפעם אחרי פעם מושכות אותנו אחורה. אם לפחות נכיר אותן, נגביר את הסיכוי להימנע מהן בפעם הבאה כשנחליט לפתוח דף חדש בתחום כלשהו בחיינו.

אנחנו מסתמכים על כוח הרצון שלנו בלבד. כשאנחנו מקבלים החלטה טובה כלשהי, יש לנו הרבה נכונות להילחם בהרגלים הרעים מהעבר, ומעתה והלאה להתנהג אך ורק בדרך שקבענו לעצמנו. אבל כוח הרצון דומה לכל כוח אחר, והוא נוטה להיגמר, לפעמים מהר יותר ממה שציפינו. וככל שנאמץ אותו יותר, כך הוא ייגמר לנו מהר יותר. לכן במקום שינוים דרסטיים שמתישים אותנו תוך יומיים מומלץ לבצע שינוים קטנים שישאירו לנו יותר כוח להתמיד בהם.

אנחנו מעריכים רק השיגים גדולים. אנחנו גאים רק אם אנחנו משיגים משהו משמעותי, מטרה סופית. הישג ביניים קטן נראה זניח מדי בעינינו, אף שבדרך אל המטרה הסופית רק השיגי ביניים יכולים להחזיק אותנו על המסלול. אם נתעלם מהם נתייאש במהרה וניסוג.

אנחנו מתעלמים מהשפעת הסביבה. אנחנו חושבים שאם קיבלנו החלטה לשנות משהו, אבל יחד עם זאת נישאר בסיבה שממשיכה כדרכה, לא תהיה לנו בעיה להמשיך בדרך שבחרנו. ההפך הוא הנכון. אין כמעט נחישות שתעמוד בהשפעת הסביבה, ואם לא נבצע גם שינויים סביבנו, לא נבנה לנו קבוצת תמיכה, אין כמעט סיכוי שלבדנו נצליח להחזיק מעמד.

כשאנחנו נכשלים, אנחנו מאשימים את עצמנו בחוסר מוטיבציה. הבעיה עם המוטיבציה רק שהיא דומה למצב רוח טוב. רגע אנחנו מלאים בה ורגע אחרי זה היא נעלמה לחלוטין. קשה מאוד להסתמך על מוטיבציה, כי רק הניסיון לשמור על סף גבוהה שלה יכול לגזול את כל הכוחות הנפשיים. במקום לנסות לצבור מוטיבציה שממילא תספיק לימים הראשונים בלבד, תיפטרו מהצורך בה. והדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא להפשיט את המטרות. אם המטרה שלנו היא לעשות דיאטה או לעשות קריירה, זה התהליך שבו כל יום נזדקק לשיחת מוטיבציה נוספת, במיוחד לאור האכזבות והמכשולים. אבל אם המטרה שלנו היא לאכול תפוח לקינוח או לשלוח מייל אחד, אנחנו בעצם לא צריכים מוטיבציה לפעולה הזאת, כי היא פשוטה כל כך שיותר קשה לנו למצוא סיבה לא לעשות אותה. וכלל הפעולות הקטנות והפשוטות האלה בסופו של דבר מביאות אותנו אל המטרה הגדולה.

אנחנו מאמינים שהמידע גורם לפעולה. אבל אף רעיון, גם הגאוני ביותר, לא מסוגל לשנות דבר. כל מה שמשנה משהו בעולם זה הפעולות, ולא המידע על הדרך המושלמת לבצע את הפעולות הללו. ככל שתנסו לעשות יותר דברים, גם אם לא כולם יצליחו, כך תתקדמו יותר לעבר המטרות שלכם. עם הזמן השינויים יתחילו לגרום להנאה, ואילו העדר השינויים יגרמו לתחושה לא נוחה.

אנחנו נוטים לקבל החלטות לכל החיים ולא לזמן מוקצב. כשאנחנו רוצים לשנות משהו לתמיד, באותו רגע אנחנו פוגעים קשות בנכונות שלנו להתמיד בדבר. הרבה יותר קל והרבה יותר נכון להציב מטרות לזמן מוקצב: לשבוע, לחודש. אם במשך הזמן הזה תצליחו להתמיד בפעולה החדשה, תוכלו להאריך את פרק הזמן הנבחר. אבל מראש תחליטו על פרק זמן שאתם רואים את סופו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית